Ultimátní komiksový komplet #085: Marvel: Počátky - 60. léta Hachette Fascicoli1. vydáníčervenec 2015série Ultimátní komiksový komplet 85/120
Vyrazte s námi do svižných šedesátých let a objevte už klasické první příběhy nejslavnějších hrdinů Marvelu. Připomeňte si éru zcela nepřekonatelné komiksové kreativity a nechte si od legendárních marvelovských umělců (jako je například Stan Lee či Jack Kirby) odvyprávět první dobrodružství mnoha nejproslulejších postav celého světa komiksů.
V české mutaci vyšel tento svazek jako 68. v pořadí.
Každá kniha obsahuje exkluzivní rozhovory s autory a kreslíři, shrnutí minulých událostí, galerie postav, náčrtky, seznam zásadních knih a jiné zajímavé informace. Hřbety jednotlivých knih tvoří marvelovskou krajinu, jejímž autorem je výtvarník Gabriele Dell´Otto (Tajná válka). Vychází jednou za 14 dní.
Obsahuje sešity série Fantastic Four #1 (srpen 1961), Amazing Fantasy #15 (červen 1962), The Incredible Hulk #1 (březen 1962), Daredevil #1, Tales of Suspense #39 (prosinec 1962), The X-Men #1, Avengers #1 a #4 a Tales to Astonish #27 a #44
V české mutaci vyšel tento svazek jako 68. v pořadí.
Každá kniha obsahuje exkluzivní rozhovory s autory a kreslíři, shrnutí minulých událostí, galerie postav, náčrtky, seznam zásadních knih a jiné zajímavé informace. Hřbety jednotlivých knih tvoří marvelovskou krajinu, jejímž autorem je výtvarník Gabriele Dell´Otto (Tajná válka). Vychází jednou za 14 dní.
Obsahuje sešity série Fantastic Four #1 (srpen 1961), Amazing Fantasy #15 (červen 1962), The Incredible Hulk #1 (březen 1962), Daredevil #1, Tales of Suspense #39 (prosinec 1962), The X-Men #1, Avengers #1 a #4 a Tales to Astonish #27 a #44
- Scénář
- Ernest Huntley Hart (Ernie - H.E. Huntley), Stan Lee, Larry Lieber
- Art
- Steve Ditko, Bill Everett, Don Heck (Donny), Jack Kirby
- Ink
- Richard Bache Ayers (Dick), Sol Brodsky, Steve Ditko, Bill Everett, Don Heck (Donny), George Klein, Paul Reinman, George Roussos (Bell)
- Barvy
- Stan Goldberg (Stan G)
- Lettering
- Josef Ládek
- Překlad
- Martina Dari Antonínová
- Redakce
- Jiří Pavlovský
- Žánry
- akční, superhrdinský
- ISBN/ISSN
- ISSN 2280-708X (Hachette Fascicoli)
- Vazba
- šitá v tvrdých deskách
- Formát
- 177 x 266 mm
- Tisk
- barevný
- Váha
- 721 g
- Stran
- 220
- Cena
- 249 Kč
- Originál
- Marvel Origins: The 60s (Marvel Comics)
- Začínaly 60. léta a v Marvelu se rodily první čísla speciálních řad superhrdinských komiksů: Fantastic Four, Incredible Hulk, X-Men, Daredevil. Následně se v 39. čísle Tales Of Suspense poprvé objevil Iron Man, ve 27. čísle Tales To Astonish se z Henryho Pyma poprvé stal Ant-Man, aby k sobě o pár čísel dále našel družku Janet van Dyneovou známou jako Wasp, v 15. čísle Amazing Fantasy se představil světu Spider Man a v boji proti Lokimu se poprvé dali dohromady i Avengers, aby tak zahájili sérii, která žije dodnes. Superhrdinové byli tehdy na úplném začátku svých dobrodružství, neznámí, ještě nevyprofilovaní. Příběhy, které prožívají, jsou z dnešního pohledu naivní, upovídané, s minimem grafických efektů (pokud vůbec nějakých) a držících se hodně zpátky. Přesto jsou základem, z něhož všichni hrdinové povstali a k němuž se pozdější autoři v nejrůznějších flashbacích vraceli, vracejí a v budoucnosti pravděpodobně ještě vracet budou. Za mě je asi nejlépe a nejkomplexněji zpracován příběh Daredevilova původu, takže pokud bych si měl vybrat favorita, sázím na něj.
ludek.n13.9.2023 16:06Ultimátní komiksový komplet #085: Marvel: Počátky - 60. léta
- I když mi většina příběhů z dnešního pohledu přišla nečitelná, naivní, upovídaná a občas skoro až slabomyslná, přesto má tohle album nepopiratelné kouzlo. Už jen kvůli tomu, že se člověk může poprvé seznámit s počátky jednotlivých superhrdinských ikon, na které se odkazují v nejednom dobrodružství, stejně jako si později vychutnat různé narážky či parafráze, protože už bude vědět, o čem je řeč.
trudoš editor21.2.2022 18:02Ultimátní komiksový komplet #085: Marvel: Počátky - 60. léta
Ovšem ne že by šlo o snadné čtení pro někoho, kdo je zvyklý na moderní komiksy. Mě osobně nejvíc dali zabrat Fantastic Four, X-Men a Avengers a o to víc fascinující je, jakou slávu si tyhle série nakonec vybudovaly. Naopak příjemně překvapil funkční začátek Spider-Mana a Dardevila, v rámci toho, o jak staré komiksy jde, stejně jako šíře scenáristického humoru, kdy dokážou být tvůrci v jednu chvíli smrtelně vážní a v druhou nestydatě vtipní. Scénáře však bývají dost šablonovité, především pak u týmovek, které jako by byly napsány přes kopírák. Ale nostalgie je to po všech stránkách fantastická. - Vůbec se mi do toho nechtělo, páč je to poměrně tlustá kniha a já věděl, že bude plná keců, infantilnosti a spatny kresby. To jsem přesně dostal, brutální infantilnost, velmi zkrácené pribehy, usekané. Na dvou panelech vyřeší, co by dnes trvalo jeden, dva sesity, za jeden sešit vyřeší cely rok vydávání komiksu ... Už v úvodu, jak mr.fantastic chytil atomovku vypálenou na torche a zahodil ji do moře ... Jsem se musel smát, věty typu : ale kdo? A proč? To musíme zjistit" :D nebo "snad nechcete , aby tam byli dřív komunisti":D ... Nejlepší je, jak se ty stary komiksy berou strašně vážně... To vyvolává vtipnost /směšnost celé knihy, a to v dnešní době prostě pobaví... v tomhle smyslu je kniha prostě zábavná. Kdo má takový příběhy rád, ať si dá 4*, v té době to musela bejt bomba, dneska sranda, co by se ale mohla líbit dětem, jednoduché rychlé vyřešené příběhy, totéž kresba. Za mě 2*... To jsem napsal po přečtení prvního sešitu, tj. F4, to je neinfantilnejsi sešit z knihy. Pak už je to o něco lepší. Docela mě zaujal Magneto v X-Men, je dobré nakreslenej i napsanej, iceman je pravej opak, sněhulák, co v 17ti nemá zájem o ženský. A panel s atomovkou s kecy typu: "Tichý strážce demokracie", to jo :D v avengers se wasp chová jak devka, ač v antmanovi byla zabouchla do antmana... :) Za mě nejvtipnější paradoxně díky vážnosti je první sešit F4, postavy jsou vymyšlené dobře a vzhled , potažmo charakter postav zůstal téměř nezměněn dosud, nicméně komiks je tragédie, přečetl jsem to asi za 5 dní "z povinnosti" . Vždycky , když je ten jeden starej komiks v NHM nebo DCCK, tak jsem ho četl z povinnosti a spíš mě otravuje, zdržuje... A tohle je kniha jen z těchto komiksu. Někdo tu psal o vetřelci ve srovnání s touto knihou. Vetřelec je dokonalej film, scifi horor, co přestal neoblomný zub času a po 40ti letech je pořád za 5*. Tenhle UKK v žádným případě. 1* za vymyšlené postavy a druhá * za to, že místy naivitou pobavilo.
Milo_Harwey mecenáš21.12.2019 22:01Ultimátní komiksový komplet #085: Marvel: Počátky - 60. léta
- Samotné příběhy jsou o ničem, ale je to taková klasika, že nemůžu dát méně než 4*. Tohle musí prostě být ve sbírce každého komiksového sběratele (pokud nemáte originál samozřejmě).
Blackhand47XD3.6.2018 20:31Ultimátní komiksový komplet #085: Marvel: Počátky - 60. léta
- Tohle má smysl hodnotit pouze s dobovým kontextem. Z hlediska komiksu je to už holt dějepis a dneska se tak už nejede, ale zase díky nim.... že.... Takže asi tak, proto tuto sbírku hodnotím 4 hvězdičkami. K 5. něco chybí.
Darth Raelchi mecenáš30.3.2018 14:39Ultimátní komiksový komplet #085: Marvel: Počátky - 60. léta
Každopádně když teď přešaltuji na komiksy samotné, tak jsem si velmi užíval F4, já vím, je to paradox (protože na F4 nenechávám nit suchou), ale první sešit mě docela bavil a narážka (pocta) na mé oblíbené sci-fi (SF) filmy velmi ze 40.-50. let je prostě provedená s noblesou a úctou. Tady jsou i Kirby a Lee zábavní. Negativum, The Thing zatím nic moc co se vizualizace týče, ale budiž.
Ant Man, tedy až posléze, je příjemně nakreslený kraťas, opět pocta na ty mé filmy (Matheson a Incredible Shrinking Man, že). Fakt dobré.
Hulk je prostě otřes a nedivím se, že to krachlo a obnova nastala až za nějakou dobu. Větší vykradačka Shellyové tu snad ještě nebyla. Tohle se fakt nepovedlo.
Spider-man mě nijak zvlášť neoslovil. Možná je to tou chimérou, kterou tento sešitek nasbíral v průběhu let. Čekal jsem prostě něco víc a ono je to takové prostinké. Plus vnímám v Ditkovi, který trochu posunul rámec superhrdinů a obálka Amazing Fantasy #15 je fakt cool i po 50 letech.
Iron Man je děs a utrpení to číst. Díky bohu za film z roku 2008. Ten vytěžil tuto postavu a tento příběh do maxima. Ještě je povedený The Invincible Iron Man z roku 2007. Tyto dvě adaptace a TAS seriál a žádné jiná. Ani další komiksy už mi Iron Man nevrátí na původní úroveň, kterou jsem k této postavě kdysi choval. Prostě mě to začalo nudit. Navíc kresba tohoto příběhu je fakt děsná. Man in a suit na druhou. Zlatá Forbidden Planet a Gorn ve Star Treku.
Ant Man a Wasp jsou povedené duo a humor je docela dobrý a i celé je to vkusně nakresleno. Předzvěst Avengers... Ne, tohle je docela příjemné, akorát trochu dlouhé.
X-Men #1 nejsou vyloženě špatní, ale nelíbí se mi nakreslení postav. Všichni působí dojmem vystavení velké dávky radiace a postavy působí v jistých částech svých těl jako lidé trpící gigantismem. Do toho moc nemusím ty pasáže, které zabíjí čas a prostor, jak tam někdo vysvětluje své schopnosti. Fakt ne, ale zase akční a letové pasáže jsou na tu dobu víc než zdařilé. Textu je tam docela dost, ale dá se to přečíst.
Avengers #1 a #4, no, nevím, prostě ne. Avengers #1 je cirkus, taky to začíná někde v cirkuse s Hulkem. Je to jedna velká taškařice, už mi u toho jen chybí tančící Batman s Bobinem, pardon Robinem. Fakt děs. Číslo #4 už je pravda trochu vyzrálejší, ale přitom tolik času zase neuběhlo, čili nechápu co se stalo, že sešity dělící od sebe pár měsíců (cca. 6) jsou tak diametrálně odlišné. Číslo 4 má slušnou zápletku, dobře recykluje Capa, je tam Namor, trochu přesah. Takové 60. scífko. Příjemné, neurazí, pohladí a přitom to jde i číst! Konkrétní panel s ještě spícím Capem je asi nejhezčí z celé rané tvorby Marvelu 60. let. Fakt nádhera!
No a nakonec Daredevil. Fakt je vidět, že to vzal někdo jiný do ruky. Stan Lee zůstává, ale kreslíř je jiný a je to znát, škoda že u série dlouho nevydržel. Zajímalo by mě, jak by to vypadalo a i jeho vývoj coby kreslíře v této sérii. Příběh je dobře vyvážený, obsahuje origin, flashbacky, zároveň posun v životě a přitom to na sebe vše navazuje a propojuje se. Tenhle sešit mě opravdu baví číst a je i dokonce "vzdělávací", resp. má nějaké poselství, což oceňuji také. Žlutý komiks byl pro mě, pravda, trochu nezvyk, ze začátku, ale nakonec dobré, dá se to překonat. Asi nejvíc mě baví, že to není superhrdinský komiks jako takový. Je to vlastně drsný příběh ze života, plný nečekaných zvratů, mafie, ghetta, ulice a obyčejných lidí. Proto to možná u mě zatím nejvíc vyniká.
Celkově je tato série nutností mít anebo aspoň přečíst. Je to kus historie a proto má tato kniha své místo. Dobrá práce a dobrá sbírka UKK. - Parádní old school záležitost shrnující originy těch nejznámějších Marveláckých superhrdinů...jediné co bych snadl mohl vytknout je to že je to místy trochu nudné...ale jinak pecka
SimKane1.2.2018 22:01Ultimátní komiksový komplet #085: Marvel: Počátky - 60. léta
- A prvním Daredevilem se stává Moleman.
Paldini12.5.2017 20:22Ultimátní komiksový komplet #085: Marvel: Počátky - 60. léta
- Jo jo, šedesátá..... vynikající retro záležitost - "Bene, my to ale musíme riskovat, nebo nás předběhnou komunisti!" :-)
autokineton2.4.2017 19:45Ultimátní komiksový komplet #085: Marvel: Počátky - 60. léta
- Tohle je počátek. Jistě, zestárlo to a dnes by už takovéto komiksy neuspěly, ale má to prostě své kouzlo a úžasnou atmosféru, která přes všechny chyby, naivitu a místy i dobovou propagandu a stereotypnost nadchne a pohltí i dnes. Tohle je prostě jak bylo řečeno artefakt, perla a pýcha knihovny každého, kdo má rád superhrdinské komiksy. Něco, o čem jsem dlouho snil. Přečíst si, jak to začalo... Protože bez tohohle by nebylo nic z velkolepé plejády, která následovala. Kvalitu oněch příběhů nedokazuje jen, že všechny postavy stále dál existují v nových a nových příbězích (filmy nevyjímaje), ale i fakt že i po neskutečných desítkách let, je to stále čtivé a zábavné. Díky, pane Lee a všichni ostatní. Díky...
Gustik511.5.2016 13:54Ultimátní komiksový komplet #085: Marvel: Počátky - 60. léta
- "Captain America nikdy nelže. Jdeme!"
Drekorian mecenáš28.3.2016 00:13Ultimátní komiksový komplet #085: Marvel: Počátky - 60. léta
Ach, zlatá šedesátá. Stan Lee vybudovává prakticky z ničeho současné marvelovské superhrdinské impérium příběhy, ve kterých se to hemží podivnými monstry, komunisty, všemocnými tranzistory, radioaktivitou a podivnými vynálezy. Určité motivy se napříč originy opakují: armáda a vojáci jsou naprostí pitomci, radioaktivita a paprsky z vesmíru jsou zdrojem záhad a zvláštních schopností, všechny ženské postavy jsou psány jako naprosté slepicoidní pipky (mimochodem celkem trvalá součást tvorby Stana Leeho). Samotné příběhy nelze hodnotit příkrým pohledem dnešního komiksového trhu, ale i při přimhouření obou očí je přinejmenším polovina příběhů hloupoučky naivňoučkých (Fantastic Four, Ant-Man, Hulk, X-Meni). Přesto se dá kniha do značné míry doporučit nejen těm, kdo mají o zájem o historii superhrdinského komiksu (kresby Steva Ditka, Jacka Kirbyho nebo Donnyho Hecka jsou báječné i po téměř padesáti letech), ale originy Spider-Mana, Daredevila a hlavně návrat Kapitána Ameriky z ledového vězení, to jsou příběhy, které mají šanci oslovit i dnes. Jako velice zdařilý hodnotím překlad Martina D. Antonína, který zachovává takový ten zvláštní dobový punc. - Tohle je přesně to dílo, které se nedá objektivně hodnotit a já se o to ani moc pokoušet nebudu. Samozřejmě, že je to dílo, kde máte kvanta zbytečného textu, hrdinové se místy chovají iracionálně, až naivně či dětsky, propaganda USA je tu v plné paráda (válka ve Vietnamu, Studená válka), kresba je úplně jinde než dnes, ale historickou hodnotu těmto dílům upřít nelze. Navíc i zde jsem si našel příběhové skvosty, které i za dnešními komiksy o moc nezaostávají, jedná se především o Spider-Mana, Daredevila, Avengers a Hulka. Mezi ty fakt slabé řadím především oba příběhy s Ant-Manem, které jsou fakt špatné. Kresba je sice retro, ale je to to absolutně top retro, jelikož Kirby a Ditko, neee? Ale především jsem byl nadšený z Billa Everetta, který dokázal naprosto bravurně nakreslit sešit s Daredevilem, to byla absolutní šedesátková lahoda. Je sice fakt, že jestli něco, tak se tato kniha fakt nečte svižně, ale myslím si, že by si jí měl přečíst každý fanda superhrdinského komiksu, jelikož zde nebyly položeny jen základy Marvelu, ale byl zde posunut žánr superhrdinského komiksu obecně. Jo, a ještě jednu věc mi Počátky ukázaly, že Stan Lee je opravdu génius.
S4TW4.3.2016 20:52Ultimátní komiksový komplet #085: Marvel: Počátky - 60. léta
- Tohle jsou začátky Marvelu těch nejslavnějších postav od prvních čísel. Kniha které si opravdu cením a díky za to že to u nás vůbec vyšla. Pro někoho "vykopávky" pro jiného "artefakt" které ocení jenom opravdový komiksový fajnšmekr. Je to něco co by měl ve sbírce vlastnit každý kdo miluje komiksy, protože komu z vás se v životě naskytne příležitost listovat prvním Spider-manem, Avengers, X-Men, Incredible Hulkem, Daredevilem a nebo Fantastic Four...? a navíc je všechny pohodlně vlastnit v jedné knize UKK?
Richie12.12.2015 22:34Ultimátní komiksový komplet #085: Marvel: Počátky - 60. léta
Jen si to přiznejme. Nikdy. Takže co se týče mne tohle byla příjemná záležitost jak při čtení tak při výtvarném zpracování legendárního kreslíře Jacka Kirbyho který vdechl postavám život a učinil je tolik nesmrtelnými. Komiksy odpovídají oné době při kterých si je čtenář může vychutnat i dnes, a které pobaví, a o to v komiksech jde. Myslím že většině dnešních vypravěčů moderních příběhů na to bohužel zapomíná. Tehdy byl komiks daleko větší zábava. - Na tuto knihu jsem se hodně těšil. Jsem rád, že jsem si všechny ty první příběhy mohl přečíst a jsem rád, že je mám doma. Některé věci pro mě byly nové. Ale... Je otázka, jak tuto knihu hodnotit. Nelze ji hodnotit podle stejného měřítka jako novější a nebo současné knihy. Do hodnocení ale musím zahrnout to, jak špatně se mi to četlo. Místy bylo rychlé vyprávění legrační ale častěji bylo otravné. Scénář byl místy tak naivní, že jsem se buďto nahlas smál a nebo jsem doufal, že už bude konec. Ve čtení jsem si musel dělat přestávky, protože jsem to na jeden zátah prostě nedal. Takže ve výsledku dávám jenom tři hvězdičky, ale zároveň dodávám: komiksáci, rozhodně do toho jděte.
Norri mecenáš26.10.2015 00:42Ultimátní komiksový komplet #085: Marvel: Počátky - 60. léta
- Vsechno uz tu bylo napsano. Za sebe muzu jen dodat, jsem rad za moznost vlastnit prvni sesity oblibenych hrdinu alespon v teto podobe:-)
luky.kuky1016.10.2015 21:37Ultimátní komiksový komplet #085: Marvel: Počátky - 60. léta
- Zajímavá diskuze pode mnou a souhlasím s oběma protipóly, číst se to sice moc nedá, ale jsem rád, že jsem mohl alespoň nahlédnout do těch skutečných počátků Marvelu a jeho hrdinů. Nehaním to za primitivitu ani neomdlívám nad artefaktem, takže dát tomu tři hvězdy mi přijde tak akorát.
J.T.honza19.9.2015 19:58Ultimátní komiksový komplet #085: Marvel: Počátky - 60. léta
- Absolutní nadšení. Je to sice už naivní jako prase, ale jsou to prostě první sešity Hulka, Spidermana, Daredevila,Avengers...kdo si je nikdy nechtěl přečíst? Zrození těchto kultů se nedá hodnotit z pohledu dnešní doby, to by nebylo fér.
Kabukiman1.9.2015 09:45Ultimátní komiksový komplet #085: Marvel: Počátky - 60. léta
- Dlouhá a ukecená kniha, která kupodivu není tak velký průser jak by se dalo čekat. Kresba je poplatná své době, ale v rámci možností je pěkná a má styl, který už v současné době budete hledat marně. Stejně tak zarážející je i kolik toho z konceptu původních hrdinů zůstalo do současnosti. Změny jsou v podstatě jen kosmetické, což značí velmi slušnou scenáristickou základnu, kterou vetkli do vínku svým postavám původní autoři (Stan Lee). Celé snažení je místy poněkud explicitní a naivní což zase ukazuje na směrování do proudu malých a mladých čtenářů, ale není fér pranýřovat knihu za polohu nad níž by se člověk v jedenácti letech tetelil blahem, kdyby jí je mohl dostat do ruček. Proto bohužel chca nechca (a ze začátku spíš nechca ale pak jsem stejně podlehl kouzlu doby) plné hodnocení. Stan s Kirbym a Ditkem byli fakt machři.
louza17.8.2015 14:33Ultimátní komiksový komplet #085: Marvel: Počátky - 60. léta
- Super čtení, které sice někdy dostává z hlediska dnešního chápání na frak, nicméně komiksy jako celek pořád baví. Zčásti za to určitě může i pocit, že čtete kus historie, nicméně spousta příběhů má poměrně slušný logický oblouk, vyprávění v nich slušně odsýpá a vůbec všechno hezky funguje. Naivní části potom v některých případech lehce lezou na nervy, jindy baví, ale jako celek si tahle knížka zaslouží přinejmenším čtyři hvězdy. Pěkně totiž ukazuje počátky všech oblíbených superhrdinů. Snad by se mi jen líbilo, kdyby to bylo doplněno trochu netradičním povídáním o tom, "jak to pak bylo dál."
ertefol12.8.2015 17:48Ultimátní komiksový komplet #085: Marvel: Počátky - 60. léta
- Všecko dobrý, je to kus historie. Jsem rád, že můžu číst sešity, ke kterým bych se asi nikdy nedostal. Z téhle stránky 5 hvězd. Na druhou stranu se to dneska čte tak otravně, a působí místy naivně.
Flash mecenáš7.8.2015 21:38Ultimátní komiksový komplet #085: Marvel: Počátky - 60. léta
- Ja s vami v princípe súhlasím, rovnako ma tento záslužný čin teší, o to viac, že Marvel a jeho superhrdinovia mi formovali detstvo a aj vďaka nim som stále decko. Pri širšom dosahu UKK som však zvedavý, koľkí nie práve nadhľadom okovaní čitatelia, rekreační komiksáci, atď. toto dielko otvoria a zhnusene sa otrasú. Čakal by som, že sa tu zjaví dvesto sklamaných komentárov a zo desať tých, čo tu už sú. Respektíve, ktovie, či vôbec táto skupina čiatateľov v našich končinách existuje. Lebo mi je jasné, že komiksy mimo UKK asi okrem nadšencov hádam nikto nekupuje.
erik6.8.2015 13:00Ultimátní komiksový komplet #085: Marvel: Počátky - 60. léta
- erik: Navíc není retro jako retro. Spousta starých komiksů je nudná, protože má příběhy jak přes kopírák a kreslířům šlo hlavně o to, odbýt práci co nejrychleji a vydělat si na nájem. Z těchto prvních marvelovek ale je, přes všechny jejich scénáristické a kresebné mouchy, pořád cítit to autorské nadšení a chuť zkoušet něco nového a tahle čerstvá energie dělá tu lepší část knihy pořád vysoce čitelnou. U Avengers, Spider-mana i X-menů jsem si říkal, že kdybych byl malým americkým klukem v době, kdy tohle vycházelo, už bych rodiče prosil o kapesné na další čísla. Prostě mě ty příběhy zaujaly. V důsledku si myslím, že většina čtenářů tady si stejně sama rozhoduje o tom, co se jim líbí nebo nelíbí a nepotřebují, aby jim to někdo diktoval. Komiksy přece nejsou povinná literatura.
baatcha6.8.2015 10:16Ultimátní komiksový komplet #085: Marvel: Počátky - 60. léta
- erik: ale jasně, že je to šit. To tu nikdo nezpochybňuje :-) Ale zásadně důležitej šit a neobyčejně zábavnej, když má člověk trochu nadhled a zařadí si to do souvislostí (studená válka, Amerika rules! (fakt mě překvapilo, jak byla americká propaganda podobná tý sovětský, pecka)). Jasně, že dneska to neobstojí ve srovnání s promakanejma komiksama, kde už se stírá hranice mezi zlem a dobrem, kde jsou postavy a jejich vztahy komplikovanější a kreba propracovanější atd. On problém je taky v samotným hodnocení. Tenhle šit má stejnou známku jako např. Watchmen? WTF? Jenže takhle se to nedá vnímat. Hvězdičky hážou do jednoho pytle a to není fér. Hodnotím teda spíš pocit, jakej z toho mám (a to tu asi dělá většina hodnotitelů) - vlnu nadšení, euforie, radost z toho, že to tu vyšlo a že si můžu užít ten pravěk. A klidně dál trolluj, na rozdíl od jinejch trollů má to, co píšeš hlavu a patu a nefakuje to všechno v okruhu 40 km (což je maximální vzdálenost horizontu, než se projeví zakřivení Země).
Landauer6.8.2015 09:40Ultimátní komiksový komplet #085: Marvel: Počátky - 60. léta
- Jasné, je len jeden správny pohľad na umenie, že ma to neprekvapuje. Len tak na okraj, ja som nadšený z týchto historických kúskov, milujem kadečo staré, prvotné, prežité, v rôznych umeleckých podobách, ale stačí sa nazdávať, čo horšie, prehlásiť, že to, čo kedysi tvorilo dejiny, je dnes pre bežného čitateľa nestráviteľné (platí hoci aj na povinnú literatúru, naozajstnú rockovú muziku atď.) a už sa tu vyroja obrancovia jedinej pravdy. :) Neberiem vám vaše nadšenie z artefaktu, bol som len zvedavý, či sa tu nájde aj iný typ konzumenta, než pár skalných vyvolených. Nanešťastie sa už asi nikto neodváži spochybniť nadiktované správne a politicky korektné vnímanie, čo už. Prajem všetko dobré a sľubujem, že na túto tému už viac trollovať nebudem.
erik6.8.2015 08:06Ultimátní komiksový komplet #085: Marvel: Počátky - 60. léta
- erik: vnímáš to špatně... to není komiks na běžný čtení, je to artefakt! Tady si člověk prostě vychutnává dobu, nuance, rochní se v pocitu toho, že ví, co bylo dál, jak se to pak všechno vyvinulo a jak to vypadá dneska a tenkrát ty lidi, když tohle dělali a četli, jak o tom neměli tucha a prostě.... jo! Pět hvězdiček! A dám je i původní trilogii Star Wars i když má už dneska lamí triky a smrdí sedmdesátkama a osmdesátkama na sto honů. Dám je i Alienovi, i když je technologie řídicího panelu lodi Nostromo dneska k smíchu. Dám je i Návratu do budoucnosti, i když se absolutně netrefil do toho, jak bude vypadat rok 2015 (ne, fuckt to není mix osmdesátek a feťáckýho snu! díkybohu! a jackson je mrtvej, takže nemůže dělat pořady o vaření). A patřej i týhle klasice.
Landauer5.8.2015 22:39Ultimátní komiksový komplet #085: Marvel: Počátky - 60. léta
- erik: Právě proto, že tato první čísla vůbec vznikla, vyšla a byla kupován a čtena, bylo následně v příbězích dále pokračováno a díky dalším úspěchům je tu máme dodnes. Ano, můžeme diskuovat nad grafickou kvalitou, kvalitou příběhu, pozadím, a kdo ví čím ještě, ale nezpochybnitelným faktem je, že právě tato první čísla položila základy tomu, co následivalo. Bylo to o nápadech a jejich realizacích. Ale především o těch nápadech. Myslím, že nespočet jiných komiksů skončil v propadlišti dějin, možná byly graficky lepší, možná měly super příběh, možná ... kdo ví co... ale prostě jim něco chybělo, něco, co by z nich později udělalo legendy. Za mě mají příběhy v této knize "plný počet bodů" za to, že prostě vznikly a posléze daly vzniknout legendám (a to nejen v podobě komiksu). A dívám se na tuto knihu trochu nezaujatě, neb mým hlavním universem je DC a i zde je spousta legend, na něž mám stejný pohled.
P.G. mecenáš5.8.2015 18:47Ultimátní komiksový komplet #085: Marvel: Počátky - 60. léta
- Jedna vec je uznať historické a ostatné spomínané súvislosti a iná zasa napariť tomu 5 hviezd s tým, že je to to naj, čo v komikse kedy vzniklo. Osobne si nemyslím, že práve tieto prvé čísla prekonali skúšku času. Zostarli a reálne dnešného väčšinového čitateľa skôr unudia k smrti. Toto zatiaľ vyzerá, že je to veľdielo na vrchole, s čím, neverím, že bude každý súhlasiť.
erik5.8.2015 12:13Ultimátní komiksový komplet #085: Marvel: Počátky - 60. léta
- souhlasím s brkowyczem. ... Pohledem dnešního čtenáře se můžou hodnotit max.tak dnešní aktuální komiksy. Vše starší už je vždy zakaleno odstupem let, politickým či světovým děním, technologickým vývojem lidstva atd atp. A stejně tak s P.G.. I v komiksech z 90tých let se dají najít některé ,archaismy, , které dnešní( já nvm cca 12letý)čtenář může už znát jedině tak z internetu nebo muzea... :-)
jayjay86 mecenáš5.8.2015 11:53Ultimátní komiksový komplet #085: Marvel: Počátky - 60. léta
- royan: díky, to jsem si tedy myslela, že je mezi jednotlivými příběhy trochu větší odstup
P.G. mecenáš3.8.2015 19:08Ultimátní komiksový komplet #085: Marvel: Počátky - 60. léta
brkowycz: to spíš podle měřítek současné kinematografie (té mainstreamové) hodnotit třeba Metropolis. Nejsou tam pořádné vizuální efekty! Není tam pořádná dávka CG scén! Není to 3D! Mizerný zvuk! A ten děj... A proboha - ono to není barevné!! K takovýmto "historickým" dílům je třeba přistupovat s rezervou a jistou dávkou historického respektu :)
erik: otázkou je, pro jakého "historií nezatíženého" čtenáře? vždyť i ta 90. léta už jsou historie, první dekáda vlastně taky... někde už jsem zaznamenala, že The New 52! je vlastně taky historie :) - erik: To by bylo asi něco jako hodnotit "Příjezd vlaku do stanice La Ciotat" z hlediska současné kinematografie, ne? :)
brkowycz3.8.2015 14:23Ultimátní komiksový komplet #085: Marvel: Počátky - 60. léta
- No je pravda, že když si člověk přečte komiksy ze 60. let od japonského boha Osamu Tezuky, tak to je pořád sakra čitelná až geniální záležitost.. ale to je výjimka, Tezuka byl mimozemšťan, kdežto Stan Lee, Kirby a spol jenom lidi.. ale myslím, že si to hodnocení ještě dnes zaslouží... :)
Azalin mecenáš3.8.2015 09:44Ultimátní komiksový komplet #085: Marvel: Počátky - 60. léta
- Som zvedavý, kto sa prvý odváži dať sem hodnotenie neskalené nostalgiou a určené pre dnešného, históriou nezaťaženého čitateľa. :)
erik3.8.2015 08:07Ultimátní komiksový komplet #085: Marvel: Počátky - 60. léta
- P.G. : Já to sem doplním:
royan2.8.2015 23:28Ultimátní komiksový komplet #085: Marvel: Počátky - 60. léta
Fantastic Four #1 (Listopad 1961)
Tales to Astonish #27 (Leden 1962)
Incredible Hulk #1 (Květen 1962)
Amazing Fantasy #15 (Srpen 1962)
Tales of Suspence #39 (Březen 1963)
Tales to Astonish #44 (Červen 1963)
The X-Men #1 (Září 1963)
Avengers #1 (Září 1963)
Avengers #4 (Březen 1964)
Daredevil #1 (Duben 1964)
- Co jiného se dá o této knize říct než: "Pohleďte do časů, v nichž vznikaly Legendy!". Protože tyto postavy jsou tu s námí již více jak půl století a jsou stále populární (a to jak v komiksovém, tak ve filmovém světě). Pro mě byla tato kniha navíc pohledem do historie Marvelovského universa (je to teprve můj čtvrtý komiks od Marvelu). Líbí se mi jednoduchost a přímočarost příběhů (jsou opravdu "ízy-čízy"), sem tam s morálním poučením, u něhož ani nevadí, že je řečeno přímo. Je třeba se na příběhy dívat s ohledem na dobu vzniku a s ohledem na poměry, jaké v té době panovaly ve světě (proto jsou za padouchy často komunisté). Pravda, některé příběhy jsou slabší (např. F4 a Hulk), ale i to je do jisté míry odrazem doby vzniku. Co mi na knize trochu vadí, je to, že nejsou uvedena data vydání jednotlivých sešitů a nemohu si je tak zasadit do časového rámce (šedesátá léta jsou celá jedna dekáda!). Problém jsem měla především u příběhů s Ant-manem (nejprve se polévá sérem, pak dýchá plyn a nakonec polyká tabletky a najednou je z něho Giant-man). Je sice příjemné, že na konci knihy je doslov o historii Marvelu, ale raději bych uvítala komentáře k jednotlivým sešitům.
P.G. mecenáš2.8.2015 20:13Ultimátní komiksový komplet #085: Marvel: Počátky - 60. léta
Co se týká kresby - nemám námitek vzhledem k době vzniku. Ano, některé příběhy jsou kresbou trochu slabší, ale s ohledem na dobu vzniku (a situaci Marvelu, jak jsem pochopila z doslovu) se to dá omluvit. Osobně se mi kresbou nejvíce líbí Daredevil.
P.S. Myslím, že baatcha to v komentáři vystihuje trefně.
Shrnuto, podtrženo: 95 % - Úplně vidím ten přijímací pohovor u marvelů: "Ahoj. Jsem Jack Kirby, nejlíp mi jde kreslení dramatických scén s obludami a zbytek už nějak zakamufluju." Stan Lee: "I tak toho umíte víc, než většina našich kreslířů. Bereme vás!"
baatcha2.8.2015 14:11Ultimátní komiksový komplet #085: Marvel: Počátky - 60. léta
Ne, vážně, z toho chlapa cáká genialita na všechny strany, ale taky je vidět, že spoustu věcí se učil za pochodu. - Líbí se mi, jak Stan Lee dokázal vymyslet na několika málo stránkách pro čtenáře poutavý příběh s morálním dosahem, jako v případě Spider-Mana (s velkou mocí přichází velká zodpovědnost) nebo Muže v mraveništi (nezabíjet bezdůvodně mravence). Jediné menší mínus na jinak pěkně knížce bych viděl v absenci nějaké doplňující informační stránky vložené mezi sešity Avenges č. 1 a Avengers č. 4, která by osvětlovala, jak se z Ant-Mana stal Giant-Man.
royan1.8.2015 17:51Ultimátní komiksový komplet #085: Marvel: Počátky - 60. léta
- Tohle je kniha, v které se dozvíte, kde se vzali vaši milovaní hrdinové, kde se vzali jejich vlastnosti a hlavně je to prostě kousek historie, který je pro milovníky superhrdinů důležitý. Navíc, Stanovi Lee se nemůže vzít jedna věc. Psal postavy před padesáti lety i více, ale jejich charaktery jsou stále aktuální a nebylo nutné je příliš předělávat. I to svědčí o jejich kvalitách. Více: http://www.comics-blog.cz/2015/07/968-ultimatni-komiksovy-komplet-85.html
kaylin29.7.2015 19:44Ultimátní komiksový komplet #085: Marvel: Počátky - 60. léta
- Prostě pecka, je úžasné, že tohleto vyšlo v češtině. A Johnny Storm není černoch!
Azalin mecenáš28.7.2015 18:15Ultimátní komiksový komplet #085: Marvel: Počátky - 60. léta
- Ok, už mám dočteno a spotřeboval jsem celé balení ubrousků na utírání. Nekonečný komiksový orgasmus...
jayjay86 mecenáš26.7.2015 10:00Ultimátní komiksový komplet #085: Marvel: Počátky - 60. léta
- Naprostá klasika a bible pro každého marveláka.
Lenny mecenáš23.7.2015 13:07Ultimátní komiksový komplet #085: Marvel: Počátky - 60. léta
- ještě jsem tento skvost v rukou nedržel, ale stačí mi vidět, co je v něm za příběhy a můžu říct 100x hurá! Nechápu, že moderní čtenáři nemají absolutně žádný zájem o klasiku a nosné pilíře všeho, co dnes čtou a mají rádi. Příběhy znám z originálu a hrozně jsem si přál, aby je někdo přeložil a vydal i v CZ jazyce. Pokud někdo bude hodnotit pod 3hvězdy, měl by se zamyslet, zda-li je opravdovým milovníkem komiksů, nebo nějakým módním pózerem co čte komiksy, prtže jsou zrovna in, neboť tohle je prostě klenot ve špíně dnešních komerčních sraček a navzájem se vykradených realit napříč nakladatelstvími.. Ditko, Kirby, The Man Lee to jsou jména, na která by pravý komiksový fanoušci neměli nikdy zapomenout, nebo dát dopustit....
jayjay86 mecenáš23.7.2015 12:59Ultimátní komiksový komplet #085: Marvel: Počátky - 60. léta
- Tohle nejde hodnotit jinak. Jasně, ty příběhy jsou strašně ukecané, s hodně starou kresbou, v půlce příběhů jsou nepřátelé komunisti a v případě FF je ten příběh prostě špatný. Na druhou stranu je na těch příbězích něco, co vás k nim přitáhne. Nejlepší Originy jsou podle mě ty Spider-Man a Daredevila, nejhorší jednoznačně Fantastic Four. Plné hodnocení si tenhle kousek zaslouží už jen proto, že vůbec vyšel. Mohli tam ale dát i Thora a Strange, nějak mě nenapadá, kde by se jejich první příběhy měly objevit. Proto 88 %
jh66622.7.2015 20:13Ultimátní komiksový komplet #085: Marvel: Počátky - 60. léta
65271951
vishnar29.10.2023 14:01Ultimátní komiksový komplet #085: Marvel: Počátky - 60. léta
ludek.n13.9.2023 16:06Ultimátní komiksový komplet #085: Marvel: Počátky - 60. léta
kinak22.8.2023 22:45Ultimátní komiksový komplet #085: Marvel: Počátky - 60. léta
Izmir Čupr16.4.2023 15:40Ultimátní komiksový komplet #085: Marvel: Počátky - 60. léta
GavlaDan25.10.2022 16:59Ultimátní komiksový komplet #085: Marvel: Počátky - 60. léta
Procky15.10.2022 16:36Ultimátní komiksový komplet #085: Marvel: Počátky - 60. léta
trudoš editor21.2.2022 18:02Ultimátní komiksový komplet #085: Marvel: Počátky - 60. léta
invape mecenáš26.6.2021 00:31Ultimátní komiksový komplet #085: Marvel: Počátky - 60. léta
Kouzelnik7 mecenáš19.10.2020 10:36Ultimátní komiksový komplet #085: Marvel: Počátky - 60. léta
Nexis1.5.2020 20:25Ultimátní komiksový komplet #085: Marvel: Počátky - 60. léta
cyboy mecenáš22.12.2019 12:13Ultimátní komiksový komplet #085: Marvel: Počátky - 60. léta
Milo_Harwey mecenáš21.12.2019 22:01Ultimátní komiksový komplet #085: Marvel: Počátky - 60. léta
SomeOne11.8.2019 20:31Ultimátní komiksový komplet #085: Marvel: Počátky - 60. léta
roswelll17.5.2019 18:18Ultimátní komiksový komplet #085: Marvel: Počátky - 60. léta
fifas11.5.2019 20:25Ultimátní komiksový komplet #085: Marvel: Počátky - 60. léta
raimi28.3.2019 11:54Ultimátní komiksový komplet #085: Marvel: Počátky - 60. léta
CJFlip7.12.2018 20:33Ultimátní komiksový komplet #085: Marvel: Počátky - 60. léta
Blackhand47XD3.6.2018 20:31Ultimátní komiksový komplet #085: Marvel: Počátky - 60. léta
Rinter13.5.2018 15:52Ultimátní komiksový komplet #085: Marvel: Počátky - 60. léta
Darth Raelchi mecenáš30.3.2018 14:39Ultimátní komiksový komplet #085: Marvel: Počátky - 60. léta
SimKane1.2.2018 22:01Ultimátní komiksový komplet #085: Marvel: Počátky - 60. léta
dajik5.9.2017 23:43Ultimátní komiksový komplet #085: Marvel: Počátky - 60. léta
morbn18.8.2017 00:47Ultimátní komiksový komplet #085: Marvel: Počátky - 60. léta
Symbi19.7.2017 22:57Ultimátní komiksový komplet #085: Marvel: Počátky - 60. léta
Ter18.7.2017 21:39Ultimátní komiksový komplet #085: Marvel: Počátky - 60. léta
Salien3.7.2017 10:31Ultimátní komiksový komplet #085: Marvel: Počátky - 60. léta
deadpool23.6.2017 18:45Ultimátní komiksový komplet #085: Marvel: Počátky - 60. léta
mearez6.6.2017 20:44Ultimátní komiksový komplet #085: Marvel: Počátky - 60. léta
Paldini13.5.2017 19:03Ultimátní komiksový komplet #085: Marvel: Počátky - 60. léta
KdG27.4.2017 21:19Ultimátní komiksový komplet #085: Marvel: Počátky - 60. léta
FrankieOndatra19.4.2017 21:49Ultimátní komiksový komplet #085: Marvel: Počátky - 60. léta
autokineton2.4.2017 19:42Ultimátní komiksový komplet #085: Marvel: Počátky - 60. léta
CaptainL16.3.2017 10:03Ultimátní komiksový komplet #085: Marvel: Počátky - 60. léta
JackOneil14.1.2017 17:51Ultimátní komiksový komplet #085: Marvel: Počátky - 60. léta
Tyfus8.1.2017 17:28Ultimátní komiksový komplet #085: Marvel: Počátky - 60. léta
Mitthrawnuruodo1.12.2016 14:37Ultimátní komiksový komplet #085: Marvel: Počátky - 60. léta
MonsterGyre25.11.2016 10:35Ultimátní komiksový komplet #085: Marvel: Počátky - 60. léta
Koci5.11.2016 18:47Ultimátní komiksový komplet #085: Marvel: Počátky - 60. léta
VanTom20.9.2016 21:20Ultimátní komiksový komplet #085: Marvel: Počátky - 60. léta
mackin18.9.2016 11:36Ultimátní komiksový komplet #085: Marvel: Počátky - 60. léta
Tiba2.8.2016 15:20Ultimátní komiksový komplet #085: Marvel: Počátky - 60. léta
calvin1027.6.2016 12:56Ultimátní komiksový komplet #085: Marvel: Počátky - 60. léta
hakunamatata31.5.2016 17:44Ultimátní komiksový komplet #085: Marvel: Počátky - 60. léta
zdoog14.5.2016 00:50Ultimátní komiksový komplet #085: Marvel: Počátky - 60. léta
RodRoder13.5.2016 20:35Ultimátní komiksový komplet #085: Marvel: Počátky - 60. léta
Kaluž mecenáš12.5.2016 03:22Ultimátní komiksový komplet #085: Marvel: Počátky - 60. léta
Kaaos11.5.2016 16:54Ultimátní komiksový komplet #085: Marvel: Počátky - 60. léta
Shpeckk3.5.2016 19:55Ultimátní komiksový komplet #085: Marvel: Počátky - 60. léta
Const.ex25.4.2016 09:46Ultimátní komiksový komplet #085: Marvel: Počátky - 60. léta
vlkodlak12.4.2016 20:40Ultimátní komiksový komplet #085: Marvel: Počátky - 60. léta
MEGA10.4.2016 11:30Ultimátní komiksový komplet #085: Marvel: Počátky - 60. léta
Drekorian mecenáš28.3.2016 00:13Ultimátní komiksový komplet #085: Marvel: Počátky - 60. léta
Golem11.3.2016 01:01Ultimátní komiksový komplet #085: Marvel: Počátky - 60. léta
S4TW4.3.2016 20:52Ultimátní komiksový komplet #085: Marvel: Počátky - 60. léta
rafannn118.2.2016 11:30Ultimátní komiksový komplet #085: Marvel: Počátky - 60. léta
Tabasco mecenáš1.1.2016 21:01Ultimátní komiksový komplet #085: Marvel: Počátky - 60. léta
Abstinent mecenáš30.12.2015 15:49Ultimátní komiksový komplet #085: Marvel: Počátky - 60. léta
formi123.19.12.2015 17:43Ultimátní komiksový komplet #085: Marvel: Počátky - 60. léta
q15.12.2015 22:02Ultimátní komiksový komplet #085: Marvel: Počátky - 60. léta
Richie12.12.2015 22:56Ultimátní komiksový komplet #085: Marvel: Počátky - 60. léta
Bart18.11.2015 20:13Ultimátní komiksový komplet #085: Marvel: Počátky - 60. léta
VvV13.11.2015 12:57Ultimátní komiksový komplet #085: Marvel: Počátky - 60. léta
ConanVJ11.11.2015 20:02Ultimátní komiksový komplet #085: Marvel: Počátky - 60. léta
Light1.11.2015 13:31Ultimátní komiksový komplet #085: Marvel: Počátky - 60. léta
Hlavac31.10.2015 22:08Ultimátní komiksový komplet #085: Marvel: Počátky - 60. léta
Norri mecenáš26.10.2015 00:32Ultimátní komiksový komplet #085: Marvel: Počátky - 60. léta
luky.kuky1016.10.2015 21:33Ultimátní komiksový komplet #085: Marvel: Počátky - 60. léta
samuelo1214.10.2015 17:09Ultimátní komiksový komplet #085: Marvel: Počátky - 60. léta
tulipstros9.10.2015 20:38Ultimátní komiksový komplet #085: Marvel: Počátky - 60. léta
oleav mecenáš25.9.2015 17:43Ultimátní komiksový komplet #085: Marvel: Počátky - 60. léta
hypermlok22.9.2015 20:50Ultimátní komiksový komplet #085: Marvel: Počátky - 60. léta
Scaleo119.9.2015 20:41Ultimátní komiksový komplet #085: Marvel: Počátky - 60. léta
J.T.honza19.9.2015 19:58Ultimátní komiksový komplet #085: Marvel: Počátky - 60. léta
Le Porello2.9.2015 22:27Ultimátní komiksový komplet #085: Marvel: Počátky - 60. léta
mike7311.9.2015 20:02Ultimátní komiksový komplet #085: Marvel: Počátky - 60. léta
Kabukiman1.9.2015 09:42Ultimátní komiksový komplet #085: Marvel: Počátky - 60. léta
Mleako mecenáš20.8.2015 16:50Ultimátní komiksový komplet #085: Marvel: Počátky - 60. léta
NecRoman20.8.2015 10:57Ultimátní komiksový komplet #085: Marvel: Počátky - 60. léta
obitus19.8.2015 18:51Ultimátní komiksový komplet #085: Marvel: Počátky - 60. léta
louza17.8.2015 14:32Ultimátní komiksový komplet #085: Marvel: Počátky - 60. léta
ertefol12.8.2015 17:48Ultimátní komiksový komplet #085: Marvel: Počátky - 60. léta
Lachvos mecenáš8.8.2015 11:18Ultimátní komiksový komplet #085: Marvel: Počátky - 60. léta
firesnake7.8.2015 22:04Ultimátní komiksový komplet #085: Marvel: Počátky - 60. léta
Flash mecenáš7.8.2015 21:37Ultimátní komiksový komplet #085: Marvel: Počátky - 60. léta
Joshua_T mecenáš6.8.2015 21:55Ultimátní komiksový komplet #085: Marvel: Počátky - 60. léta
Fox01 mecenáš6.8.2015 19:35Ultimátní komiksový komplet #085: Marvel: Počátky - 60. léta
baatcha6.8.2015 09:54Ultimátní komiksový komplet #085: Marvel: Počátky - 60. léta
punisher5.8.2015 19:46Ultimátní komiksový komplet #085: Marvel: Počátky - 60. léta
Dinik5.8.2015 14:56Ultimátní komiksový komplet #085: Marvel: Počátky - 60. léta
xflori015.8.2015 13:42Ultimátní komiksový komplet #085: Marvel: Počátky - 60. léta
AxusNalim3.8.2015 21:08Ultimátní komiksový komplet #085: Marvel: Počátky - 60. léta
mineralk3.8.2015 07:57Ultimátní komiksový komplet #085: Marvel: Počátky - 60. léta
P.G. mecenáš2.8.2015 19:47Ultimátní komiksový komplet #085: Marvel: Počátky - 60. léta
The Genius2.8.2015 13:44Ultimátní komiksový komplet #085: Marvel: Počátky - 60. léta
disclose2.8.2015 07:04Ultimátní komiksový komplet #085: Marvel: Počátky - 60. léta
royan1.8.2015 17:41Ultimátní komiksový komplet #085: Marvel: Počátky - 60. léta
Babany31.7.2015 08:06Ultimátní komiksový komplet #085: Marvel: Počátky - 60. léta
willis29.7.2015 20:34Ultimátní komiksový komplet #085: Marvel: Počátky - 60. léta
SASAN_KING29.7.2015 07:10Ultimátní komiksový komplet #085: Marvel: Počátky - 60. léta
Gustik528.7.2015 23:35Ultimátní komiksový komplet #085: Marvel: Počátky - 60. léta
Landauer28.7.2015 22:29Ultimátní komiksový komplet #085: Marvel: Počátky - 60. léta
Azalin mecenáš28.7.2015 18:14Ultimátní komiksový komplet #085: Marvel: Počátky - 60. léta
tomned28.7.2015 13:57Ultimátní komiksový komplet #085: Marvel: Počátky - 60. léta
kaylin28.7.2015 13:49Ultimátní komiksový komplet #085: Marvel: Počátky - 60. léta
Ricarderon mecenáš27.7.2015 11:10Ultimátní komiksový komplet #085: Marvel: Počátky - 60. léta
emanek mecenáš27.7.2015 10:01Ultimátní komiksový komplet #085: Marvel: Počátky - 60. léta
kendor00725.7.2015 16:39Ultimátní komiksový komplet #085: Marvel: Počátky - 60. léta
malejmates25.7.2015 16:34Ultimátní komiksový komplet #085: Marvel: Počátky - 60. léta
Staník24.7.2015 19:14Ultimátní komiksový komplet #085: Marvel: Počátky - 60. léta
TheWrecker24.7.2015 16:07Ultimátní komiksový komplet #085: Marvel: Počátky - 60. léta
oru24.7.2015 00:17Ultimátní komiksový komplet #085: Marvel: Počátky - 60. léta
jayjay86 mecenáš23.7.2015 12:51Ultimátní komiksový komplet #085: Marvel: Počátky - 60. léta
Lenny mecenáš23.7.2015 11:32Ultimátní komiksový komplet #085: Marvel: Počátky - 60. léta
Honzin22.7.2015 22:02Ultimátní komiksový komplet #085: Marvel: Počátky - 60. léta
jh66622.7.2015 20:13Ultimátní komiksový komplet #085: Marvel: Počátky - 60. léta
zdennanek22.7.2015 19:06Ultimátní komiksový komplet #085: Marvel: Počátky - 60. léta
Doppelganger22.7.2015 13:04Ultimátní komiksový komplet #085: Marvel: Počátky - 60. léta
- Četl/a (130)
- 2scha, Abbott, Al0f0k, Alfred, Alikkk, autokineton, Azik2586, Babany, Bart, Blackhand47XD, Bubákolog, calvin10, Carnage, Chaolinek, CJFlip, ConanVJ, Const.ex, Craxx, cyboy, dajik, Darth Raelchi, deadpool, Deckard, Denis1996, Devlin2, Doncek4321, Don_Canagliume, Doppelganger, DracoAn, Elnie, erik, ertefol, fifas, Fives, Fox01, GavlaDan, Glumal, Golem, Gustik5, hicks, hromotlk, hypermlok, invape, Izmir Čupr, JackOneil, James, japes, JaroKakashi, Jay-jay, jh666, Jimbeam90, jiskra, Joshua_T, Kaaos, kallenved, Kaluž, kaylin, KdG, Keno, Kil-Khal, kinak, Knuckless, Koci, Kouzelnik7, Lachvos, Le Porello, Librarian, Light, Lijem24, LookAss, ludek.n, luky.kuky10, Mariomichal, Mates17, mcezik, me, mearez, MEGA, Mercurio, mineralk, monocyt, MonsterGyre, mstefl, NecRoman, Nexis, Norri, oleav, Paldini, PatrikTheMighty, Peppa, Petr, petrSF, PH79, Pista, Procky, punisher, raenius, raimi, Rinter, robertsedmik, roswelll, S313, S4TW, Sagikkun, samuelo12, seneke, Shin, SHORTY, Shpeckk, SimKane, Sir_Pete, Spike, Symbi, t0mas, Tawax , the.kasztan, Tony TwoDee, trudoš, tukak, Tyfus, TZcomics, VanTom, vishnar, vrazdinek, VvV, xflori01, yardaformi, Zbysek2410, Zdendy, zlejzmrd
- Má (314)
- -spacilost-, 10milda, 2scha, 7eleven, Abbott, Abe, adam.ra, Agiru, Al0f0k, Alfi, Alfonzo, Alfred, Alikkk, asgardpepa, autokineton, Azalin, Azbest, Azik2586, Babany, Bart, batoo, Blackhand47XD, blackJag, Blair, bmc75, bobo666_2005, BreakingAway, Bubákolog, Bubsy, burzum, Caiiiczech, calvin10, CaptainL, Carnage, Chaolinek, ConanVJ, CoupeC, Cr4sh, Craxx, CSE_AC/DC, Cute_Unicorn, cyboy, dajik, Dali, deadpool, Deckard, deefha, Dinik, disclose, Doncek4321, Don_Canagliume, doophy, Doppelganger, DracoAn, Drekorian, dvoracekpetr1, Dzoglik, Elnie, Erich, erik, ertefol, felis, fifas, filemon, Filip123, filippo, firesnake, Fives, Flash, flashpoint, folkemon77, FrankieOndatra, Fry, FumarEnPipa, GavlaDan, gezic, Glumal, Goeger-Devil007, Golem, Gustik5, Hades, hahahoho, Hamichal, Hebled, Henry108, herrman, hicks, Hlavac, hlavathor, holubdema, Honzin, horaczhlinska, Houbař, hovad2, hromotlk, hugosnowden, Hulik, hypermlok, Idy, ikshorm, Infarkt, invape, Izmir Čupr, J.T.honza, Jack043, JackOneil, James, japes, JaroKakashi, Jay-jay, jendavondra, Jestrab2, jh666, Jimbeam90, jirin, jiskra, jjjirik, JORDY, José, Joshua_T, Kaaos, Kabukiman, kallenved, Kaluž, karl173, kaylin, KdG, kendor007, keNNoslaw, Keno, kinak, KINIMODUS, Kjon, Knuckless, Koci, kolik111, komik.sx, komiksák007, koniklec, konous, Kouzelnik7, kronoss, krupan, Krvavý Patejl, Kunden, Landauer, Le Porello, Lenny, Librarian, Lijem24, listr, Lobok257, LookAss, LordFlash, Lord_Arthas, Lukis89, luky.kuky10, maara, Malachias, Mariomichal, markic, Marthy76, Martin D. Antonín, Masinfira, Mates17, Matio, matohan, MB, mcezik, me, meffis, MEGA, Mercurio, merhyx, mgeralt, MickeyStuma, Mikei, MIKER65, mikina, mimo_provoz, mineralk, Mleako, monocyt, MonsterGyre, Montiseus, monty.cl, morbn, moris.cz, MP, mstefl, namdnas, NecRoman, Nevimtrebastofi, Nexis, Nightmare, noMster, Norri, novass, nx, obitus, OldaB, oleav, Olesh, oru, PatrikTheMighty, pavel, pearlxjam, pechna, Petr, petrSF, petrsimcik, PH79, Piros0013, Pista, pk123x, Poseidon1978, Procky, punisher, pusta, q, Qee, Radkos, raenius, raimi, Remi LeBo, Rety, Ricarderon, RicHard. , Rickettsia, Rinter, robertsedmik, Rocksteady147, RodRoder, roswelll, Rowan, royan, Rumburaq, S313, S4TW, Sagikkun, Saiffer, saja, Salien, samuelo12, Saran, SASAN_KING, Scaleo1, semi41, seneke, Sesta, Sharick, Shin, SHORTY, Shpeckk, Sidi Santini, Sir_Pete, Skot, sleepless, smazenapikantniskeble, spagr, Spike, Staník, Stara.kryta, suricattaontheway, Symbi, t0mas, Tabasco, tacmud, Tawax , The Genius, the.kasztan, TheoDread, TheWrecker, Tialster, tom99, Tomasino79, Tominos, Tommar, Tommy Monaghan, tomned, Traum, trudoš, tukak, tulipstros, Tyfus, TZcomics, VanTom, Viking, Vítek, vlkodlak, Vojtěch 393, vranakx, vrazdinek, VvV, willis, Wiruss, xai, xflori01, xintax, xspeed, xxaannddeerr, yarda, yardaformi, Yefery, yogi, yojimbo, Zajo original, Zbysek2410, Zdendy, zdennanek, zdoog, Zíďas, zikaa, zlejzmrd
- Chce (7)
- Badgu.y1902, Braindead, Cody, delsemela, FatMonster, Maty48, szajter
- Shání (2)
- delta11, szajter
- Nabízí (5)
- BreakingAway, FrankieOndatra, q, Rocksteady147, Tommar