The Ghost in the Shell CREW1. vydáníkvěten 2017série The Ghost in the Shell 1/3
Píše se jednadvacáté století a hranice mezi člověkem a strojem je čím dál nejasnější. Lidé mají mechanické implantáty a stroje jsou vylepšovány pomocí lidské tkáně. Agentka Motoko Kusanagi je členem speciální jednotky, která pronásleduje nebezpečné teroristy a kyberzločince. Především vražedné hackery, kteří se dokáží nabourat i do lidského mozku. A za tím vším stojí možná ještě něco víc...
Kultovní manga, která inspirovala několik proslulých filmů, počítačových her a úžasný animovaný seriál. Ghosti in the Shell je dílo, které položilo základy pro moderní mangu. Kreslíř a scenárista Masamune Širó je tak ikonickou postavou, že při nákupu práv se muselo podepsat, že i v českém komiksu zůstanou jím napsané zvukové efekty a poznámky – a budou se překládat zvlášť. Tohle zkrátka není jen akční sci-fi. Širó do mangy vložil vlastní filozofii, teze o sociálních problémech i následcích technologického vývoje. I proto se k Ghost in the Shell stále vrací jak čtenáři, tak tvůrci, kteří hledají inspiraci.
Obsahuje sešity série Ghost in the Shell #0-8
V prodeji je přes knihu umístěn oddělitelný žlutý informační pásek, viz. náhledy.
Ocenění Muriel 2017 v kategorii Nejlepší překlad.
Kultovní manga, která inspirovala několik proslulých filmů, počítačových her a úžasný animovaný seriál. Ghosti in the Shell je dílo, které položilo základy pro moderní mangu. Kreslíř a scenárista Masamune Širó je tak ikonickou postavou, že při nákupu práv se muselo podepsat, že i v českém komiksu zůstanou jím napsané zvukové efekty a poznámky – a budou se překládat zvlášť. Tohle zkrátka není jen akční sci-fi. Širó do mangy vložil vlastní filozofii, teze o sociálních problémech i následcích technologického vývoje. I proto se k Ghost in the Shell stále vrací jak čtenáři, tak tvůrci, kteří hledají inspiraci.
Obsahuje sešity série Ghost in the Shell #0-8
V prodeji je přes knihu umístěn oddělitelný žlutý informační pásek, viz. náhledy.
Ocenění Muriel 2017 v kategorii Nejlepší překlad.
- Scénář
- Masamune Shirow
- Art
- Masamune Shirow
- Obálka
- Masamune Shirow
- Lettering
- Štěpán Brož, Jakub Škraban, Darya Subotsina
- Překlad
- Anna Křivánková (hotate)
- Redakce
- Kateřina Skokanová Kyselá, Jiří Pavlovský
- No nevím proč to je ve světě takový kult. Ve své době naprosté hardcore scifi, ale dnes už standartní scifi. Největší plus je kresba, když ale dáme stranou kresbu a scifi kulisy, tak scénář a dialogy postav prostě průměr. A když to tenkrát vyšlo četl jsem to pomalu s náboženskou úctou :) jinak průměr 3 za kresbu davem 4 hvězdu.
Django mecenáš23.2. 07:46The Ghost in the Shell
- Jako ne-e. co kapitola to jakoby jiný díl seriálu, některé průměrné, některé nezáživné, poslední 3 na sebe navazují a stojí za strašné hovno... je to jakoby autistický ajťák s ocd vyplodil chaotiský guláš protože nikdy neviděl denní svělto.
faster865.4.2022 07:38The Ghost in the Shell
Poznámky pod panelama, vedle panelů jsou někdy informativní, někdy úsměvné, někdy autor strašně polemizuje o hovně a jindy zase vysvětluje proč jde borec do skříňky, ale většinou je do rušivé.
Proč proboha je část dělaná barevně a část černobíle? Kdyby to bylo barevné tak je aspoň se na co dívat. - Vcelku kvalitní retro manga,styl vyprávění a kresby mě postupem času omrzeli a nakonec zčali provokovat.Další minus je ohromné množství poznámek pod čarou,které mě neustále otravovaly,poté co jsem je asi od 50 strany začal ignorovat,se mi celá kniha četla lépe,i tak dám přednost novějším mangám,které mě poslední dobou baví o trochu více než nějaké retro.
Negan1.11.2020 18:26The Ghost in the Shell
-60% - Půl hvězdy navíc, za status klasiky. Čtení to oddychové určitě není, poznámky autora dost brzdí, ale nadruhou stranu mnoho vysvětlují a pomáhají pochopit komplikovanosti světa nehezké budoucnosti. Pochopit vnitřní pocity autora, proč a jak nakreslil nějakou scénu, to už je opravdu bonus navíc a možná i souhlasím s doporučením poprvé poznámky nečíst. V emerickém vydání, na které jsem narazil, poznámky nebyly a vůbec to nevadilo. Souborné vydání ani neobsahuje, oproti původním cizojazyčným verzím, několik erotických stran. V předešlích komentážích na ComicsDB bylo vysvětleno, že na pozdější přání autora. Čtenář tedy přišel o jednu velice žhavou lesbickou scénu, na kterou se odkazuje vtipná hláška ze strany č.53, kdy se jedna z hlavních postav zabijáka Batoua omylem připojí to neurálního okruhu své kolegyně a co viděl / zažil komentuje slovy „Takovej slizkej pocit...jako když se pářej slimáci!“ :)
Lobok25726.4.2020 12:13The Ghost in the Shell
- Tak jsem to konečně přečetl. Na čtvrtý pokus jsem se do toho dokázal začíst, nebo jsem spíše dokázal přetrpět úvodních cca 90 stran, na kterých jsem byl úplně ztracený. Na začátku jsem se prostě nechytal. Možná to je stylem vyprávění, ale některé věci mi prostě nedávaly smysl a chtěl jsem tu knihu prodat bez dočtení. Potom se to ale naštěstí změnilo, dalo se to dočíst do konce a dokonce jsem se u toho i bavil. Autor má nastudováno (jak se chlubí v poznámkách) a až maniakálně se zabývá technologiemi - místy jsou jeho poznámky zajímavé, ale jinde jsou nezáživné a pro mě až příliš filozofující. V již zmíněných úvodních 90 stranách pro mě byly poznámky zábavnější než vyprávěný příběh. Suma sumárum - od této legendy jsem čekal, že mě posadí na prdel, ale místo toho jsem spíše zklamaný. V budoucnu tomu ale ještě jednu šanci dám. Teď ale dávám jen 2,5*
Norri mecenáš10.6.2019 00:34The Ghost in the Shell
- Nikdy se nesnazte potkat svoje detske idoly! Tady jsem se tohoto porekadla nedrzel a bohuzel se konecne potkal se svym detskym manga idolem. Byl to trapas! Jo s tema poznamka pod carou se asi posral a varovani na konci knihy, at je radsi nectu je taky dobry.
HEX16.4.2019 13:35The Ghost in the Shell
- Som sklamaný. Nečakal som, že to bude tak ukrutne ukecaná a premúdrelá hovadina. Dej to má častokrát dosť neprehľadný a niektoré farebné strany vypadajú vďaka začiatkom počítačovej grafiky fakt nechutne (napríklad strany 281 až 283). V druhej polovici mangy som sa už začínal baviť celkom dobre a hlavne by som vypichol postavu Batóa, ktorý je napísaný naozaj vtipne. Na druhú stranu ma sklamala hlavná postava nudnej a zameniteľnej agentky Motoko. Inak je manga príjemne kreslená, ale kultový status pripisujem hlavne dobe vzniku, kedy téma a všetky tie myšlienky boli novátorské. Za mňa zívačka.
Radek Blacksad mecenáš17.8.2018 13:57The Ghost in the Shell
- Nemůžu se vyhnout srovnání s filmem, protože právě ten nejspíš přinesl značce kultovní status (samozřejmě mluvím o filmu Mamoru Ošiiho).
mike7319.7.2018 00:49The Ghost in the Shell
Manga je totiž jen celkem slušná "policejní" procedurálka. Není tu příběh táhnoucí se celou knihou, ale jen jednotlivé případy Sekce 9 (s výjimkou hrozného konce), a není to tak vážné a filozofické jako film. Rozhodně to stojí za přečtení, jen od toho nesmíte čekat to samé, co od filmu.
Trochu zamrzí autorova autocenzura. Vyhozená scéna sice pro děj nebyla vůbec důležitá, ale zbyl po ní očividný a zvláštní střih. - Hm. Viděl jsem nedávno v dejvické Klubovně anime film z devadesátých let a dá se říct, že se mi docela líbil - atmosféricky udělaný, skvělá hudba, příjemně výtvarně zpracované, klade zajímavé filosoficko-vědecké otázky. Novinku z roku 2017 jsem ještě neviděl a tipuji, že zde to bude zachraňovat jen moje oblíbenkyně Scarlett Johansson. Ale posoudím, až uvidím. Jinak je zajímavá náhoda, že to čtu těsně po Millerově Elektře, kde se to kyborgy či androidy taky jen hemží.
George Walker Bush admin7.11.2017 16:02The Ghost in the Shell
Tohle má být předloha? Kresba je fajn a barva tomu moc sluší. Autor má očividně načteno a zaobírá se zajímavým tématem, celkově se to tváří cele tak sofistikovaně. Často zazní dobrý vtip. Já se nechci úplně opírat do něčeho, co je považováno za kultovní klasiku a místy je až zbožšťováno. Ale. Komiks se utápí v tunách textu a v moři poznámek, které jsou občas zajímavé, ale jindy řeší naprosté banality a působí jak úvahy člověka, který měl na střední škole první hodinu filosofie. Vážnost kontrastuje (což mě ruší) s typicky mangoidní karikaturou. Často jsem se ztrácel a neměl motivaci číst pořádně, vůbec mě to nebavilo, nevěděl jsem vo co gou. Nejvíc mě zaujaly interakce s Loutkářem, které známe z filmu. Mnohdy však šlo pouze o nudné kriminální epizodky.
Zkrátka si myslím, že je tato manga ze sklonku 80. let v mnoha ohledech dobově nepřenositelná. Respektuju názor těch, které to baví a které to ve své době třebas i odrovnalo, dokážu to naprosto pochopit. Mě četba však více unavovala než bavila, jsem zklamán.
Celkový dojem: 40% - Komiksový Ghost In The Shell bezesporu trpí srovnáním s dvěma japonskými anime filmy, které inspiroval. Zejména pak s prvním filmem, který je příběhově sevřenější než samotný komiks a zejména pak atmosféričtější (ano, chybí veledůležitá hudba, a zkuste vytvořit v komiksu tak dokonalé snové pasáže...). To ale nijak neznamená, že by komiksové zpracování bylo špatné. Každopádně jeho čtení nebylo alespoň pro mne na začátku úplně snadné. Kresba mi nepřišla úplně přehledná a zhruba v prvních dvou kapitolách jsem měl občas problém poznat, která postava je která. Když jsem si ale na Širóův styl zvykl, problém jsem už neměl. Děj komiksu je spíše epizodický - sledujeme různé příběhy policejní Sekce 9, které však postupně skládají mozaiku světa budoucnosti. V komplexnosti jeho líčení Širó poněkud pokulhává za kyberpunkovým klasikem Williamem Gibsonem, zřejmě proto si vypomáhá poznámkami pod čarou. Na druhou stranu umí Širó napsat zajímavé postavy a získat jim čtenářovy sympatie. Postupně se jednotlivé příběhy, které často nepostrádají napětí a vybroušenou akci, skládají do ucelenějšího obrazu, jehož hlavním motivem je vztah člověka a umělé inteligence, a vše nakonec vrcholí pátráním po geniálním hackerovi zvaném Loutkář. Filozoficko-metafyzické rozuzlení (takřka biblické "Slovo se stalo tělem") sice není pro ty, co znají film překvapením, ale dává komiksu korunu a posunuje jej o třídu výše - do kategorie klasiky. Těším se, co přinesou další díly.
massilia30.10.2017 19:06The Ghost in the Shell
- Jak nejsem velký čtenář mangy, tak i tady neodolám napsat pochvalnou recenzi. Samozřejmě nebýt filmů, tak ani nevím, že taková manga existuje. Bohužel ale mé první počínání s touto mangou bylo víc než tragické. Ve velkém nadšení po shlédnutí filmu jsem sehnal americkou verzi zleva-doprava a nějak mi to nešlo zkousnout. I formát byl větší. Prostě to nešlo, 2x jsem zůstal na stejné straně a dál nic. Nicméně, jakmile se na svět letos objevila česká verze a v původním rozvržení, tak najednou to šlo. Něco na tom bude, že se to má číst zprava-doleva. Najednou si uvědomuji o co všechno jsem přišel. V americké verzi od Dark Horse Comics nebyly ani poznámky pod čarou! Ghost in the Shell je právem označován jako jeden z top komiksů světa. Vynikající ústřední dějová linie propojena dílčími příběhy/případy kolem Motoko Kusanagi. První čtení je skvělé uvedení do většího světa, ale až druhé čtení mi vyrazilo patřičný dech. Každou četbou jsem objevil něco nového. Naštěstí mi moje negativní zkušenost tak vypadla z hlavy, že ovlivnění bylo nulové. CREW se tady patřičně vyznamenala a velký dík patří i překladatelce. Nedokážu posoudit kvalitu překladu, ale soudím podle češtiny, která se mi dostala do rukou a je vidět, že paní překladatelka si opravdu umí pohrát s jazykem a souvisejícími reáliemi. Je zajímavé, jak i sám autor počítá s jistým překonáním svých myšlenek a technologických nápadů a při tom je toto dílo velmi aktuální a je paradoxní, že se v některých predikcích i trefil. Z autora číší skromnost, ale zároveň nadšení sdělit myšlenku nenásilnou a čtivou formou. Jestli takto píši Japonci obecně, resp. je toto způsob jejich myšlení v nějaké obecné rovině, tak chci takových Japonců číst víc.
Darth Raelchi mecenáš27.10.2017 12:15The Ghost in the Shell
- Úplně jiné než film na který jsem před pár měsíci šel. Zábavnější, chytřejší, vtipnější. Příběhy futuristické protiteroristické jednotky dokážou strhnout i na malém prostoru. Témata, kterým se Masamune věnuje jsou stále aktuální. Zasloužená kultovka. Těším se na pokračování.
3DD!34.9.2017 18:56The Ghost in the Shell
- Nadčasová, rozhodně ne dokonalá. Tak na mne tato manga jako celek působila. Ačkoli témata, jež jsou zde přítomna, mohou působit na oko celkem vysosaně (člověk vs. stroje, práva jedince, umělá inteligence, kyborgové, apod.), je nutné si uvědomit, jak geniální byla autorova mrazivá vize v době, kdy neexistovaly sociální sítě a širší použití internetu jako takového bylo v počátcích. A právě tímto způsobem snadno poznáte skutečně nadčasové sci-fi. Jde totiž o žánr, u kterého jeho díla stárnou zdaleka nejrychleji. A pokud je něco aktuální po více než dvou dekádách, ba dokonce spousta myšlenek se s odstupem let strefila do černého, svědčí to přinejmenším o značné předvídavosti toho, kam všichni spějeme. Kritika společnosti, jež z mnoha premis v knize obsažených vyplývá, se dá zkrátka až nepříjemně dobře aplikovat na svět dneška. Navzdory složitosti, s jakou na vás GITS v začátku vyrukuje, se vyplatí ji dočíst do konce. Více zde: http://nafilmu.cz/2017/08/komiks-ghost-in-the-shell-2017-kultovni-manga-ktera-udajne-definovala-kyberpunkove-sci-fi/
Gustik55.8.2017 15:01The Ghost in the Shell
- Možná to mají na svědomí má vysoká očekávání, možná prostě jen kyberpunkový svět není pro mě, ale GITS mě bohužel celkem zklamalo. Neřekla bych, že je tato manga vyloženě špatná, ale na takový legendární kousek jsem prostě čekala víc. Ve vedlejších postavách jsem se často ztrácela, některé dialogy mi přišly zbytečně roztahané a zamotané (např. když Loutkář vysvětloval Motoko, že svět je spleť vláken), poznámky pod čarou mě celou první a druhou kapitolu neskutečně rušily (od 3. kapitoly jsem se rozhodla je ignorovat a číst je, až se ke knize vrátím znovu). Abych ale nepsala jen zápory, líbily se mi často vtipné dialogy robotů a otevření myšlenky jejich vzpoury. Nejvíce mě zaujal asi příběh s Loutkářem, kterého se, jak to tak vypadá, dočkáme i ve druhé knize. Určitě dám tedy Ghostovi v budoucnu další šanci, třeba bude druhý dojem lepší. 60 %
Mitsuko1.8.2017 12:31The Ghost in the Shell
- Malé zklamání. Legendou pro mě zůstává atmosferičtější a ucelenější anime. Tohle je trochu moc roztěkané a příběhem a postavama vlastně ani ne tak zajímavé. 70%
farb5.7.2017 21:15The Ghost in the Shell
- "Ghost in the Shell" ve mně nezpůsobil záchvěv, ale ve chvíli, kdy jsem si na styl zvykl, došlo mi, že Masamune svým dílem předává poměrně velké myšlenky a že skutečně o zvolených tématech přemýšlel. Takže ano, tuhle mangu jsme si skutečně zasloužili. Více: http://www.comics-blog.cz/2017/06/1465-ghost-in-shell-75.html
kaylin23.6.2017 07:29The Ghost in the Shell
- Nebavil jsem se. Spousta poznámek pod čarou, na které začínám být alergický (což bude tím, že právě čtu Ekonomii dobra a zla od Sedláčka, kde to je opravdu extrém). Kresba mě občas přišla zmatená, námět je sice super, ale samotné příběhy mě příliš nebavily. Asi jsem předtím neměl číst Ságu, která má oproti GITS úplně jiný drive. Dávám dvě hvězdy, ale v budoucnu možná přehodnotím, určitě dám GITS ještě jednu šanci. Zatím je to podobný případ jako Návrat temného rytíře - obrovská očekávání, která zůstala nenaplněna.
35363821.6.2017 21:20The Ghost in the Shell
- Pro mne je GITS srdcovka a na filmy (myslím první 2 Japonské skvosty, ne tu Hollywoodskou - pardon - sr*čku) nedám dopustit.
koudy mecenáš9.6.2017 14:13The Ghost in the Shell
Celkem bych řekl, že filmy jsou o poznání lepší než komiks. Dle mého to jsou (nejen) vizuální skvosty.
Čeho si velmi cením na celé GITS je pohled na AI trochu jinak a v komiksu to bylo dotažené ještě o trochu dále.
Přemýšlení o tom, co by takovou AI motivovalo, jak by se "množila" a podobně, mě jako programátora hodně zajímá a taky jsem takovému přemýšlení chvíli věnoval.
Prostě takové "Sní androidi o elektrických ovečkách" v japonském podání.
Poznámky na okrajích občas pobaví, občas se člověk dozví jak se na problém nahlíží v zemi "Vycházejícího slunce", ale občas je to trochu otravné. (přečetl jsem opravdu všechny )
Pobavila například poznámka "tohle se mi nechtělo kreslit, tak si to představte" (v honičce s popeláři) :)
Měl jsem chuť dát plný počet bodů, ale přijde mi to (oproti filmům) trochu "odfláknuté" = furt skvělé, jen něco chybí k "wow to přečtu ještě 3x a pak každý rok alespoň jednou"
Díky cyboy, mám zase co číst, ta díla jsem vůbec neznal! :) - Ja neviem. Je to príjemné dobrodružné béčko a niektoré autorove poznámky na okraji (o treste smrti napríklad) som si prečítal so záujmom. Ale to je tak všetko.
erik5.6.2017 08:59The Ghost in the Shell
- Scaleo1 : hodně pobavil :) Jinak to že se tam ženy oblékají jako prostitutky, to je to co na manze máme všichi rádi ne ? :)
petrsimcik29.5.2017 07:30The Ghost in the Shell
Za mě opravdu fajn čtení. Mám co dělat abych nešel do ComicsPointu pro dvojku v angličtině. Jediné co mě odrazuje je jiný (ale zase větší) formát. Ale že by to bylo nějaké existenciální a ultrahluboké, to ne. A nemám ani takový přehled abych tvrdil že je to v manze je to přelom, protože v ní mám opravdu miniaturní přehled. Osmdesátkovou manga kresbu můžu a cyberpunkovou ještě mnohem radši. - myslím, že Ghost in the Shell proslavily ve světě hlavně anime adaptace. obzvláště anime film z roku 1995, který je jednou z největších klasik animovaného filmu a kyberpunkového žánru. pokud bych měl srovnat mangu s adaptacemi, tak předloha se nebere zas tak moc vážně a vyskytují se tam typické manga karikatury. filmy a seriály naopak berou příběh smrtelně vážně. tudíž adaptace jsou pro mnoho lidí více stravitelné. i pro takového weaboo, jako jsem já :D. je pěkné si přečíst, jak vlastně celý tenhle fenomén Ghost in the Shell začal, ale těžko můžu autorovi existenciální myšlenky brát příliš vážně, když skoro na každé stránce jsou typické manga gagy a většina žen se obléká jako prostitutky. hvězdu navíc dávám za historický přínos, ale rozhodně jsem také čekal více. v tomhle případě jsou adaptace holt lepší. zajímalo by mě, jestli se někdy pokusí Hollywood udělat filmovou adaptaci a zda bude úspěšná. předpokládám, že by to mohlo být něco podobného, jako ten sci-fi film se Scarlett Johansson, ale nebyla by to určitě taková sračka. jak že se ten film jmenoval?
Scaleo128.5.2017 20:20The Ghost in the Shell
- Absolutně chápu, proč si tato kniha vydobyla status kultu. Upřímně, po první kapitole jsem jí chtěl odložit. Ale pak se zaryla pod kůži a až do konce jsem jí přečetl jedním dechem. Možná celkově běžný příběh protiteroristické jednotky obohacuje filozofie možnosti stěhování "duší" mezi kybernetickými těly, která tvoří zajímavé zápletky. K tomu si připočtěte perfektní kresbu a vysvětlující, někdy velmi vtipné, poznámky autora pod čarou. Ghost se posunul na první místo mého osobního manga žebříčku a už se nemůžu dočkat dalších dvou pokračování.
p3tris26.5.2017 09:43The Ghost in the Shell
- Ale kecy. Ve své době to byla bomba a je to bomba pořád, stejně jako hromada jiných kultovek co hnuly žánry. Není od věci se nad tím trochu zamyslet a uvědomit si, že to napsal v době, kdy sis doma místo kačera tahal za kabel tak maximálně nějakej Didaktik (pokud jsi byl vůbec na světě), což byl zároveň top model běžně dostupné výpočetní techniky a lepší kalkulačka v jednom. Takže o světě a tématech v manze nastíněných by se ti tenkrát asi ani nezdálo :)
Vrenn24.5.2017 15:17The Ghost in the Shell
GITS je společně s Appleseedem to nejlepší ze Shirowovy tvorby, pro mě srdcovka a rozhodně ho doporučuji. Trošku škoda, že není komplet a chybí stránka s krásně vykreslenou soft porno scénkou na lodi, ale jak říkal někdo z Crwe, Shirow sám ji nechtěl povolit, tak se asi vážně nedalo nic dělat (popravdě se mu docela divím, vzhledem k tomu, že vetšina jeho pozdější tvorby už jsou spíš hentai prasárny typu W-Tails Cat atd...). Tak jako tak ji mám už přes deset let od Darkhorse a díky možnosti porovnání můžu pochválit kvalitu českého vydání a poděkovat Crwi za překlad. A navíc si promrskávat angličtinu zrcadlově, páč starší necenzurované US vydání je klasicky zleva doprava :) - Ja vlastne nevim co jsem od toho cekal. Koupil jsem to ciste proto, ze je to TEN Ghost in the shell. No a uprimne jsem docela zklamany. Chapu, ze v osmdesatych letech to mohla byt bomba, ale dnes urcite ne. Navic se autor rozhodl, ze nas oblazi svymi nazory na trest smrti, likvidaci zdravotnickeho odpadu apod. a to je tedy vazne neco bez ceho jsem nemohl byt.
cyboy mecenáš17.5.2017 17:12The Ghost in the Shell
Nabizi se srovani s Rybami, ktere vysly nedavno - o tech jsem nic neslysel az dokud u nas nevysly a ty se mi libily. O Ghost in the shell clovek zavadi skoro na kazdem rohu, ale svemu vehlasu to dle meho soudu nedostoji. Taky se nabizi srovnani mimo komiks - treba s Neuromancerem Williama Gibsona, ktery vysel o pet let driv, ale ten je svym zpusobem nadcasovy (i kdyz se jeho budoucnost uz davno zritila do pritomnosti) a v hlavnich myslenkach je stale aktualni. Ghost in the shell podle me svou dobu neprezil. Mimochodem Sterlinguv Schismatrix vysel o ctyri roky driv, Williamsuv Hardware o tri roky driv a Ruckeruv Software o sedm let driv a Wetware o rok driv. Zkratka prinos a originalita GITS je velmi diskutabilni.
Je mi jasne, ze jdu proti vetsinovemu nazoru a mozna jeste pred deseti lety by se to dalo hodnotit jinak, ale - 65%
212225112
Django mecenáš23.2. 07:50The Ghost in the Shell
miCHALupka19.9.2023 21:02The Ghost in the Shell
porculan18.4.2023 19:26The Ghost in the Shell
Kamoš16.3.2023 10:29The Ghost in the Shell
hypermlok23.9.2022 10:30The Ghost in the Shell
Marty_von_Shit15.6.2022 21:46The Ghost in the Shell
faster865.4.2022 07:38The Ghost in the Shell
lantan111.3.2022 12:53The Ghost in the Shell
jh66625.8.2021 06:48The Ghost in the Shell
Franta z Čokolády6.6.2021 06:40The Ghost in the Shell
terrordemon21.4.2021 16:45The Ghost in the Shell
jeanbaklajean14.1.2021 20:56The Ghost in the Shell
Negan1.11.2020 18:26The Ghost in the Shell
lacoste8.7.2020 11:54The Ghost in the Shell
Sir_Pete19.5.2020 08:33The Ghost in the Shell
Nexis30.4.2020 18:51The Ghost in the Shell
crewni.konzerva22.4.2020 04:13The Ghost in the Shell
Lobok25719.2.2020 10:36The Ghost in the Shell
Berry6692.1.2020 21:03The Ghost in the Shell
Plocan19.8.2019 00:08The Ghost in the Shell
Norri mecenáš10.6.2019 00:34The Ghost in the Shell
Fr3d_K5.5.2019 22:28The Ghost in the Shell
HEX16.4.2019 13:35The Ghost in the Shell
calvin1018.2.2019 13:55The Ghost in the Shell
Mitsuko25.12.2018 14:46The Ghost in the Shell
Benny mecenáš10.11.2018 09:24The Ghost in the Shell
willis29.10.2018 11:52The Ghost in the Shell
kinak10.9.2018 16:38The Ghost in the Shell
Radek Blacksad mecenáš17.8.2018 13:57The Ghost in the Shell
mike7319.7.2018 00:49The Ghost in the Shell
Rinter13.5.2018 15:37The Ghost in the Shell
mira123914.4.2018 01:19The Ghost in the Shell
NylKasbri1.4.2018 19:52The Ghost in the Shell
Doppelganger10.2.2018 14:52The Ghost in the Shell
rewkon13.1.2018 18:56The Ghost in the Shell
George Walker Bush admin7.11.2017 16:02The Ghost in the Shell
massilia30.10.2017 19:06The Ghost in the Shell
Darth Raelchi mecenáš27.10.2017 12:15The Ghost in the Shell
punisher12.9.2017 20:23The Ghost in the Shell
3DD!34.9.2017 18:56The Ghost in the Shell
RaptoR mecenáš17.8.2017 09:57The Ghost in the Shell
Tomket.Tom11.8.2017 20:23The Ghost in the Shell
Gustik55.8.2017 15:00The Ghost in the Shell
besikv1.8.2017 16:02The Ghost in the Shell
rajot28.7.2017 13:08The Ghost in the Shell
Symbi26.7.2017 15:52The Ghost in the Shell
deefha mecenáš24.7.2017 14:05The Ghost in the Shell
listr16.7.2017 22:46The Ghost in the Shell
Stlucius16.7.2017 20:51The Ghost in the Shell
AxusNalim9.7.2017 14:14The Ghost in the Shell
farb5.7.2017 21:12The Ghost in the Shell
MonsterGyre2.7.2017 11:30The Ghost in the Shell
charvos mecenáš28.6.2017 06:29The Ghost in the Shell
NecRoman27.6.2017 21:09The Ghost in the Shell
Fox01 mecenáš25.6.2017 20:28The Ghost in the Shell
Thurin23.6.2017 11:56The Ghost in the Shell
35363821.6.2017 21:16The Ghost in the Shell
stnly20.6.2017 20:27The Ghost in the Shell
kaylin18.6.2017 07:54The Ghost in the Shell
Black Bro, yo16.6.2017 11:46The Ghost in the Shell
Honzyk15.6.2017 11:59The Ghost in the Shell
nocs14.6.2017 08:56The Ghost in the Shell
Final mecenáš12.6.2017 22:25The Ghost in the Shell
koudy mecenáš9.6.2017 13:51The Ghost in the Shell
Grrr7.6.2017 13:18The Ghost in the Shell
xflori016.6.2017 19:25The Ghost in the Shell
trudoš editor6.6.2017 11:47The Ghost in the Shell
erik5.6.2017 08:59The Ghost in the Shell
disclose4.6.2017 20:00The Ghost in the Shell
Koci2.6.2017 20:55The Ghost in the Shell
hakunamatata28.5.2017 15:33The Ghost in the Shell
goldschmidchen27.5.2017 15:01The Ghost in the Shell
p3tris26.5.2017 09:42The Ghost in the Shell
Cabal24.5.2017 22:39The Ghost in the Shell
Vrenn24.5.2017 07:53The Ghost in the Shell
2Hitman323.5.2017 22:36The Ghost in the Shell
mrkirby21.5.2017 13:23The Ghost in the Shell
invape mecenáš20.5.2017 21:22The Ghost in the Shell
Scaleo120.5.2017 17:57The Ghost in the Shell
Garp18.5.2017 23:17The Ghost in the Shell
cyboy mecenáš17.5.2017 17:22The Ghost in the Shell
- V tomto pripade porovnavam knihy a komiks ucelove, protoze kolem GITS se podle me nepravem vystavela aura prelomoveho cyberpunkoveho dila. Dokonce jsem nekde cetl nazor, za ma jit o "meditaci o stroji", coz mi prijde uplne mimo misu (nebo jsem cetl jinou knihu). Ty jsi psal "o hybani zanry" a tady jsem ti asi nerozumel, protoze v ramci cyberpunku urcite o zadny posun neslo, coz jsem se snazil demonstrovat na kniznich prikladech. Nicmene ty jsi asi myslel mangu a tam to nesoudim a ani to neumim, protoze mangu osmdesatych let moc neznam. S Rybami s tebou prakticky souhlasim, ale bohuzel se mi i tak libily vic (tedy libily v ramci mangy, kterou obecne povazuju (bez urazky) za hodne slabou).
cyboy mecenáš25.5.2017 18:59The Ghost in the Shell
- Tak porovnávat mangu a romány mi přijde zvláštní. Po literární stránce GITS nic extra převratného není, ale v rámci mangy ano. To bych klidně mohl říct, že Návrat Temného Rytíře je jen o tom, jak starej dědek dospěl k názoru, že ještě není na odpis atd. a že na stejné téma najdu x starších a lepších knížek. Přitom pro svět komiksu má to dílko trochu zásadnější význam. Prostě mi ten komentář přišel jak srovnávat jabka a hrušky, nic ve zlém. Navíc Ryby? Ty jsou podle mě dost slabé, mohly by být klidně poloviční a ani by sis toho nevšiml. V těch je opravdu skvělá jen ta jednohubka na konci s otvory ve skále.
Vrenn25.5.2017 11:53The Ghost in the Shell
- Pred argumentem "kecy" neobstoji zadna fakta, o tom zadna. Jestli je to pro tebe dulezity v ramci hodnoceni dila, tak na svete jsem byl a Didaktik jsem mel a stejne tak uz davno existovaly knihy jako Neuromancer, Schismatrix, Software a dalsi o kterych pisu niz a ktere skutecne prinasely nove myslenky a formovaly zanr.
cyboy mecenáš25.5.2017 01:19The Ghost in the Shell
- Četl/a (126)
- 2Hitman3, 353638, 3DD!3, Baffman55, Benny, ben_bella, Berry669, besikv, binnmode, borknagar1, calvin10, Chaolinek, charvos, chcita, crewni.konzerva, cybern, cyboy, Dalamar, Darth Raelchi, davidek, Davidos402, deefha, DEmnoG, desto, Django, Doppelganger, Draco nobilis, erik, farnhajt, faster86, Final, Flowtek, flyboj, Fox01, Fr3d_K, Franta z Čokolády, frantavasil, Garp, Georgíno J., Grrr, Gustik5, Hawwwran, HEX, hypermlok, IndyP, James, jankie, jeanbaklajean, jh666, jiskra, John Wick, kallenved, Kamoš, kapicka, kaylin, Keenkeen, Keno, kinak, kisuke93, Koci, koudy, Kraken, kubosos, lacoste, lantan1, Le Porello, Lobok257, lukedukenuke, Madao, Mariohurbanek, Martinb, Marty_von_Shit, massilia, miCHALupka, mira1239, MisaSutcliff, Mitsuko, MonsterGyre, Moyek, namdnas, NecRoman, Negan, Nexis, nocs, Norri, NylKasbri, Osimchin, p3tris, Paja78, paulmuaddib, Pej, PeNNy, petad, Plocan, porculan, Poseidon1978, punisher, Qvestor, radek840, RadimNemec, raenius, rajot, RaptoR, rewkon, Rinter, rockyt, Scaleo1, Schimi85cz, SekyCZ, seneke, SHORTY, Sir_Pete, Spacecore, start05, Stlucius, terrordemon, Thurin, Tomket.Tom, trudoš, Ukko, VXP, Were-chan, xflori01, yardaformi, zgrywus, zlejzmrd
- Má (245)
- 2Hitman3, 353638, 665+1, alchymista5, Alfi, Amati , Awakener, BadBoy, Baffman55, bananzluty, batoo, Beng.D, Benny, ben_bella, Berry669, besikv, binnmode, Black Bro, yo, blackJag, bmc75, Bob, borknagar1, bronxik, Buchtic, burzum, calvin10, Chaolinek, charvos, chcita, Corvus, CreepyDragon, cybern, cyboy, Dalamar, davidek, Davidos402, DAxik, Deathwing, deefha, DEmnoG, desto, Devilek, disclose, Django, Doppelganger, Draco nobilis, dre, dvoracekpetr1, erik, farb, farnhajt, fifas, filemon, Final, Flowtek, flyboj, Fox01, Franta z Čokolády, frantavasil, Fry, Georgíno J., Geralt, goldschmidchen, Golem, GORERATED, Grrr, guseppe, Gustik5, Hawwwran, herrman, hlavathor, hugosnowden, hypermlok, invape, JackOneil, Jak, jakub186, James, jankie, jardoom, jeanbaklajean, jendavondra, jh666, jiskra, John Wick, Johnny Sasaki, Jokke, KadetJaina, kallenved, Kamoš, kapicka, Karel Sec, Kareru, Kazumaki, Keenkeen, kendor007, Keno, kinak, kisuke93, Kjon, Knize_Ignor, Koci, Kraken, krupan, krvinka56, kubosos, kucik, lacoste, Lamahe, Le Porello, Lenny, lifi, listr, Lobok257, lukedukenuke, M4rsellino, maara, Madao, Mariohurbanek, markic, Martinb, Marty_von_Shit, Marvin, miCHALupka, mikado, mike731, mimo_provoz, mira1239, MisaSutcliff, Mitak, Mitsuko, moiqpiom, MonsterGyre, monty.cl, Moyek, MP, Mr.Plysh, mywiel, Nanami, NecRoman, Negan, Nexis, Nightmare, NylKasbri, o2t2, OldaB, Olesh, Onkel 1928, Osimchin, OwerLord, p3tris, Paja78, Paldini, paulmuaddib, pavel, pavouk, pearlxjam, pechna, Pej, Pekario, PeNNy, petad, petrsimcik, PH79, pk123x, plema, Plocan, Poseidon1978, punisher, radek840, RadimNemec, raenius, Ragnarog, Raijin, raimi, rajot, RaptoR, rewkon, Ricarderon, Rich, Rinter, rockyt, Rowan, Saiffer, Saiko-chan, Saran, SASAN_KING, Satan__666, Scaleo1, Schimi85cz, Schramm, seezeethree, SekyCZ, seneke, Shin, SHORTY, Sick666, Sir_Pete, Skot, sleepless, slothest, songoku, Stara.kryta, start05, Stlucius, stnly, StressCZ, strougy, syon, t0mas, tacmud, Tarka Daal, the.kasztan, Thurin, Tialster, Tiba, timek, Tomasino79, Tomate, Tomket.Tom, TommyBOYER, tomned, Toren, trudoš, tulipstros, Ukko, vallyslayer, Velkej šéf, vishnar, Vítek, Vojtěch 393, vranakx, Vrenn, VXP, Were-chan, WoodySempaii, worf, xflori01, xintax, yogi, yojimbo, Zajo original, ZD3H, zgrywus, zlejzmrd
- Chce (16)
- adriel, Azik2586, barthez, Blacklarch, BreakingAway, ComicBookGuy, deadpool, delsemela, filosh, Lukas366, Maty48, Miriyak, monocyt, polika36, Ricarderon, TenCoJeZbytečnej
- Nabízí (2)
- bananzluty, Pej