Alison Bechdelová kreslí od roku 1983 do současnosti komiksový seriál ze života několika americký leseb. Jednotlivé díly vycházely v mnoha časopisech, byly přeloženy do několika jazyků a vydaly na desítky knih (naposledy mohutný výbor The Essential Dykes to Watch out for, 2008). Nyní máte v rukou výběr z dílů poprvé publikovaný v letech 1987 - 1992, ve kterých se seznámíte s hrdinkami Mo, Lois, Toni a Clarice, Ginger a dalšími. K nim přidáváme nadčasový kreslený příběh nazvaný Sériová monogamie.

Scénář
Alison Bechdel
Art
Alison Bechdel
Obálka
Alison Bechdel
Překlad
Sylva Ficová
Žánry
ze života
ISBN/ISSN
978-80-904193-2-2 (LePress)
Vazba
šitá v tvrdých deskách
Formát
215 x 145 mm
Tisk
černobílý
Stran
192
Cena
389 Kč
Originál
Dykes to Watch out for 2, 3, 4, 5 ()
  • Poniczech
    Poniczech mecenáš2.5.2023 13:12Lesby k pohledání
    Tohle mě hodně nebavilo a to jsem se na to fakt těšil. Nemám nic proti slice of life příběhům s levicovýma feministkama, problém je, že tahle kniha je strašlivě nudná. Navíc ani není nějak špatná (ironicky, ty opravdu špatné knihy většinou dočtu, protože chci vidět, jestli to bude ještě horší). Nehodnotím, protože jsem to nedokázal dočíst do konce, připomíná mi to early webcomicy.
  • Valentina
    Valentina25.5.2011 12:44Lesby k pohledání
    Celkem mě to nadchlo. Milý, vtipný, čtivý, nenáročný (což je v létě plus.), na to že jde o přelom 80/90 i současný, stylově mi to někdy připomínalo Satrapi a jindy Jaimeho Hernandeze (u něj to asi bude těma lesbičkama:)
  • flipflop
    flipflop17.3.2011 09:15Lesby k pohledání
    Souhlas s GWB. Málo dobrodružství, málo sexu. Lesby mají stejné starosti jako nelesby. Tyhle příběhy měly podle mě sloužit hlavně k tomu, aby řekli společnosti : "Jsme tady a jsme normální", a to se podařilo. Shrnutí - Otevřené, upřímné, ničím neudivující čtení.
  • George Walker Bush
    George Walker Bush admin31.1.2011 23:26Lesby k pohledání
    Nuda. Žádný überkočky s vnadama jak od Káji Saudka, který by si navzájem tentononc...
    Ne, teď vážně... nemám nic proti lesbám (ani homosexuálům), ani proti neradikálním feministkám. Jenže co s hlavní postavou Mo, ošklivou lesbičkou, feministkou, patrně vegetariánkou, která umí prakticky jenom dvě věci: fňukat, že nemá žádný sex a fňukat nad zlým kapitalistickým světem? Ultralevicové cancy zaznívající celou knihou přežiju, jsou mírněny sebeironií a vtipem, ale děj je takový nemastný neslaný. Jo, řeší se vztahy, nevěra, existenciální otázky... ale chybí tomu nějaká větší "štáva", hlubší zápletka či myšlenka. Navíc věci, které se tváří jako problémy ryze lesbické a originální (hlavně Sériová monogamie na konci), jsou úplně stejné problémy, jaké řeší heterosexuální páry.
    Nechci to dílo nějak přísně odsuzovat, ale příliš mě to neoslovilo...
151