- sleva: 20 %
- kód: K1AL32AJLMFV
- platnost: 7 dní
- podmínky: Platí na Luxor.cz na všechny knihy (včetně zlevněných) vyjma učebnic. Nelze kombinovat s akcemi typu 10 za 500. Tato sleva je určena pro koncové zákazníky, vyhrazujeme si proto právo nevykrýt objednávky určené pro další prodej.
Každá vesnice má svého obecního blázna, svého všeználka, ignoranty, nadšence, pána co se rád poslouchá i babku, co ví přesně, jak by se "něco mělo" - a stejně tak je tomu na každém internetovém fóru, ale i to se dá moderovat že jo. //// :D
Tak ono jim to nefunguje ani moc v offlinu :-). Já se právě včera stavil v Kanzelsbergru pro Inkognito, které jsem si rezervoval předem přes e-shop. Měli mít prý jeden kus, ale když jsem tam přišel, tak ho nikde nemohli najít :-D
Tak update ke Kanzelsbergeru - spoustu těch knih ve skutečnosti vůbec nemají. Nejprve to chtěli svalit na mě, že mám uložené staré cookies, ale spoustu těch knih jde normálně najít přes jejich vyhledávání jako dostupné a potom nejsou - i když jsem to hledal na jiném zařízení. Takže se nakonec omlouvali, že mají prostě dost zabugovanou stránku (kdo by to byl řekl).
Tedy zmíněné Z pekla nemají, stejně tak třeba Bažináče. A určitě toho bude víc, tohle jsou jen namátkou vybrané věci, co mi nešly hodit do košíku.
@soulbringer: já tu samozřejmě nejsem první den, takže jsem dodavateli napsal, dostal slušnou odpověď (to zase víme, že Crew komunikuje nadstandardně) a tím se to pro mne uzavřelo. Neměl jsem potřebu tuhle diskuzi dál živit ;-)
Zrovna Crwi toho dost odpustim. Domělé i skutečné křivdy. Jejich přístup se mi zdá příkladný. Dokonalost ani neočekávám, jak říkám, nejsem tu první den. Ale když se mi něco nezdá, občas se zeptám.
@honza2457: Kdyby jen hledání. Některé knížky mi to sice vyhledá, ale po rozkliknutí se načtou třeba až na popáté a třeba ten zmíněný Moore prostě nejde koupit. Rezervace vždycky selže a když dám koupit, nehodí se vůbec do košíku a tehdy ani nenapíše error. Už jsem to zkoušel na pc i na mobilu, ale prostě to nekoupím :D
Mno ale vážně: Je tady skutečně nějaký insider, který by dokázal popsat, co se v BB artu děje, respektive co se bude dít? (jejich reakční doba není z nejrychlejších a hlavně jsou to všeobecnosti).
Navážu na příspěvek od mike731. Včera jsem viděl v knihkupectví Kanzelsberger v Karlových Varech výprodejový kout BBArtu. Co si tak pamatuji: Watchmen (2. vydání), Joker 75, Inkognito, Zabij nebo budeš zabit 1, 2, nějaké díly Preachera, Punishera, Sága, dvě krabice s US sešitovkami a řada dalších knih, které už si nepamatuji konkrétně (Wonder Woman, Superman,..) Ceny byly většinou 50%.
Už dlouho jsem nevytáhl svého otravného Kapitána Zřejmého, ale přeci jen by rád připomněl:
- lidem na jejich názorech záleží a rádi se obklopují lidmi, jež mají podobné názory (říkaj se tomu sociální bubliny);
- když maj lidi prostor svý názory a prožitky ventilovat, tak to většina z nich udělá... a často narazí na lidi, kteří maj názory zcela opačné, je z to mrzení;
- už před těmi internety byly diskuse přínosné a stejně tak i toxické (byly i doby, kdy rakouský malíři psali dokonce celé knihy o svým vnitřním i externím boji)
- internety tyhle věci samozřejmě umocnili a dál umocňují - jak tím pozitivním, tak i tím negativním způsobem
- každý člověk pindá tu a tam blbosti, jde prostě o míru, moderaci i umění si to přiznat
Nejsme na těch internetech první den, takže lidé si už většinou dokážou vybírat - co a koho budou číst (i to má samozřejmě svá pozitiva i negativa). Ono je vlastně možná dobře, že ze sebe některý lidi dělaj šašky virtuálně, než aby dostali přes držku v místní hospodě. Každá vesnice má svého obecního blázna, svého všeználka, ignoranty, nadšence, pána co se rád poslouchá i babku, co ví přesně, jak by se "něco mělo" - a stejně tak je tomu na každém internetovém fóru, ale i to se dá moderovat že jo.
Jinak ještě trochu k tý poslední diskusi:
- je výsostným právem každého vydavatele zvolit si tituly, distribuci, obchodní politiku i cílové skupiny
- zákazníci mají stejnou moc, dokud tu není monopol či duopol pár vydavatelů, pak si směle mohou vybírat, utrácet za co chtěj, komentovat, ptát se i blbě pindat
- mít dobrou komunitu zákazníků je dnes konkurenční výhoda a řada podnikatelů se ji snaží budovat, bonifikovat ale ke konci dnes samozřejmě vytěžovat
- segmentovat zákazníky není nice-to-have, to je prostě v roce 2024 samozřejmost a nutnost
- můžeme si sice nadávat, jak jsou ti hnusní češi na ty slevy, ale dělat, že homo economicus neexistuje, stejně jako fakt, že neexistuje causal buyer je pitomost
- je úplně v pohodě, když se někdo pídí po nejvýhodnějším místě (i ceně), kde daný titul koupit a stejně tak je v pohodě, když mu vrtá hlavou, proč to někde jde levněji / lépe - a třeba se tu optá.
- dobrej vydavatel taky umí sbírat zpětnou vazbu a stejně tak ji umí rozlišovat, která mu za to stojí, která je důležitá a které nikoli (a taky úplně chápu, že tohle fórum řada z nich s klidem ignoruje)
- přezírat, podceňovat feedback nebo naopak upnout se jen na pár křiklounů (a nesbírat aktivně sám zpětnou vazbu jinou formou), je ale cesta do pekel
- a rozhodně je v pohodě sdílet své dotazy i frustraci, jak to dělá třeba @Hawwwran (ale zasejc, kdyby na tom člověku hodně záleželo, tak na internetu se najdou místa, kde člověk zjistí email i telefon na vydavatele, že jo - pokud by na tom extra záleželo)., Člověk se ale zase zeptá nejdříve jiných, aby třeba nebyl za blbce, že jo.
...Chápu, že někdy by člověk raději ty internety vypnul, ale pořád i zdejší fórum považuju za místo, kde lze úplně jednoduše oddělit zrno od plev a kde si rád přečtu, jestli to maj některý lidi jinak, stejně nebo žijou na úplně jiný planetě :)
Mě je jedno kde se zrovna diskutuje, tedy za mě klidně D, ale co by věřím diskuze hodně zpřehlednilo, je možnost alespoň jednoho zanoření, kdy by se jedna konverzace dala zabalit do původního příspěvku. Kliknu na příspěvek, rozbalí se odpovědi. K diskuzím se prakticky nikdy nevracím a čtu víceméně vše, jak jednotlivé příspěvky přibývají.
Anketa k fungovani fora. Vyberte, co nejvice odpovida vasemu pohledu/nazoru:
A] Vlakna by mela byt dusledne moderovana, offtopic nemilosrdne presouvat do Pindarny.
B] Offtopic by se mel presouvat jen pokud trva vic jak nekolik dni nebo je zjevne pro nejednoho diskutujiciho obtezujici.
C] Vlakna jsou ok, offtopic mi vubec nevadi, vadi mi spis presouvani do Pindarny.
D] Vlakna jsou uplne zbytecna, klidne muze byt jen Pindarna.
@Light: Nereaguju na tebe, byl to obecny bonmot. At si kazdy chce, co chce, ja se (ne poprve) usklibam naad zpusobem, jakym se toho nekteri dozaduji. Kdybych reagoval na tebe, tak to poznas, neboj.
@Zack: Předpokládám, že reaguješ na mě, kde pls píšu, že si neváží zákazníků? Však si tu vlastně sám potvrdil jen to, co jsem napsal, že casual čtenář je pro ně mimořádně důležitý (oproti jiným nakladatelům) a dělá velkou část prodejů. Co je špatného na tom chtít po jiném nakladatelství to, co nabízí konkurence?
Já právě nakupuji jinde levněji a přijde mi škoda, že nemůžu nakoupit nejlevněji u nakladatele, aby z toho měl co nejvíc. Tak tady nevyvozuj tvrzení, která nikde nepadla. Docela mě fascinuje, co sis dokázal vydedukovat. Já mám Crew rád (není důvod nemít), na averze jednotlivců vůči některým nakladatelům tu jsou jiní experti.
Plus teda ještě jsme v pindárně, kde jinde o komiksech pindat. Roky jsem psal na auditorium Crwe před každým edičákem, jestli se dočkáme Sandmana omnibusu a hele, třeba jsem tím i já malililinko k vydání přispěl, když Crew viděli zájem. Třeba se někdy změní i toto, kdo ví.
@Walome: externi distribuce porad dela podstatnou cast prodeju. Proto je Crew na vztahy s prodejci opatrnejsi nez CC nebo MB, ktery tech par svych kusu prodavaj bud z dodavky na rohu nebo primo v ramci svy sekty.
@Jonathan Arbuckle: jasně. Samozřejmě že i já rád nakoupím levnějc (třeba teď jsem díky Kocourovi využil slevy v CP, protože to bylo levnější než u crwe), ale nemyslím si, že mě crew nějak podvádí nebo mě uráží tím, že tam ty slevy nemaj tak velké.
A jelikož distribuce si bere 50 % doporučené ceny, tak je jasný, že pokud chtějí, mohou nastavit cenu třeba na 75 % z celkové hodnoty a tím pádem vydělají aspoň těch 25 % místo 50 % (velice zjednodušeno). Samozřejmě CREW je svojí vlastní distribucí, tak tam hádám, že kdyby chtěli, mohou dávat klidně 50% slevy (možná, fakt nevím), ale proč by to dělali, když jim to takhle funguje.
Souhlas s GWB. Komiksy nakupuji primárně tam kde vycházejí, tedy přímo u nakladatelství. Jsem vděčný, že knihy vydávají a chci je tak podpořit napřímo. Druhé pro mě důležité kritérium je, aby mi knihy dorazily bez poničení a to většina nakladatelství dnes už umí. Velké e-shopy na balení většinou kašlou, alespoň z mé zkušenosti.
Ono jde spis o to, ze misto aby si to nekteri proste koupili nekde levneji/vyhodneji/pohodlneji, tak tu ctu lejna o nevazeni si zakazniku :) Melo by se zavest, ze kdykoliv ze zakaznika vypadne nejaky takovyhle demagogicky moudro, tak by prisel o procenta. Par lifi tady je tak toxic, ze by museli platit i za comicsy, co si nekoupili :)
George Walker Bush: Ale pokud jsem to dobře pochopil, tak nejde o to, že Crew nabízí knihu za nějakou jimi nastavenou cenu, ale že ta stejná kniha jde (šla) předobjednat jinde za nižší cenu. Jako kdyby ta hospoda prodala bečku tvému sousedovi a ten čepoval pivo za cenu nižší, než jakou účtují štamgastům přímo v podniku.
U Preachera to bylo myslím více obchodů, které prodávaly (prodávají) levněji. Ale u Sandmana to byl zřejmě spíše omylem jen Martinus, který ji už zvýšil, takže Crew asi tentokrát udělala něco jinak.
Spousta lidí co objednává z netu, (nebudeme teď počítat lidi co chodí do knihkupectví) udělá prostě to, že si buďto počká na slevu těch skvostných 20% na booktoku atd. nebo otevře heuréku, megaknihy, dobrovského atd., kde pravidelněji objednávají a prostě odkliknou to tam, kde to vychází nejlépe. I na prosté kalkulaci, vzhledem ke zdražování knih atd. si lehce spočítám že např. 10 dílů živých mrtvých mne výjde na cca 3000Kč na Crwi a na megaknihách cca 2400Kč. to je 600Kč (což jsou další dva díly) a do toho nepočítám cashbacky, knižní kluby atd. Navíc kupující nejsou jenom příjmoví dospělí, ale i studenti, teenageři, děti atd. A to samé i takový Preacher omnibus, kolik takových skalních fandů si řekne kašlu na to dám o pětikilo navíc, abych to koupil na Crwi, než abych to vzal levněji ve slevě mimo. A ano tenhle český trh prostě slyší na slevy, bonusy, čehož někteří vydavatelé využívají a jiní zase ne. A Crwi se prostě není co divit, má výrazné místo na trhu a v každém knihkupectví jsou jejich komiksy, takže na co takový program pro těch pár desítek, možná stovek skalních fandů, když je dalších x kdo ví kolik zákazníků by program znevýhodnil, co kupují mimo Crew, Krakatit atd. a to srovnání s hospodou je prostě mimo, ten komiks bude prostě vždy stejný, ať jej koupím na megaknihách nebo na Crwi.