• Turlogh
    Turlogh9.6.2009 12:44Usagi Yojimbo #06: Kruhy
    Nemám ve zvyku psát ke komiksům komentáře, a už vůbec ne k těm, se kterými mám něco společného, ale u této knihy si to neodpustím. Dle mého skromného názoru se totiž jedná o jeden z vrcholů série Usagi Yojimbo.
    (a teď pozor, začínám lehce spoilovat)
    Hned první příběh, "Most", přináší poměrně zdařilou variaci na tisíckrát viděné klišé 'Někdo za mnou stojí? Ne, jenom se mi něco zdálo.' Za toto drobné scenáristické překvapení si Sakai rozhodně zaslouží pochvalu. Následující "Duel" patří k emočně velmi silným příběhům, především díky nejednoznačně vystavěné konfliktní situaci, která Usagimu nedovolí vyjít z problému jako jednoznačně kladný hrdina. Poslední stranu sešitu pak - v kontextu daném příběhem - považuji za jednu z nejpůsobivějších stránek, jaké kdy v komiksu vůbec vznikly. "Dcera mého pána" je roztomilým 'úletem', který ukazuje, jak si Sakai umí se svým světem a svým hrdinou pohrát, a jak lze více méně bez podvádění napsat fungující příběh, který porušuje všechna zavedená pravidla. Titulní "Kruhy" pak nabízejí všechno, co by člověk od dobrého dobrodružného příběhu mohl očekávat - epický děj, překvapivé zvraty, návrat hodných i zlých 'starých známých', plné hrsti akce. Nechybí ani několik překvapivých, i když trošku předvídatelných odhalení, která jsou důležitá především v tom, jak rozvíjejí a posouvají kupředu hlavní dějovou linii série. (Pozn: Ačkoliv by se mohlo na první pohled zdát, že je série UY pouhým sledem epizodních historek, není to pravda; série skutečně MÁ hlavní dějovou linii a širší kontext, v rámci kterého se všechny postavy neustále vyvíjejí a posouvají vpřed.)

    Abych to tedy shrnul: Ať už k tomu došlo jakkoliv (pouhou náhodou, nebo nečekaným vzedmutím Sakaiho kreativního úsilí), v Kruzích se sešly mimořádně silné příběhy, díky kterým tato kniha - přinejmenším pro mě - výrazně vyčnívá dokonce i nad rámec celkově nadprůměrné úrovne série Usagi Yojimbo. Rozhodně by neměla uniknout pozornosti žádného fanouška dobrého (nejenom komiksového) čtení.
  • Turlogh
    Jedna z nejlepších fantasy, co jsem kdy v comicsu viděl. Skvělá zápletka a příběh, spousta humoru, gejzír scénáristických i kreslířských nápadů. Fakt stojí zato.
  • Turlogh
    První, trošku nejisté, pokusy o rozjetí série Conanových příběhů v comicsové podobě. Sympatická je snaha držet se co nejvěrněji Howardova originálu a chronologie. Kresba trošku přeplácaná.
  • Turlogh
    Turlogh26.1.2007 08:28O půlnoci zemřu
    to MdS: Zakladni pravidlo comicsu je juxtapozice, ty sokovany hnidopichu.
  • Turlogh
    Turlogh29.9.2011 17:04Sběratelský klub
    Jen tak pro zajímavost: Nebyli jste náhodou někdo v poslední době nakupovat ve Vídni nebo v Berlíně? Zajímalo by mě, jaká tam aktuálně v comicshopech panuje cenová politika. Když jsem byl ve Vídni naposledy (je to už pár let), tak měly některé krámy dost ufounský nápad přepočítávat dolary na eura kurzem 1:1 nebo dokonce 1:1,1 v neprospěch eura(!). Nevíte někdo, jak je to teď?
  • Turlogh
    Turlogh15.7.2011 12:43Stripy, jouky, fejky :)
    :-D
    Teda, těma StarWarsama mě naprosto drtíš. :-)))
    Ale hodně se mi líbil i ten s tou šikanou a smyčkou mezi obrázky, to je naprosto boží "komiksový paradox". :-)
  • Turlogh
    Turlogh25.3.2011 12:38Pindárna
    Ty jo... konečně se tady zase po dlouhé době rozjelo hádání postav a já o to přišel. :'-(
    Ale koukám, Zacku, že recykluješ svoje staré hádanky. ;-)
  • Turlogh
    Turlogh29.8.2008 08:00Pindárna
    A co takhle hradby Vysehradu?
  • Turlogh
    Turlogh26.8.2008 18:43Pindárna
    Ti nevim, ale s lezenim po chrlicich by byl problem asi vsude, ne? Myslim hlavne proto, ze vetsina z nich byva umistena peknych par metru nad zemi a vetsina modelek si s horolezeckym vybavenim zas tolik nerozumi. ;-)
    Leda ze by mel nekdo klice od pudy nejakyho staryho domu a pustil vas na strechu nebo tak neco...
  • Turlogh
    Turlogh25.7.2008 20:17Filmový a hudební klub
    Ad Watchmen: Tak jsem na ten trailer taky kouknul a musim rict, ze je opravdu pusobivy. Film bych snad uz ani netocil, jenom bych ten videoklip prodlouzil a dal tam celou tu skladbu. ;-)
  • Turlogh
    Turlogh9.6.2008 13:55Povinná četba
    ad Old Boy: rychle mrknuti na wikipedii mi vyneslo napriklad tato zjisteni:
    Old Boy is a manga series written by Garon Tsuchiya and illustrated by Nobuaki Minegishi. In 2003, it was adapted into the award winning Korean film Oldboy by South Korean director Park Chan-wook.
    Serialized in Weekly Manga Action
    Original run 1996 – 1998
    Volumes 8
  • Turlogh
    Turlogh7.4.2008 16:33* Připomínky a návrhy
    Vyslo to jako priloha v ABC, pokud me pamet neklame... Takze - sorry, nekvalifikovalo se. :-)
  • Turlogh
    Turlogh18.3.2008 14:04* Připomínky a návrhy
    ne, tohle jako publikaci rozhodne pocitat nemuzeme.
  • Turlogh
    Turlogh14.3.2008 13:36Pindárna
    Ehm... Tak ja uz zase vim, ale necham hadat i jine. :-)
  • Turlogh
    Turlogh14.3.2008 11:09Pindárna
    To je prece The Goon. A ten vlevo je Franky.
    Dalsiii!!! :-)
  • Turlogh
    Turlogh14.3.2008 07:41Pindárna
    Deadlock z ABC Warriors
  • Turlogh
    Turlogh10.3.2008 13:29Pindárna
    Hele, prohledal jsem nekolik Ellisovych bibliografii a ani tuk. :-(
    Co kdybys nas tentokrat prestal napinat ty a popojedem?
  • Turlogh
    Turlogh7.3.2008 19:22Pindárna
    Jenom abych to jeste dorekl s temi "cernymi" holkami: Mate samozrejme oba pravdu. Spletli se mi dohromady dva Smithovi comicsy, ktere jsem patrne cetl kratce po sobe... :-)
    No, a ted jdeme hadat tu Zackovu Anglicanku... American comics, co je to za blby jmeno? Vis jak spatne se neco takoveho googli? ;-)
  • Turlogh
    Turlogh7.3.2008 13:22Pindárna
    ...a nevystupuje tam nahodou spis Black Widow? :-)
  • Turlogh
    Turlogh7.3.2008 12:45Pindárna
    ...nebo neco jeste pozdejsiho?
  • Turlogh
    Turlogh7.3.2008 12:45Pindárna
    Myslis Smithuv Quiver, predpokladam...
  • Turlogh
    Turlogh7.3.2008 11:51Pindárna
    Ad novy obrazek: Neni to nahodou vdavajici se Susan Stormova?
  • Turlogh
    Turlogh7.3.2008 11:47Pindárna
    Jinak ale souhlas se Zackem. :-)
  • Turlogh
    Turlogh7.3.2008 11:45Pindárna
    Sakraaa... Uz jsem to meeeel!!!!
  • Turlogh
    Turlogh7.3.2008 07:44Pindárna
    Dej prvni pismeno ;-)
  • Turlogh
    Turlogh6.3.2008 00:12Pindárna
    Neusnadnujte to hadani, hazejte ty obrazky nekam, odkud nepujdou snadno vystopovat (jako Tao).
  • Turlogh
    Turlogh5.3.2008 22:56Pindárna
    Aaaaand the winneeeer iiiiiissss..... Scarface!!!
    I kdyz teda nevim, jestli se to takovemu borci vubec ma pocitat, kdyby to nevedel ani ten, to uz by byl konec sveta. :-)
    Nevim, to jsem vazne tak stary nebo tak mimo, ze mi to pripada jako... zaklad?
    Tak hodte nekdo neco dalsiho. :-)
  • Turlogh
    Turlogh5.3.2008 12:20Pindárna
    to MdS: Ne ne, vedle jak ta jedle. Je to puvodni comicsova postava, zadna predelavka.
  • Turlogh
    Turlogh5.3.2008 08:38Pindárna
    to AZTeck: To myslis jako pro ostatni, nebo tim chces rict, ze ani ty nevis? ;-)
    No tak lidi, snazte se trochu, zas TAK tezke to prece neni...
  • Turlogh
    Turlogh2.3.2008 23:39Pindárna
    ale no taaak... ;-)
  • Turlogh
    Turlogh2.3.2008 23:28Pindárna
    to Tao Quit: OK, chces neco trosku tezsiho? Zkus treba tohle...
  • Turlogh
    Turlogh16.2.2008 16:17* Připomínky a návrhy
    to pennywise: sorry, mozna te to zaskoci, ale nijak intenzivne se momentalne po techto informacich nepidim. :-) Mozna to sem nakonec nahodim jen tak "nahrubo"... trea se i budu muset smirit s tim, ze holt ani mocni admini nemuzou vedet vsechno. ;-)
  • Turlogh
    Turlogh21.1.2008 07:09* Připomínky a návrhy
    to fel68 (a dalsi pomocnici ;-):
    - Flintstonu jsem par pridal, pokud ma nekdo nejakou informaci, kolik jich vlastne vyslo, budu za ni rad, stejne jako za udaje k cislum, ktere nemam (minimalne 1/94 a 3/94, tusim, ze je tady nekdo hlasil).
    - Ohnive znameni, Zlate udoli, 13 nozu z Jamboree, Zavod o Mesic, Sazka v klubu AGS - tyhle vsechny znam, ale obavam se, ze se nekvalifikuji jako comicsova publikace (=malo comicsu)
    - reklamni komiksy Kinder - opet, nevidel jsem, ale mam obavu, jestli splnuji podminky
    - u nekterych dalsich veci se musim s pokorou priznat, ze jsem o nich ani neslysel, a ze mam jako sberatel jeste co dohanet... :-/
  • Turlogh
    Turlogh16.1.2008 07:49* Připomínky a návrhy
    to fel68: Dat dohromady vsechna vydani Asterixe, poradne a se vsim vsudy, to je jeden z mych tajnych snu (tak, a ted uz neni tajny...). Dalsi vec, na kterou se chystam uz opravdu dlouho, ale neni kdy. Domluvim se s Azteckem a neco s tim udelame, momentalni stav rozhodne neni uspokojivy.
  • Turlogh
    Turlogh16.1.2008 07:45* Připomínky a návrhy
    to andre: jo, ja to mam a jsem z toho stejne zmateny jako ty. Uz asi pul roku se k tomu snazi sehnat nejake info a porad naprosto netusim jak to sem pridat...
  • Turlogh
    Turlogh7.1.2008 13:57* Připomínky a návrhy
    ad radkovani: za sebe muzu rict, ze jsem skoro urcite u vseho brejkoval i enteroval, kvuli prehlednosti pri editaci. ale vybavuji si i nekolik titulu, ktere jsem po nekom upravoval, a tam entery nebyly. Neslo by to udelat obracene? Smazat vsechny entery a nechat brejky, pripadne pak ty brejky v druhem kroku nahradit enterama? Protoze ty maji v te editaci samozrejme vyssi prioritu, ze jo; pokud jsem kdysi chtel, aby se neco zalomilo, musely tam tagy byt.
  • Turlogh
    Turlogh7.1.2008 07:37* Připomínky a návrhy
    to Raul a Azteck: Conana jsem si sice vzal na starost, ale jak tak koukam, nebude to jednoduche. Par jich sice doma mam, ale pokazde, kdyz se o tom nekdo nekde zmini, tak na me vytahne cislo, o kterem jsem ani neslysel... :-( Takze ocenim pomoc. Navic se mi porad nedari dohledat nektere zasadni informace (treba rok vydani), a to navzdory mym docela solidnim kontaktum v sci-fi fandomu (ze ktereho tyto publikace vzesly).
  • Turlogh
    Turlogh7.1.2008 07:33Sběratelský klub
    ...se obavam, ze Turlogh s tim nezahybe, pac sem svoji sbirku vyplnovat nebude. Na takove souteze jsem uz moc stary. ;-) A nejspis bych se stejne neumistil, moje sbirka je tak trochu selektivni a vzhledem k tomu, ze nevedu Ctyrlistky a Kacera Donalda...
  • Turlogh
    Turlogh8.9.2007 13:47Pindárna
    to yogi: ano, vim o tom, vedu v patrnosti, casem bude. Mame jeste par restu, ktere se snazime s adminy dohledat a doplnit. Kazdopadne, diky za pripomenuti, aspon nekdo se zajima. :-)
  • Turlogh
    Turlogh27.6.2007 05:58Pindárna
    to lubdrt: diky za tip. Tento tyden asi na takove veci nebudu mit cas, ale kdybys mel nejake dalsi informace ohledne techto publikaci (kolik jich zhruba je, nazvy, kde/zda se daji poridit), rozhodne by me to zajimalo. Klidne i na mail, nemusis sem.
  • Turlogh
    Turlogh18.6.2007 11:22Pindárna
    Nezapomneli, jenom nekteri z nas musi chodit i do prace a tak podobne, a taky nemame hned v ruce vsechno...
  • Turlogh
    Turlogh12.5.2007 22:39Pindárna
    to ClimbVibe: Mam. :-) Bude. :-)
  • Turlogh
    Turlogh10.3.2007 10:44Pindárna
    Vyhlasuji takovou drobnou soutez: Jestli nekdo prijdete na nejaky comics vydany v roce 2006, ktery nam uniknul a neni tady, dejte nam vedet. Odmenou vam bude dobry pocit a kompletnejsi databaze. ;-)
    (P.S.: Vily nesoutezi, ty vedu v patrnosti a brzy by se tu mely objevit.)
  • Turlogh
    Turlogh14.2.2007 08:23Pindárna
    to andre: pac je to slovensky...
  • Turlogh
    Turlogh10.1.2007 16:10Pindárna
    krvinkooo, prosiiim prosiiim... kdyz uz nic, tak aspon "libilo"!!!
  • Turlogh
    Turlogh2.1.2007 14:21Pindárna
    Vsechno bude, bez obav.
  • Turlogh
    Turlogh1.1.2007 09:31Pindárna
    to andre: na jednu stranu trochu chapu, o co ti jde - taky uz jsem si vsiml, ze napriklad ruzna vydani Asterixe maji ruzne hodnoceni, i kdyz se lisi de facto jenom rokem vydani a cenou. Na druhou stranu ale souhlasim i se Zackem - resit to systemove je nesmysl, tech dalsich vydani je v celkovem poctu vydanych comicsu je malinkaty zlomek a krome toho - takovy je proste "vox populi", at si kazdy hodnoti co chce a jak chce. Pokud mas potrebu byt poctivy prispevatel, tak si holt ta ruzna vydani ohlidej a svoje komentare rozkopiruj.
  • Turlogh
    Turlogh9.10.2006 17:03Pindárna
    ad anketa: sorry, ja si tam beru vetsinou Ikarii...
  • Turlogh
    Turlogh24.9.2006 20:42Pindárna
    to Slaine: :-)<br>
    to andre: Jen pro zajimavost, podobnou vec udelal i polsky Egmont se serii Kajko a Kokosz (takovy polsky Asterix) - jeden dil vydali v nareci slezkem, jeden goralskem a jeden kaszubskem.
  • Turlogh
    Turlogh1.9.2006 15:19Pindárna
    to Slaine: Tak to teda zaboli...
  • Turlogh
    Turlogh29.8.2006 19:49Pindárna
    Evidentne Zoro Pomstitel. :-)
  • Turlogh
    Turlogh16.5.2006 14:05Pindárna
    ...a co takhle kratky diktat? ;-)
  • Turlogh
    Turlogh27.3.2006 16:01Pindárna
    to andre a ostatni (ne)spokojenci: Jedna z planovanych feature databaze by skutecne melo byt i jakesi zohledneni "vahy" hlasovani u jednotlivych comicsu. Pan vydavatel se sice tvaril kysele, kdyz jsem to po nem chtel a tvrdil, ze je to blbost, ja si nicmene porad myslim, ze je to uzitecna vec. Takze snad to tu casem bude.
  • Turlogh
    Turlogh19.1.2006 08:38Pindárna
    To, co je tam (predbezne) vypsany, jsou vsechno body hlavniho programu z hlavniho salu. Takze ty pojedou po sobe, ne nutne v tomto poradi. Pak budou dalsi veci jako workshop, autogramiady a mozna promitani anime, ktere pobezi paralelne. Ale s nejvetsi pravdepodobnosti se nestane, ze by na dvou mistech najednou byla prednaska nebo tak neco.
Sbírka z comicsů na CDB
Četl/a: 0
Mám: 0
Chci: 0
Sháním: 0
Nabízím: 0
Osobní: 0
Sbírka mimo CDB
Četl/a: 0
Mám: 0
Chci: 0
Sháním: 0
Nabízím: 0
Osobní: 0