lantan1
lantan1 | 14.3.2020 | DC komiksový komplet #084: Mladí Titáni: Zrození Titánů

cyboy & MrKudla: klid hoši, nechte každý toho druhého dýchat :) Názor má každý svůj a měl by mít možnost se svobodně v komentářích vyjádřit, pokud tím nikoho konkrétního neuráží/nenapadá (cyboy pouze strhává komiksy, ne ty kterým se líbí ...). Mi osobně se líbí dost věcí, kterým dá 1-2 hvězdy :)), ale jeho komentář si vždy přečtu a jeho argumenty mají hlavu i patu.

cyboy: On o žádném kultu nic nepsal. Nemusíš to hrotit veřejnou popravou :) I když chápu, emoce se rozvířily.

Fimi
M Fimi | 14.3.2020 | DC komiksový komplet #084: Mladí Titáni: Zrození Titánů

Cyboy takže ty jsi šéf kultu, můžu být zástupce? Můžu chodit po světě a šířit slovo Cyboyovo

cyboy
M cyboy | 14.3.2020 | Článek II.

GWB/Milo: Pred chvili jsem si vsimnul teto diskuze a mozna nekdy zareaguju poradne, zatim jen rychlou poznamku - muj komentar neni cernobily a ani bych nesouhlasil s podobnym hodnocenim "ode zdi - ke zdi", ale ta problematika je mnohem slozitejsi a vetsinovy nazor na tu dobu je stale jeste formovan socialistickym vykladem dejin (bohuzel stale zhusta vyucovanym) a neochotou priznat si pravdu (zarnym prikladem budiz posledni kauza kolem Lidic - i kdyby neexistovaly pochybnosti o dukazech, tak co? Ten zlocin na tech obyvatelich by tim byl mensi, nebo by snad byl ospravedlnitelnejsi? Ne, urcite ne, jde pouze o neochotu zanest trochu sedi do jinak cernobileho videni). Pri kladeni argumentu na misky vah, je ale tech "cernych" faktu prilis mnoho, nez aby sly vyvazit pouze strachem na misce druhe. Tim nerikam cerna/bila, ale k vychyleni vah doslo. Pokud se nekdy dostanu na nejaky sraz, tak se s vami na to konto velice rad pobavim, pripadne uvedu dlouhy seznam argumentu pro obe strany. Je to totiz takova odbocka meho primarniho "vyzkumu". Jaspersova Otazka viny je kazdopadne zajimava kniha.
Milo: pokud by zasahli lide, kteri to ucinit mohli a nestali se pouze prihlizejicimi (pravnici, lekari, soudci, policie, armada apod.), tak by minimalne k holocaustu nemuselo vubec dojit. Vazne mam deravou hlavu a proste si nemuzu vzpomenout, jestli to byl Jicchak Arad, nebo Primo Levi, kdo (jakozto prima obet holokaustu) zformuloval nova prikazani, ktera maji univerzalni platnost: Nestanes se pachatelem. Nestanes se obeti. Nestanes se prihlizejicim. Myslim, ze to je dostatecne vystizne.

cyboy
M cyboy | 14.3.2020 | DC komiksový komplet #084: Mladí Titáni: Zrození Titánů

MrKulda: Jeee, diky moc za trochu toho zivotniho pokoucovanicka!

Myslim, ze jsem pochopil vetsinu tvych urazek na mou osobu, ale neni mi uplne jasna definice tech "par fanousku, ktere tu jeste mam" a ktere si podle tebe pestuju, nebo co. Jeste min pak chapu ty duvody proc sis takhle jmenovite vybral prave Fimiho. Nebo je to tak, ze vsichni kdo kdy napsali, ze souhlasi s mym komentarem, mi lezou do zadku? A ja tem, o kterych jsem prohlasil, ze souhlasim s jejich? Pak si tady lezeme do zadku asi vsichni, ale chapu, ze jsem nejhorsi. Takovej obecni idiot. Jako proc ne, me je to totiz burt.

Ale zajimalo by me, co proti me vlastne mas. Protoze to, co jsi napsal podle me nestaci k tomu, abych zacal nekoho urazet. Navic v okamziku, kdy jsem uplne mimo. Slapnul jsem ti na kuri oko, kdyz jsem ti nekde pohanel nejakou mangu, nebo co? A proc myslis, ze na mem nazoru zalezi? Ja jsem si teda nevsimnul, ze by po mych komentarich vsichni jen psali jak souhlasi a davali stejne hodnoceni (spis presne naopak). Takze co ti vadi? Pluralita nazoru? Jediny dobry komentar, je tvuj komentar?

Tvaris se, jak ctes moje komentare a potrebujes mi omlatit o hubu nekolik mych nedodrzenych predsevzeti, kdy jsem prece jen jeste koupil neco, o cem jsem prohlasil, ze uz to kupovat nebudu. Fajn. Strasne se ti omlouvam, pokud se te to nejak dotklo. Netusil jsem, ze je to mozne a ze ti to bude tak dlouho lezet v zaludku. Kazdopadne, kdyz uz tak strasne potrebujes vytahovat par techto mych preslapu (samozrejme ocekavam zaplavu citaci, ja je dohledavat nehodlam), tak bys take mohl zminit kolikrat jsem svoje predsevzeti dodrzel. Nebo si alespon projdi komiksy, ktere vysly od zacatku roku a ktere jsem nekomentoval, protoze to jsou ty, ktere jsem nekoupil a uz ani nebudu. A kdybys opravdu cetl moje komentare, tak bys i vedel proc. A vlastne bys ani nemel potrebu psat mi liebesbrief, protoze bys uz odpovedi znal. A ze pisu, ze koncim, nebo ze o tom premyslim? To je podle me naprosto organicka soucast hodnoceni.

Obecne vyznavam par jednoduchych pravidel:
1. kdyz tomu nerozumis, tak drz hubu, poslouchej a uc se
2. delej si svuj vlastni nazor
3. promysli si co rikas
4. nehodnot cizi nazory na dilo, i kdyz s nimi nesouhlasis
5. argumentuj fakty a ne emocemi
6. neprekracuj cervene linie
7. kdyz uz neco rikas, tak at to ma hlavu a patu
Pokud tohle staci k budovani nejakeho "kultu" nebo co, tak pak ano, pak si ho buduju. Cyboyriani celeho sveta spojte se!

Pokud to ale nestaci, tak cim dalsim si ho podle tebe buduju? Davam sem odkazy na nejaky svuj obskurni youtube kanal nebo stranky, kde mlatim hubou v tricku "Buh je mrtev, rekl Cyboy"?
Nebo to delam na foru, kde jsem za nejakych sest let postoval 24 prispevku, coz je zhruba 0,0109589 prispevku denne?
Nebo pisu stovky prispevku do diskuze? Tam cislo dohledat neumim, ale prezenu to a reknu, ze jich bylo za ty roky tak 300, tedy asi 0,1369863 denne?
Ne, uz vim. Chodim na vsechny srazy a tam mi vsichni zobou z ruky. Capo di tutti capi! Bomba. Ale to vlastne taky ne, protoze jsem na zadnem srazu nebyl, i kdyz jednou uz jsem to mel v planu. A vlastne ani nevim jestli chci jit, protoze by me tam zase akorat nekdo fackoval tim, jak jsem onehda nekde napsal, ze s necim koncim, pricemz by stacilo byt levak a proste ty komentare zpetne zmenit a mit klid.
Takze zbyvaji jen ty komentare. OK, to beru, tech jsem sice napsal 925, ale ceskych komiksu mam 1580 a tech prvnich cca 500 jsem jen drzel hubu a neodvazoval jsem se cokoliv napsat, protoze by to bylo jako hodnotit obyvatelnost planety podle jednoho zrnka pisku.
Takze pokud mas pocit, ze si buduju nejaky kult, tak se ani nemuzes vic plest a mozna by bylo fajn prejit z argumentace emocemi na argumentaci fakty.
Ta tvoje argumentace je vubec usmevna. Jak jsi prisel na to, ze bezmyslenkovite skupuju vsechno co vyjde? A ze to mam v hlave namixovany? Super! :) Normalni lidi sice rikaji treba "mit nacteno", nebo "mit rozhled", ale to je ok, rozumim ti. Jeste ze nevis kolik jsem precetl knih jenom od zacatku roku. Ale jinak slibuju, ze uz nikdy nebudu hodnotit ctyrlistek u mangy a mangu u Rushdieho apod. To vis, jak to ma clovek v hlave namixovany, tak nektery veci vnima mimo obykly tunylek.

Ale proc ja se pred tebou vubec obhajuju. Stejne uz me mas ve skatulce.
Tak abys pochopil, jak moc mam nejakej kult na haku:

Timto verejne vyzyvam Zacka at memu uctu udeli trest smrti, pokud ma pocit, ze se Kuldova obvineni zakladaji na pravde. Nebo si usporadejte hlasovani o vylouceni, nebo tak neco, me je to jedno. Ja sam nic mazat nebudu, protoze se citim nevinen ve vsech bodech obzaloby (krome jedineho - ze se vubec odvazuju sem neco psat) a nevzdavam se prava na obhajobu. Rozhodnuti ale budu bez namitek respektovat a zadny dalsi ucet si tady zakladat nebudu. Jen prosim Zacka, at mi pripadne posle .sql nebo .xml s mou sbirkou, at to nemusim znova davat dohromady. Kdyz prida i moje komentare/diskuze, tak budu jedine rad, protoze se obavam, ze mym pripadnym smazanim se toho pro nektera individua moc nezmeni, tak bych pripadne chtel mit moznost dohledat si kontext. Diky

Fimi
M Fimi | 13.3.2020 | DC komiksový komplet #084: Mladí Titáni: Zrození Titánů

Mrkulda v první řadě nikomu do rite nelezu, rozhodně nečtu takovým tempem jako cyboy a rozhodně nečtu každý den komiks, podívej jak často komentuju a hodnotím komiks, mám jen stejný pohled a názory jako cyboy nebo alespoň většinu. Co se týká mangy, když se udělat úžasný příběh na méně knih viz Pluto, Monster, planetes, blame!, tak se pak divím když má něco 20 + knih a mě to nechytne ani u té třetí čtvrté páté tak potom to nemá cenu a takhle jsem se nechal naockovat u hodně mang a prostě na to jsem opatrny už, čili u mě už hlavně rozhoduje u mangy počet knih a je mi jedno jaká je to velká legenda dkyz to není zábavný a neumí to zaujmout během prvních třech knih. Nezemi jsem začal sledovat když bylo šest knih a všichni to chválili, je to dobré ale nic extra a najednou zjistím že to má 16 knih už, tak to jebu prostě... Co se týká retro k posrání ukecanych pláštěnek, přečetl jsem jich hodně, vlastně hned komplet obě ukk série a nhm prvních cca 50 dílů a prostě je to úmorné a plné patosu a jen protože to bylo před sto lety zásadní se z toho mám nyní zbláznit blahem? Ani náhodou a v tom se taky schodnu s cyboyem, vlastně jen v těchto dvou věcech. Častokrát ovšem máme jiný názor na některé komiksy které mně se líbí a jemu ne.. Takže se ti to možná zda a jen to nafukujes

MrKulda
MrKulda | 13.3.2020 | DC komiksový komplet #084: Mladí Titáni: Zrození Titánů

Už to je nějaká doba, co jsem sem něco psal, a ani teď nehodlám začínat znova. Jenže poslední dobou, jak si tak čtu ty komenty od cyboye, tak mi to prostě nedá.
Chlape, první čím bych začal je tahle jednoduchá otázka:
Čteš ty komiksy vůbec ještě pro radost?
Protože mě připadá, že ty čteš absolutně všechno, jak na páse v továrně. Platí ti za to někdo? Drží ti někdo pistoli u hlavy?
Já ti nevím, ale zkus zpomalit, a kupovat si ty věci pro radost. Protože při tvém tempu se nedivím, že něco přečteš za pár minut, zahodíš to a hned jdeš na další věc. A podle toho vypadají tvoje recenze - strašně tomu chybí jakákoliv známka toho, že jsi obyčejný člověk, fakt to píšeš jak robot kritik.
A ano, tímhle pak kolikrát kurvíš hodnocení něčemu, co si to nezaslouží, protože tvoje recenze jsou většinou bez života a hrozně se na tom podepisuje to, že jsi ten den přečetl x dalších komiksů a máš to v hlavě namixovaný.
Pár fanoušků tu ještě máš, především teda Fimiho, který ti do toho zadku už ani dál vlézt nemůže.
(snad nejlepší příklad je, když cyboy napsal, že končí s The Promised Neverland, protože má 16 dílů, a hned na to Fimi: "cože, 16 dílů? Tak to končím taky!"
nevidím tu v diskuzích nic jiného než Fimiho "naprosto s tebou souhlasím."
Proboha... Fimi, to, že ten člověk bezmyšlenkovitě skupuje u nás všechno, co vyjde, neznamená, že je nějaký Bůh)

Na závěr bych měl takové dvě malé připomínky:
1) když s něčím končíš, tak to udělej. Ale nevyhrožuj tu jak malý děcko asi šest dílů nějaké série, než to konečně uděláš. Prostě skonči, nikdo to oplakávat nebude. Je to otravný, když to pak cpeš všude. "Končím", "Už vážně končím", "Jestli se to nezlepší, končím.", "Dám tomu poslední šanci, pak končím".
2) tvůj největší problém s mangou je poněkud úsměvný ("tísíce stran vaty o ničem"), protože si kupuješ DC a Marvel, a, well, to je snad o něčem jiném než o téhle "vatě"? Každá manga si vytváří svůj malý svět, který na základě popularity rozšiřuje. Jenže tobě to vadí, protože tím pádem MUSÍŠ (z neznáméh důvodu) kupovat víc knížek

Takže tak.
Je mi jasný, že tohle s tebou vůbec nehne, ale chtěl jsem se už vyjádřit.
Věř mi - zkus zpomalit, a kupuj si komiksy pro zábavu, ne jako nutnost.

P.G.
P.G. | 13.3.2020 | DC komiksový komplet #084: Mladí Titáni: Zrození Titánů

Mně kniha nedrží na stole rozevřená a na to držet ji v klíně je na můj vkus moc těžká. A navíc je kresba až na doraz do lepené vazby (což je peklo).
Teď koukám, že těch omnibusů vyšlo víc. Já mám ten první "vázaný" (tedy ve skutečnosti lepený v pevných deskách) z 2011...

Lenny
M Lenny | 13.3.2020 | DC komiksový komplet #084: Mladí Titáni: Zrození Titánů

Mám šitou vazbu. Novější vydání z roku 2017.
Lepená vazba byla dlouho u DC problém. Nechápu, že to čas od času ještě DC/Marvel udělají.

P.G.
P.G. | 13.3.2020 | DC komiksový komplet #084: Mladí Titáni: Zrození Titánů

Lenny: taky máš ten strašný lepený omnibus? jak to čteš? Pro mě je to hrozně náročné, neb se bojím, že když to víc rozevřu, tak se to prostě rozloží...

Lenny
M Lenny | 13.3.2020 | DC komiksový komplet #084: Mladí Titáni: Zrození Titánů

Taky se mi to v originále líbilo. Dokonce jsem za tuhle "vyjeb*vku" zaplatil 1500 v omnibusu a nelituju. :)
Lidi, fakt nemusíte číst žánr, co vás nebaví, jen proto, že má bubliny.

P.G.
P.G. | 13.3.2020 | DC komiksový komplet #084: Mladí Titáni: Zrození Titánů

Já to četla v originále a líbilo se mi to. Nicméně tady to vypadá, že překlad asi stojí za to...

Milo_Harwey
Milo_Harwey | 13.3.2020 | DC komiksový komplet #084: Mladí Titáni: Zrození Titánů

Počkal bych na další hodnocení a komentáře, než vyvodime nějaké závěry... :))) Věřím, že příští hodnocení bude 5ti hvězdičkové , cyboy je malinko zaujatý :)))

baatcha
baatcha | 13.3.2020 | DC komiksový komplet #084: Mladí Titáni: Zrození Titánů

cyboy: Bomba, Tvůj koment mi rozzářil den. :)

Carnage
Carnage | 13.3.2020 | DC komiksový komplet #084: Mladí Titáni: Zrození Titánů

Ještě sem to nepřečetl ale vim už teď že se do toho asi ani nepustim vypadá to totiž stejně debilně jako Judas Contract co už vyšel a u toho sem dal snad 1 a půl sešitu a od tý doby jsem na to nešáhnul.

Fimi
M Fimi | 12.3.2020 | DC komiksový komplet #084: Mladí Titáni: Zrození Titánů

Naprosto s tebou souhlasím, taky nevím proč by se mi mělo líbit jen protože to před sto lety bylo jakože zásadní, určující směr a žánr když je to dnes vyčpělé, k posrání úmorně nudné a plné vaty a patosu..

cyboy
M cyboy | 12.3.2020 | DC komiksový komplet #079: Green Lantern: Pomsta Green Lanternů

Ne, mam crwacke vydani a podruhe jsem to nekupoval. A cetl jsem v dobe, kdy jsem na komentare jeste nemel nacteno. Zadna slava to samozrejme neni.

Darth Raelchi
M Darth Raelchi | 12.3.2020 | Conan #05: Darebáci v domě

Maco: pokud vim, tak ne, kresliri se v darkhorse conan tocili, ale tenhle tsm uz nebude. Mozna nejaka hostovacka.

filozof
filozof | 11.3.2020 | DC komiksový komplet #079: Green Lantern: Pomsta Green Lanternů

Cyboy sem nenapsal komentář, že by měl z Johnse strach? :D

SNUFKIN
SNUFKIN | 10.3.2020 | Providence

Cela ta kauza a okolnosti kolem vydani mi přijdou jako pohrdání čtenáři. Argo me vubec temi komiksy zklamava podezrele casto. Třeba Svet Edeny ma uplne zvlneny zadni obal a podobne. Komiks samotny uz jsem hodnotil.

Carnage
Carnage | 10.3.2020 | Nejmocnější hrdinové Marvelu #093: Secret Avengers

Taky jsem si říkal proč se nechala tahle obálka, je to jedna z věcí kterou můžou u nás změnit kluci co to tu překládají a dělají tomu redakci. Změna obálky totiž u nás prošla u Elektry kde teda přišla změna k horšímu ale hodilo se to víc k Millerovo komiksu uvnitř a pak u Jean Grey, většinou lze pokud sem to správně pochopil zaměnit obálku s obrázkem asi na čtvrté straně. Zároveň by změna taky víc seděla k obsahu protože ta titulní je složení týmu z Mise na Mars včetně Novy který se ve zbytku tohohle komiksu už neobjeví jen v prvním čísle co bylo v UKK.

erik
erik | 10.3.2020 | Providence

PKD - šetrilo sa nielen na bublinách. 😀

Fimi
M Fimi | 10.3.2020 | Nejmocnější hrdinové Marvelu #093: Secret Avengers

Oni nepočítají s tím že někdo bude sbírat oboje nejspíš

louza
louza | 9.3.2020 | Nejmocnější hrdinové Marvelu #093: Secret Avengers

Milo : no to jako...jo..oni se kolikrát nezabývají ani volbou tématu... mohli by z celé existence Marvelu postavit komplet klenotů. V jednotlivých řadách by se nemusely dublovat příběhy i celé knihy a knihy mohly mít i unikátní obálky. Ale to bys chtěl moc za dvěstě kaček :-) Von ten svět neni ideální.

Milo_Harwey
Milo_Harwey | 9.3.2020 | Punisher MAX: Vánoce na odstřel

Mas recht, teď na to koukám, smysl jsem pochopil, ale neřešil jsem dal. Možná něco jako autokorekce. ;)

Abstinent
M Abstinent | 9.3.2020 | Punisher MAX: Vánoce na odstřel

Na str. 45 ma byt "suitu" misto "svitu", moc mi ta chyba vlastne nedava smysl, protoze tezko muze byt z originalu

Milo_Harwey
Milo_Harwey | 9.3.2020 | Nejmocnější hrdinové Marvelu #093: Secret Avengers

Kouzla: nejde o záměnu... Vyvolává to pocit, že se vůbec nezabývali volbou obálky - odflaknuti... ;)

louza
louza | 9.3.2020 | Nejmocnější hrdinové Marvelu #093: Secret Avengers

Milo : proč ti to tak vadí? Je to na první ohled barevně rozlišený a to původní číslo už je stejně rozprodaný a dá se možná sehnat tak na bazarech kde lidi většinou ví co kupují. Záměna teda moc nehrozí...

Milo_Harwey
Milo_Harwey | 9.3.2020 | Nejmocnější hrdinové Marvelu #093: Secret Avengers

Tak to si dělaj prdel... Zrovna jsem si říkal, že je ta obálka super. To je docela fópa...

louza
louza | 9.3.2020 | Nejmocnější hrdinové Marvelu #093: Secret Avengers

Fimi : má, ale má jinej obsah. Shoduje se jen první číslo.

Fimi
M Fimi | 9.3.2020 | Nejmocnější hrdinové Marvelu #093: Secret Avengers

Nemá stejnou obálku na deskách i SA ukk?

Milo_Harwey
Milo_Harwey | 9.3.2020 | Nejmocnější hrdinové Marvelu #034: Warlock

Fimi - zapomnels , že kresba byla hnusná... 4* :D taky jsem ten komentář nějak nepobral , možná se preklikl ?;)

cyboy
M cyboy | 9.3.2020 | Nejmocnější hrdinové Marvelu #034: Warlock

Fimi: protoze jinak to bylo bozi. :) :) ;)

Fimi
M Fimi | 9.3.2020 | Nejmocnější hrdinové Marvelu #034: Warlock

Negan nebavilo tě to, nudilo tě to a dáš čtyři hvězdy? Zajímavé

PKD
PKD | 8.3.2020 | Providence

Zajimalo by me, proc to neprekladal, Mooreuv dvorni prekladatel, Viktor Janis. 😉

maco
maco | 8.3.2020 | Conan #05: Darebáci v domě

Najviac mi vyhovovala kresba z conana 0 kde je ako dieta. Niesu kreslene este nejaké casti tým štýlom?

Darth Raelchi
M Darth Raelchi | 7.3.2020 | Nejmocnější hrdinové Marvelu #090: Killraven

Lenny: nebo někdo? Mám na tebe (vás) dotaz. Killraven vyšel původně barevně nebo černobíle? NHM má první dva sešity černobílé, ale když jsem se díval na web a našel skeny Amazing Adventures #18 a #19 tak ty jsou barevné.
Nejedná se náhodou o chybu tisku? Aspoň ta obálka by měla být barevná, ne?
Díky

Doppelganger
Doppelganger | 7.3.2020 | Znovuzrození hrdinů DC: Batman #04: Válka vtipů a hádanek (paperback)

Snyder se podílel na Batman Eternal a Batman and Robin Eternal, ale nebyl jediným scénáristou. Sérii Batman and Robin (vol 2) psal Peter Tomasi.

Fimi
M Fimi | 6.3.2020 | Znovuzrození hrdinů DC: Batman #04: Válka vtipů a hádanek (paperback)

No ano new 52 co vyšel u nás je hroznej.. On jeate mám pocit psal v rámci new 52 Batman a Robin a Batman Eternal... Jinak ještě napsal Gates of Gotham což je super a Black mirror což je taky super Batman.. Ohledně Kinga, stejně to zase bude v 5G vše jinak a odznovu a pořád dokola a Batmanovi bude pořád kolem 35 a ani jeden Robin nedospeje...

Fry
A Fry | 6.3.2020 | Znovuzrození hrdinů DC: Batman #04: Válka vtipů a hádanek (paperback)

Fimi: Mě King docela baví, teda ta Baneova trilogie mi přišla fajn a všichni se mi snaží vnutit že úplně nejlepší jsou teď ty následující knihy točící se kolem zásnub a vztahů se Supermanem, takže se na to asi nevykašlu, ale jinak jo, jakýkoliv Snyder (New 52, Rebirth) mi přijde paradoxně horší. Sovy jsou více méně fajn, ale už si z toho nic nepamatuji, docela mě bavil Rok nula, ale jinak nuda a šeď - obzvlášť příšerný byl Konec hry. Jinak mám doma koupený první sešit i jeho relativní novinky 'Last Knight on Earth', ale moc se mi do toho nechce ...

Fimi
M Fimi | 6.3.2020 | DC komiksový komplet #082: Noví Bohové, kniha první

No jo, jak nemám rád retro, tak tohle mi vyloženě sedlo... Nemůžu si pomoct. Asi jako když se někomu líbí Lady Mechanika nebo Návrat temného rytíře

Milo_Harwey
Milo_Harwey | 6.3.2020 | DC komiksový komplet #082: Noví Bohové, kniha první

Baatcha a fimi - vy jste z toho nějaký hotový,.to je sarkasmus? Vždyť všichni píšou , že je to hovno a ani není voňavý :D

Darth Raelchi
M Darth Raelchi | 5.3.2020 | Conan #04: Síně mrtvých

SNUFKIN: mně se podařilo číst ten crossover s Rudou Sonjou a taky super zábavovka :-)

Fimi
M Fimi | 5.3.2020 | Znovuzrození hrdinů DC: Batman #04: Válka vtipů a hádanek (paperback)

Fry: Tím jakýmkoliv Batmanem od Snydera myslíš New 52 to, co u nás vyšlo? protože on psal mnohem více Batmanů, které u nás nevyšly. Navíc tímto myslíš, že např Sovy jsou horší? jinak ve všem souhlasím, tohle je skutečně hrozný, ale hlavně, že je tam boj Deathstroka s Deadshotem a fans se.ou blahem a pálí max hodnocení. Ten konec je fakt hroznej a skutečně souhlasím se vším, co píšeš, mám pocit, že právě tato kniha mě utvrdila v tom, se na Toma Kinga a jeho pseudoBatmana vykašlat, po tomto následoval postupně celý Rebirth.

SNUFKIN
SNUFKIN | 5.3.2020 | Conan #04: Síně mrtvých

DR: Jo ten cossover Conana s Wonder Woman jsem si tu v Budget Books nedávno koupil a docela vtipný :)

Darth Raelchi
M Darth Raelchi | 5.3.2020 | Conan #04: Síně mrtvých

K těm Conanům, sám jsem si to nedávno aktualizoval a Comicsové legendy vydávaly nejprve Conan the Barbarian od Marvelu, což je taková (barevná) verze i pro mladší čtenáře, a v posledních číslech už vycházely první čísla Savage Tales (kde byl Conan) a z něho pak vzniknuvší Savage Sword of Conan (černobílé), což byla verze pro dospělé. Na obě tyto série měl potom dlouho práva Dark Horse, než to pár let nazpět opět přešlo pod Marvel. Dark Horse mezitím spustil vlastní pojetí Conana a co si vybavuji od pana Dorta, tak Busiek to chtěl v podstatě pojmout velmi po svém. Ano, adaptovaly se původní howardovské příběhy, ale ústřední dějová linie je Busiekova a celého tvůrčího týmu Dark Horse. Když se pak podíváte dál, co všechno vycházelo, tak spousta jsou originální příběhy, viz Conan the Cimmerian, King Conan, Conan: Road of Kings, Conan the Avenger, Conan the Slayer a spousta dalších one shotů a minisérií. Na anglické Wikipedii je to hezky chronologicky seřazeno. Jakmile to pak dostal znovu Marvel, tak Aaron v podstatě svým pojetím drží darkhorsovskou tradici. Rovněž toho hodně u Marvelu vychází za série a minisérie touto dobou.
K samotným vydáním u nás, všechny příběhy (sešity) série Conan od Dark Horse vyšly v kolosálce, ale pozor tyto sešity v jednotlivých knihách, které teď CC vydává, nebudou: 18, 26, 27, 28, 35, 36, 39. Tyto čísla vyšly u Dark Horse samostatně jako série příběhů v těchto knihách (jsou tam mj. i další minisérie): The Blood-Stained Crown and Other Stories a The Spear and Other Stories. Jakým způsobem a kdy to CC vydá jde mimo mě a nebudu mluvit za ně a jejich vydavatelský plán (prý to prostě vyjde mám potvrzeno).
Opravdu můžu doporučit sérii Savage Sword of Conan od Marvelu ze 70. let, ale už to má nějaké stáří, o tom žádná. Sehnal jsem krásný omnibus a je to vlastně originální reprodukce původních čísel, i s veškerou přílohou a dalšími neconanovskými příběhy, viz The Femizons od Stana Leeho, nebo Man-Thing- úplně první příběh s ním. Jediné co tam není, jsou veškeré příběhy s Rudou Sonjou, na kterou mají práva Dynamite Entertainment. Dark Horse tyto příběhy v době vlastnictví práv reprintoval v TPB omnibusech, ale kvalitativně vede Marvel s novou edicí. Luxus a paráda. Dokonce nové obálky dělá Gabrielle Dell'Otto.
Francouzský Conan funguje na bázi, že spousta příběhů údajně spadala pod Public Domain a evropská a americká autorská práva mají vůči sobě jistá hluchá místa a doteď je sporné, jestli Francie měla právo dané povídky adaptovat (tohle jsem parafrázoval od pana Dorta).
Takže si udělejte vlastní názor, co chcete číst. U nás je toho hodně, i knižně. Za mě vede CC a v originále i Marvel se svými novými edicemi Savage Sword.
PS: kuriozita na závěr- v době Dark Horse měl Conan i crossovery s Rudou Sonjou a Wonder Woman a teď co to má Marvel, tak je Conan i s Avengers. Dark Horse, jelikož přišel o Conana, tak má prý údajně svého nástupce v podobě Berserker Unbound od Lemira a Deodata. Taky paráda.

George Walker Bush
A George Walker Bush | 5.3.2020 | Conan #04: Síně mrtvých

Ok, díky kuci, budu vám věřit:)

Milo_Harwey
Milo_Harwey | 5.3.2020 | Conan #04: Síně mrtvých

Lantan - proto jsem pak dodal další příspěvek, aby to nevedlo k tomu, cos psal. Totožný je to jen v kolosalce ;)

Nic zlého v tom nebylo :) /// mně to jen trošku vytacelo :D ale dobrý , captain America a Lobo jsou pořád bestky :)))

lantan1
lantan1 | 5.3.2020 | Conan #04: Síně mrtvých

Přesně jak říká TonyT. Já Kolosálku nemám tak čtu tohle :)
Milo: Já reagoval na tenhle příspěvek: "Kolosální Conan - to asi víš a tohle v comicsovych legendách... ;) Druhá kniha darebáci možná taky comicsove legendy, ale to si nejsem jistej ..." ---> Z toho jsem pochopil, že tvrdíš, že tohle je v comicsových legendách a že další kniha Darebáci taky, ale nejsi si jistej. Tak jsem tě jen chtěl případně vyvést z omylu. Asi jsem jen špatně pochopil. Nic zlého v tom nebylo :)

TonyT
TonyT | 5.3.2020 | Conan #04: Síně mrtvých

George Walker Bush- pokud jsi četl kolosálky tak to nemá cenu číst, je to to samé jen to vyšlo rozdělené na několik svazků v menším formátu pro ty co kolosálku nemají.

George Walker Bush
A George Walker Bush | 5.3.2020 | Conan #04: Síně mrtvých

lantan1: Já jsem právě četl Kolosálního Conana a nyní čtu Kolosálního Conana z Cimerie... jakožto knihovník bych sice časem dohledal, jaké díly jsou v čem, ale vy jste tady samej odborník a já jsem děsně línej. Proto by mě zajímalo, jestli má cenu tenhle čtvrtej a pátej díl číst:D

Milo_Harwey
Milo_Harwey | 4.3.2020 | Conan #04: Síně mrtvých

Neřekl jsem, že je to totozny, omg :
"A tam to bylo starší, čb a trochu jinak zpracovaný"

lantan1
lantan1 | 4.3.2020 | Conan #04: Síně mrtvých

Milo: No, ale snad nelze považovat různé adaptace stejných povídek za totožné dílo ne?

Milo_Harwey
Milo_Harwey | 4.3.2020 | Conan #04: Síně mrtvých

Lantan1: povidky od Howarda jsou dány, zpracoval je i Marvel, takže comicsove legendy ;)

lantan1
lantan1 | 4.3.2020 | Conan #04: Síně mrtvých

GWB: Tahle série od Busieka (díly 0-5) je vše v Kolosálním Conanovi.
Milo: Comicsové legendy jsou od Marvelu, tahle série vycházela pod DarkHorse. Je to tedy něco úplně jiného.

Milo_Harwey
Milo_Harwey | 4.3.2020 | Conan #04: Síně mrtvých

A tam to bylo starší, cb a trochu jinak zpracovaný, takže kupuj a čti :D

Milo_Harwey
Milo_Harwey | 4.3.2020 | Conan #04: Síně mrtvých

Kolosální Conan - to asi víš a tohle v comicsovych legendách... ;) Druhá kniha darebáci možná taky comicsove legendy, ale to si nejsem jistej ...

George Walker Bush
A George Walker Bush | 4.3.2020 | Conan #05: Darebáci v domě

Klasický dotaz. Nevyšly tyhle příběhy už někde? Jestli to mám číst. Já mám hroznou paměť, fakt.

George Walker Bush
A George Walker Bush | 4.3.2020 | Conan #04: Síně mrtvých

Klasický dotaz. Nevyšly tyhle příběhy už někde? Jestli to mám číst. Já mám hroznou paměť, fakt.

Nezbi
Nezbi | 4.3.2020 | V jako Vendeta

Neví někdo rozdíl mezi prvním a druhým vydáním a jak vypadá obálka pod přebalem prvního? Díkys

Darth Raelchi
M Darth Raelchi | 2.3.2020 | DC komiksový komplet #058: Green Lantern / Green Arrow: Krušné cesty hrdinství

Mne je to ve finale jedno, lamentace patri do komentare taky. Recnicka otazka taky 😂.

lantan1
lantan1 | 2.3.2020 | Magic The Gathering: Chandra

Jo, ale tenhle překlad se používá už dlouho, viděl jsem to už kdysi v Pevnosti v článcích od Honzy Adama.

RaggamuffinSVK
RaggamuffinSVK | 2.3.2020 | Magic The Gathering: Chandra

To je pôvodne asi planeswalker že? :D

Hawwwran
Hawwwran | 1.3.2020 | Magic The Gathering: Chandra

Sférochodkyně :D

karl173
M karl173 | 1.3.2020 | Batman Detective Comics #08: Krev hrdinů (paperback)

Snad to BBart nebude zbytečně natahovat a vydají ještě letos i poslední 9. díl, ať to máme z krku. Ještě můžou klidně začít s Batman a Robin, aby to bylo hezky komplet :)

Darth Raelchi
M Darth Raelchi | 29.2.2020 | DC komiksový komplet #083: Noví Bohové, kniha druhá

To co pise cyboy mi uplne krasne pripomnelo dokument z nataceni filmu watchmen. Tam si letmo vybavuji ze jakykoliv nerealny prvek zasazeny do realneho sveta musi rovnez v ramci fyzikalnich zakonu je i respektovat. Konkretne se tam resil rorschach a jeho splhaci vystrelujici hak a dr manhattan a jeho schopnosti. Je to presne jak pise cyboy, lez musi byt uveritelna a balancovat na hrane pravdy, jinak je to prokouknutelne a tudiz fraska.

cyboy
M cyboy | 29.2.2020 | Skrýš

honza2457: Mozna mas verzi pro nesoustredene ctenare. ;)

honza2457
honza2457 | 29.2.2020 | Skrýš

Tak díky za info, no po 8 stránce se začátek knihy opakuje.

cyboy
M cyboy | 29.2.2020 | Skrýš

honza2457: Mas vadny kus. Prosel jsem prvnich asi tricet stran a vsechny mam jen jednou.

honza2457
honza2457 | 29.2.2020 | Skrýš

Chci se zeptat, mám v knize prvních 8 stránek dvakrát, zda to mají všechny knihy nebo mám nějaký vadný kus?

cyboy
M cyboy | 29.2.2020 | DC komiksový komplet #083: Noví Bohové, kniha druhá

Milo: Ale já s ním nejsem ve sporu (nebo alespoň doufám, že to tak nevyznívá). Jen mi přišlo, že se pořád opakují argumenty, jako kdybych nechápal, že je superhrdinský komiks ve své podstatě nereáný/nelogický. Ale s tím problém nemám, protože to je součást "hry". Dál už bych se jenom opakoval.

Milo_Harwey
Milo_Harwey | 29.2.2020 | DC komiksový komplet #083: Noví Bohové, kniha druhá

Tak teď jsem zvedavej na Buše :D
GWB: cyboyi, moc přemýšlíš, jses divnej, uz se s tebou nebudu bavit a ty se radši už nebaví s nikým :D a myslím, že autor sice u psaní přemýšlel, ale nevěděl, že lze :D

cyboy
M cyboy | 29.2.2020 | DC komiksový komplet #083: Noví Bohové, kniha druhá

GWB: Já samozřejmě chápu, jak to myslíš, ale blbost zůstává blbostí (i kdyby třeba vtipnou). S těmi Supermanovými blesky z očí je to ale složitější. Nejprve k mému komentáři – všimni si, že jsem neřešil, že paprsek Omega je blbost, ale fakt, že má způsobit stav, pro který jazyk ani nemá výraz, natož aby dával smysl - tedy, že po zásahu není oběť ani mrtvá, ani živá a nejspíš ani nikdy neexistovala. Takže co se jí vlastně stalo?

„Kam udeří paprsky Omega, není místo pro život - pro smrt - pro stopu předchozí existence! Deaad neměl ani čas vykřiknout!“

Abych vysvětlil, proč neřeším paprsek Omega jako takový, nebo Supermanovy paprsky z očí, ale řeším stav, který má způsobit, případně fakt, že autor pracuje se zvukem ve vesmíru, musím začít trochu zeširoka. A ani trochu to není o očekávání hard sci-fi.

Základním stavebním kamenem beletrie je vymyšlený příběh. Vyprávění o něčem, co se nestalo. Tedy, řečeno bez příkras – lež. Na tom není nic špatného. Autor tu lež (většinou) nevytváří se zlým úmyslem a čtenář (opět většinou) chápe pravidla hry a tuto autorovu lež nebere jako pravdu, ale jako zábavu, někdy dokonce i umění. Protože dobře lhát umění je. Ti nejlepší lháři a manipulátoři velmi dobře vědí, že nesmí lhát ve velkém a snadno ověřitelném, ale že musí pouze lehce přikořenit pravdu.
To je stejné, jako s propagandou. Dobrá (což je ze své podstaty protimluv), fungující propaganda musí být sestavena podle jednoduchého (a přitom nesmírně komplikovaného) vzorce. Tedy, aby mohla nést onu potřebnou lež/manipulaci, pak musí obsahovat částečně pravdu a částečně musí pracovat s psychologií příjemce (což samo o sobě může mít mnoho podob).
V obou zmíněných případech jde o vytváření uvěřitelné lži. Nicméně na rozdíl od propagandy, má literatura, umění apod. tu výhodu, že její příjemci jsou od počátku připravení a ochotní tuto lež přijmout, protože bez toho by jejich zážitek byl menší, nebo vůbec žádný.
Tím se dostáváme k něčemu, čemu pracovně říkám „teorie uvěřitelnosti“. Aby bylo dílo (lež) uvěřitelné/přijatelné, pak musí autor svoje nápady (lži) umně zapracovat do reality a nesmí lhát neuvěřitelně. Např. může napsat, že slunce zezelenalo, protože si na něj ulevil Green Lantern, ale už nemůže tvrdit, že slunce sice je koule, ale že koule je ve skutečnosti hranatá.

Onehdy tady někdo někde komentoval můj komentář s tím, že jsem „logik marvel univerza“ nebo tak něco. Ale tak to není (pokud správně chápu, jak to autor toho výroku myslel), jen mi vadí do očí bijící neuvěřitelné lži (ve smyslu výše zmíněného) a logické lapsy (navíc samoúčelné). Jinými slovy – přistoupením na hru (lež), že existují superhrdinové, je implikováno i přistoupení na (lživá) fakta, že Superman má nadlidskou sílu, umí létat apod., ale aby to bylo (v rámci té lži) uvěřitelné, tak prostředí, ve kterém se pohybuje, musí fungovat podle principů, které čtenář zná. Takže ano, Superman si může paprsky z očí uvařit čaj, ale nedávalo by smysl, kdyby si těmi žhavými paprsky udělal ledový čaj. To by nefungovalo.

Takže když nám autor Deathloka tvrdí, že ve vesmíru je možná existence zvuku, tak se pohybuje přesně za tou hranou uvěřitelnosti a vlastně tím dokazuje hned dvě věci – že má velké mezery v základním vzdělání a také to, že nechápe jak vyprávět uvěřitelný příběh. Totéž platí o těch paprscích Omega. Já mu neberu paprsky Omega, s těmi nemám sebemenší problém, protože jsou součástí hry na superhrdiny, ale mám problém s tím, co mají podle autora způsobit, což je další neuvěřitelná lež. V tomto případě nejen neuvěřitelná, ale navíc naprosto beze smyslu, čímž autor opět dokázal, že při psaní ani trochu nepřemýšlel.
Když tedy uvádím podobné citace, nebo situace, tak to nedělám proto, že bych od superhrdinského komiksu čekal něco, co v něm (ze své podstaty) ani nemůže být, ale proto, že se autor dopustil na čtenáři neuvěřitelné lži, čímž zbytečně podkopává nejen výsledky své práce, ale hlavně čtenářův zážitek.

Omlouvám se, nakonec to bylo delší, než jsem zamýšlel. Je načase se opět ponořit do ticha.

George Walker Bush
A George Walker Bush | 28.2.2020 | DC komiksový komplet #083: Noví Bohové, kniha druhá

cyboy: Říkám, že to zní vtipně. Ale je to asi jako smát se, že Supermanovi lítaj z očí červené lasery:) Superhrdinský komiks nebyl nikdy asi úplně hard sci-fi. Na druhou stranu je velmi pravděpodobné, že by mě to strašně nebavilo jako tebe. Jen mě to dle tvého popisu velmi zaujalo.

RadimNemec
M RadimNemec | 27.2.2020 | Pokoj

Tištěná podoba k dostání v Artrafika.

Milo_Harwey
Milo_Harwey | 27.2.2020 | Sochař

To je o smrti od igmar Bergmana nebo jak se jmenoval. :) No, to by mi nedošlo... Jsem pomalejší :D ale dík :*

Norri
M Norri | 27.2.2020 | Sochař

Milo_Harwey: Sedmá pečeť

Darth Raelchi
M Darth Raelchi | 27.2.2020 | Conan #01: Dcera pána mrazu a další povídky

Fakt to v tom Conanovi je!!! Čumte: Je tam, Milo_Harwey měl recht.

cyboy
M cyboy | 27.2.2020 | DC komiksový komplet #083: Noví Bohové, kniha druhá

GWB: :) :) Jakoze driv byl ve vesmiru zvuk a paprsky omega nezpusobovaly smrt, ani zivot, proste nic? Takze obet neni ani ziva, ani mrtva, proste nic a jeste u toho ani nestihne pipnout. :) To byly prece naprosto kardinalni kravoviny uz v dobe vzniku.

Darth Raelchi
M Darth Raelchi | 27.2.2020 | Nejmocnější hrdinové Marvelu #092: Deathlok

Milo_Harwey: no s tím hodnocením jak mám, máš tak na půl pravdu, u hodně věcí jsem tak benevolentní nebyl, když se podíváš na všechny UKK, NHM, DCKK apod. Spíš dávám 3 hvězdy, pak i 4, výjimečně 2 a 5. Navíc jsem v té době nebyl tak přežranej a moje hodnocení by se teď mohlo, neříkám muselo, ale mohlo posunout i dolů. Navíc mám i takové soukromé měřítko, které tu možná zaregistrovalo pár komiksáků a to je, že už ty komiksy nevlastním, co se dalo jsem rozprodal, a tudíž i to je jistou dávkou toho, že se mi lépe hodnotí něco, co ve finále jen přečtu a nemusím tím plnit poličku obrázkem. Nemám problém si přečíst cokoliv pro všeobecný přehled, ale kdybych si ty komiksy v kompletech měl od určité doby pořád kupovat, tak bych je radši nekoupil a tudíž se neobohatil a tudíž by nebylo co hodnotit. Navíc se cyboyem máme podobný vkus, ne v hodnocení, ale jakým způsobem uvažujeme. Takhle mi to přijde (možná by cyboy se mnou nesouhlasil, to je na něm), když občas něco čtu od něj, že přesně napsal to, co si myslím. A já jsem to hlavně myslel obecně, na veškeré komentáře, nikoliv jen ty superhrdinské. Místy se rozcházíme, ale i v těch rozcházeních jsem kolikrát objevil stejný náhled na určit prvky. No a když má za sebou něco dřív než já, tak se tím samozřejmě striktně neřídím, ale u určitých titulů, kde nemám možnost se k nim dostat, aniž bych si je koupil, hodně zvažuji a pak mám tzv. pravidlo tří. Když mi někdo něco doporučí a je to 3x celkem od různých lidí, nezávisle na sobě a většinou aniž by se znali, tak tu věc okamžitě přelouskám a tohle pravidlo fakt dodržuji. Ať je to film, kniha, komiks či cokoliv jiného. Jinak já hodnotím většinou dvěma způsoby, buď s tím, že od toho nic nečekám a pak se nechám mile překvapit nebo mě zklamání neporazí, a pak je tu druhá rovina, velmi subjektivní, kdy prostě od daného komiksu něco očekávám, ty důvody jsou různé a tam je těžké pak hodnotit objektivně. I přesto všechno se snažím supráky brát spíš nezaujatě a tudíž to může působit, že má hodnocení jsou mírná, pravda je taková, že kdybych vše poměřoval např. podle Watchmenů nebo nedej bože podle nesupráckého kvalitního komiksu, asi by drtivá většina supráckých komiksů šla pod 3 hvězdy. Já to beru jako dobrodružnou a zábavovou četbu a tudíž to hodnotím i s takovým jistým mladickým optimismem :-).
Jen pro sichr, já si tvé komentáře nevyložil nijak negativně a odpovídám ti s úsměvem na rtech. Je vidět, že tě to zajímá a nějakým způsobem, tě má osoba zde zaujala a tudíž já nemám ani problém se tu rozepsat.

Milo_Harwey
Milo_Harwey | 26.2.2020 | Znovuzrození hrdinů DC: Harley Quinn #04: Překvápko (paperback)

:D nikdy jsem netvrdil, že bych byl něco jiného.. :) no, však spadá do jednoho pytle veverka, Harley, Deadpool ... Co je ještě podobnej typ?

Ona - autoři obdržela/i Eisnera? To je ten komiksovéj Oscar? :D

Lenny
M Lenny | 26.2.2020 | Znovuzrození hrdinů DC: Harley Quinn #04: Překvápko (paperback)

Přirovnávat Harley ke Squirrel Girl? Barbare! Veveřice má navíc i Eisnera.

Milo_Harwey
Milo_Harwey | 26.2.2020 | Znovuzrození hrdinů DC: Harley Quinn #04: Překvápko (paperback)

:D noumu jsem tam vypozoroval, má trednej Nick, je to taková komická figurka. :) paradoxně mě bavil víc než celá HQ :D

O tvým afektu vůči Harley vím... Ale pokud se někomu může líbit ta vypatlaná Skvyrl gérl a dá jí 5*, tak se může líbit i Harley, která je stavěná na stejným podobným principu...

Darth Raelchi
M Darth Raelchi | 26.2.2020 | Před Incalem (paperback)

SkillJam: začni Incalem. Ten je první a hlavně je nejlepší. Ty další jsou spinoff. Pak bych doporučil Metabarony a Technokněží. Před a Poslední Incal neuškodí si nechat na závěr.

George Walker Bush
A George Walker Bush | 26.2.2020 | DC komiksový komplet #083: Noví Bohové, kniha druhá

Kdybych neměl co jiného na práci, naopak by mě cyboyovi citáty zaujaly, to zní vtipně!:-) Nelze se asi dívat na tyhle staré věci striktně prizmatem dneška.

Milo_Harwey
Milo_Harwey | 26.2.2020 | Nejmocnější hrdinové Marvelu #092: Deathlok

Cyboy: tobě to nedalo, co? Že se na to nevyseres...:D

Abstinent
M Abstinent | 26.2.2020 | Asterixova dobrodružství #37: Asterix v Itálii

Coronavirus je dobrý jméno :)

George Walker Bush
A George Walker Bush | 26.2.2020 | Nejmocnější hrdinové Marvelu #092: Deathlok

Doppelganger: Já vím, že jsem trapnej, ale je to Eco, Umberto Eco. Nechápu, proč si to lidi furt pletou. Stejně jako není žádnej George Busch, ale Bush. :)))

cyboy
M cyboy | 26.2.2020 | Nejmocnější hrdinové Marvelu #092: Deathlok

Obecne - ja nemam problem s klasikou, kdyz to ma hlavu a patu. Ale pokud Marvel/DC zhusta nedela nic jineho, nez ze nam serviruje obsah ze serii, ktere velmi rychle zanikly (urcite ne proto, ze by se dobre prodavaly, pak by nebyl duvod je ukoncovat) a ktere byly navic psane pro jine publikum (deti a pubescenty) a tvrdi nam o nich o jake perly ze jako nejde, tak je to proste spatne (kde je logika prvni rady UKK, pripadne prvnich cisel NHM, ktere byly kombinaci stareho a noveho?). Skoro by se dalo s nadsazkou rict, ze se pokousi prodat stejny obsah stejnym ctenarum, jen starsim. Pojdme si priznat, ze kupujeme (a mnohdy adorujeme) obsah, ktery vznikal pro minulou, predminulou a nekdy dokonce pro predpredminulou generaci deti (!) a cele to jede na vlne nostalgie "tohle jsem cetl kdyz jsem byl malej". Jenze to neznamena, ze to nebylo spatne tehdy a ze to neni spatne dnes. Tim nechci rict, ze se sem tam nanajdou kousky, ktere stoji za precteni, ale fakt je, ze posledni dobou jich je jako safranu. Pro me osobne je prave to "hledani safranu" asi duvod proc to porad kupuju, i kdyz vetsnou uz jen trpim.
Zrovna vcera jsem si precetl noveho Kuttnera, knihu z roku 1947 a je to pecka. To neni o tom, ze bych nemel rad "klasiku", navic kdyz uz ctu prakticky jen mrtve autory. S timhle problem vazne nemam. S cim problem mam, je kvalita. A pokud bylo neco spatne pred triceti lety, tak o to vic je to vetsinou spatne dnes. Argument, ze je treba nad tim zavirat oci neobstoji. Bud je neco kvalitni, nebo neni. A komplety maji byt predevsim "vyberem", nikoliv festivalem marnosti. Vazne neexistuji pribehy, ktere jsou lepsi a ktere by svou roli plnily dustojne, misto toho aby postavam davaly ranu do vazu?
A jeste k tomu hodnoceni, do ktereho se zacala tahle debata zvrhavat. Od posledni velke diskuze pred cca rokem jsem zacal hodnotit jinak. Neresim subzanry, neresim stari, ale hodnotim ciste v ramci celku. A na stupnici 0 = Jirka - 5 = Strazci, Z pekla apod. proste tyhle komiksy nemaji sanci na vic, nez dve, tri hvezdy (samozrejme az na vyjimky). Nemusite mi vysvetlovat, jak tady ma to hodnoceni byt momentalni, pocitove a ja nevim co jeste, to jsem absolvoval uz minule a tezce s tim nesouhlasim. Nikdo z nas neni tupa ameba, ktere neco zere/nezere, zije/nezije potazmo se ji neco libi/nelibi, ale myslime a zijeme v ramci nejakeho kontextu. Pokud bych mel hodnotit momentalne, tak to nevypovida o nicem, protoze me zrovna bolela hlava, pohadal jsem se zenou, dostal jsem pridano apod. a to vsechno nesouvisejici s dilem by se do toho promitalo, navic bych musel po kazde ziskane zkusenosti absolvovat vymaz pameti, abych hodnotil opravdu pocitove a momentalne. K cemu by pak takove hodnoceni bylo? Momentalni a pocitove hodnoceni je chimera a oxymoron. Uz ze samotne podstaty - hodnotite ve vztahu k necemu, k nejake predchozi zkusenosti. A cim vic tech zkusenosti mate, tim lepsi hodnoceni umite dat. Momentalni nalady a pocity do hodnoceni proste nepatri, protoze pokud ma takove hodnoceni mit nejaky smysl, pak by se melo snazit o to byt alespon subjektivne objektivni. Takze se ctyrmi a peti hvezdami pro drtivou vetsinu klasiky nelze souhlasit. Znamena to, ze je to stejne dobre jako treba Navrat temneho rytire? Ani nahodou. Co si z toho pak ma odnest nekdo, kdo se snazi zjistit jestli neco ma, nebo nema smysl kupovat? Predstavte si, ze si jdete koupit auto, cemuz vetsinou predchazi pomerne dlouhe rozhodovani. A vy byste se rozhodovali podle hodnoceni "jako jede blbe, moc to zere a nevypada to buhvijak, ale jinak je to super!" a pet hvezd k tomu. U takoveho hodnoceni byste si urcite tukali na celo.
Jak uz jsem psal vys - netreba psat, jaky jsem troglodyt, ze nechapu jak se tady hodnoti. Vnimam v jakem kontextu se pohybujeme a v ramci toho kontextu se hodnoti nestandardne tady (nebo by se melo, jak jsme se minule dozvedeli), ale rozhodne nemam ambice to menit. Pouze sumarizuju a vyjimecne s nekym polemizuju o kvalite jeho hodnoceni, cemuz se bezne uplne vyhybam.

Fimi
M Fimi | 26.2.2020 | Rváč

Ano Trillium, Descender nebo klidně Gideon falls...jsem hodně zvědav na novinku Family tree nebo tak nějak...

Lenny
M Lenny | 26.2.2020 | Nejmocnější hrdinové Marvelu #092: Deathlok

Starý UKK nejde číst optikou moderního čtenáře (tohle komplet totálně přestřelil) a nedejbože filmovýho fanouška. Člověk už se musí zajímat o Marvel a chtít vědět, co a jak ho formovalo. Ale zas díky nim vyšel česky Steranko

louza
louza | 25.2.2020 | Rváč

Fimi : ty jo, UV super, ale fakt Lost dogs? To snad ani neni nutný...to po dvou geniálních knihách čtenáři popraví. Proč ne třeba nobodyho? Trillium opravdu chybí. Skvělá žánrovka.

Fimi
M Fimi | 25.2.2020 | Znovuzrození hrdinů DC: Harley Quinn #04: Překvápko (paperback)

Milo, pořád to nechápu, vždyt je přece Harley tak boží a úžasně supr čupr kůl postava a má nejlepší příběhy v celém multivesmíru, tak jak je možný, že je to taková sračka? nějak to nechápu, i Nouma na crewvním fóru o tom pěje ódy které by se měly zapsat do análů a nejen těch Dýcí. pořád to nechápu

louza
louza | 25.2.2020 | Nejmocnější hrdinové Marvelu #092: Deathlok

Doppelganger : no ale to jsou přesně ty snížené nároky o kterých cyboy mluví :-) Blejská se tam bicák, vlaje plášť a kozy trčej, je to marvel/dc, znám to z kina, buch tam pět a půl z pěti. Podle mě je dobře tlačit na kvalitu v soudobém heroickém komiksu, protože pak půjde zákonitě kvalitativně nahoru všechno ostatní. Nikdo nechce psát komiksy, který budou ještě blbější než superhrdinský průměr.

Druhá věc jsou komplety, který mají (h)různé cíle a jejichž hodnocení je někdy dost retrospektivně komplikovaný. Já třeba vyrůstal na zlomku (mojí optikou samozřejmě na tom nej) Marvelu osmdesátých let. Když dneska otevřu Spider-Manovu svatbu, která je přímým pokračováním příběhů, co jsem četl tenkrát, je to pro mě jako bych obracel stránky dávno přečtené knihy, kterou mi zlý kamarád komanč před třiceti lety ukradl. Nikdy jsem jí nečetl, ale dokážu se přesně vžít do doby kdy vyšla, chápu vliv jaký to mělo na tehdejší scéně, cítím ten nabubřelý tlak novodobých McFarlaneů z dominujícím německým katalogům Quelle. Čtu to a nepřijde mi to divný. Cyboy to dnešní optikou nekousne a vlastně chápu proč, ale já zas nemůžu jít proti svojí přirozenosti. Na druhou stranu se rozhodně nedá říct, že by mi někdo jakkoli ukradl Ditka, který je u mě za nula. Pak ti Milan Krejčí tvrdí, že Ditko je vlastně machar a nebrzdí ani před Halem Fostrem a celý to korunuje myšlenkou, že komiks je hlavně o kresbě a ne o příběhu...valíš oči na úplně jinej svět. Nevím. Nevím jestli jsou ty komplety dneska vůbec nějak efektivně hodnotitelný.

Jinak se bavíme samozřejmě o překladovém komiksu. Přečíst všechny ty věci v originále, nefiltrované vkusem vydavatelů, to je fakt na regulérní Bohnice.

Fimi
M Fimi | 25.2.2020 | Nejmocnější hrdinové Marvelu #092: Deathlok

Dopp jo to beru, souhlasím...

Doppelganger
Doppelganger | 25.2.2020 | Nejmocnější hrdinové Marvelu #092: Deathlok

Fimi: ale zároveň tady nevychází ani ty nejhorší superhrdinské série - až ty, co se k nám ani nedostanou, jsou to pravé peklo. My tady máme většinou takový ten příjemný průměr s občasným zábleskem něčeho kvalitnějšího či neotřelejšího. Na druhou stranu ne vždy se tyto novoty setkají s pochopením - viz Zdarského Spidey, anebo louzou zmiňovaná Squirrel Girl (a kauzu Ms Marvel snad ani nemusím připomínat).

Já osobně nemám problém dát většině UKK, NHM, apod, 4-5 hvězdiček, protože superhrdinské komiksy prostě miluju a to, co se k nám dostane, mě prostě (až na výjimky - např. Deathlok) baví a mám po přečtení dobrý pocit. Dát jim 3 hvězdičky, protože to není Shakespeare nebo Ecco, je jako dát ve škole všem žákům automaticky trojku, protože nikdo z nich není Einstein nebo Hawking, když použiji přepálené přirovnání :)

louza
louza | 25.2.2020 | Nejmocnější hrdinové Marvelu #092: Deathlok

cyboy : Jasně. Nic proti nízkým hodnocením, pokud je na místě. Je ale otázka jak k tomu přistupuješ. Osobně to mám tak, že když už něco hodnotím, je moje hodnotící škála zhruba 3-5 podle toho jak mě co osloví a jaký emoce ve mě dílko probudí. Znám se. Poměrně přesně vím, co se mi bude líbit a málokdy se úplně seknu, takže jdu programově po tom co mě baví. Zjednodušeně řečeno si můžeš představit 1-2 hvězdy u každé knihy kde moje hodnocení chybí :-) A myslím, že takhle to má většina lidí. Původně jsem myslel, že jsi nějaký profesionálnější kritik, který knihy fasuje, nebo třeba korektor, který to číst musí, ale když tvrdíš, že jsi řadový nadšenec (jako já), který to všechno kupuje a skladuje za své, tak to tedy smekám. Oceňuju ten poctivý přístup, ale chce to k tomu prostě získat i ten nadhled, jinak tě to zválcuje. Klidně dvě hvězdy, proč ne? Ale když pak ve tvém komentáři cítím jak tě to vnitřně semele, tak je mi z toho trochu smutno. Pořád si myslím, že tady toho kvalitního čtení vychází fakt dost a byla by škoda nechat se převálcovat něčím, co už je ti dávno malý. Třeba se k tomu časem vrátíš a zjistíš, že to zas s odstupem nebylo tak blbý, když přistoupíš na pravidla hry. Ještě tam taky zdaleka nejsem, ale věřím, že přijde doba, kdy si v důchoďáku fundovaně podebatujeme s Jirkou o Squirrel Girl :-))

Fimi
M Fimi | 25.2.2020 | Nejmocnější hrdinové Marvelu #092: Deathlok

Ono u těch pláštěnek je to taky dáno tím, že tu vychází něco co je i dobré ale je to skok do rozjeteho vlaku (Thor Znovuzrozený), popřípadě vyloženě kvalitní, dobře hodnocené pláště ký tu prostě nevychází, viz všude a všemi opevovany Immortal Hulk, God of Thunder, Wolverine od Aarona... A nějaké dlouhé eventy nemají taky šanci prorpze jsou dlouhé a vyžadují i znalosti jiných sérií a zajímavé začnou být až od např třetí knihy viz Avengers, F4 od Hickmana... Bohužel

Milo_Harwey
Milo_Harwey | 25.2.2020 | Nejmocnější hrdinové Marvelu #092: Deathlok

"Dejove to bylo slabe, kresba nic moc, ale jinak to bylo super." A bum pet hvezd. //// :D často teď vídané u spideyho kompletu... ;)