Z pekla BBart s.r.o.1. vydání 2003
Jedna z nejvetších záhad devatenáctého století - příběh Jacka Rozparovače - tak, jak si ho ve své historické fikci představuje Alan Moore.
Obsahuje sešity série From Hell #1-11 (březen 1991 - září 1998)
Ocenění:
International Horror Critics' Guild Award 1995: Best Graphic Novel
Will Eisner Comic Industry Awards 1993: Best Serialized Story
comiCZaward 2003: Jazyk českého comicsu za nejlepší překlad, Klenot českého comicsu za nejlepší publikaci, cena diváků Conrád
Obsahuje sešity série From Hell #1-11 (březen 1991 - září 1998)
Ocenění:
International Horror Critics' Guild Award 1995: Best Graphic Novel
Will Eisner Comic Industry Awards 1993: Best Serialized Story
comiCZaward 2003: Jazyk českého comicsu za nejlepší překlad, Klenot českého comicsu za nejlepší publikaci, cena diváků Conrád
- Scénář
- Alan Moore
- Art
- Eddie Campbell, Pete Mullins
- Ink
- Eddie Campbell, Pete Mullins
- Obálka
- Eddie Campbell
- Lettering
- Pavel Mařata
- Překlad
- Viktor Janiš
- Žánry
- historický, horor
- ISBN/ISSN
- 80-7341-172-5 (BBart s.r.o.)
- Vazba
- šitá v tvrdých deskách s přebalem
- Formát
- 190 x 260 mm
- Tisk
- černobílý
- Váha
- 1326 g
- Stran
- 576
- Cena
- 690 Kč
- Originál
- From Hell (Top Shelf Productions, 1999)
- Varianty
- Z pekla (2. vydání) (2015)
Z pekla (2. vydání - limitovaná edice 50 ks) (2015)
Z pekla (2003)
- Jeden z nejgeniálnějších komiksů jaký jsem, kdy četl. Vynikající propracovaný scénář Alana Moore, brilantní kresba Eddieho Campbella a samozřejmě perfektní příběh, ze kterého mrazí v zádech. Ne kvůli tomu, co se zde zobrazuje, to je samozřejmě příšerné, ale hlavně kvůli tomu jako moc je to detailní a podrobný. Díky dodatků se budeme moc na vlastní oči přesvědčit jaké úsilí stálo za vznikem tohoto geniálního díla. Moore tímto dílem dokazuje dvě zásadní věci. První je, že komiksy nejsou jen omalovánky pro děti. Druhá věc je ta, že s dobrým příběhem se komiksové médium může kvalitou rovnat knize, ba jí několikrát kvalitativně převýšit. Což, se Mooreovi s Campbell podařilo, a vytvořili velký milník v komiksové historii.
hroubek28.4.2022 16:24Z pekla (2. vydání)
- „Smithovou znásilnili a mučili. To je krutost. A krutost ja chápu. Tabramovou zase někdo nepříčetný ubodal. To je vztek. I tomu rozumím. Tenhle je mnohem... metodičtější. Jako by tu ženskou někdo bezmála operoval. Tomuhle nerozumím vůbec.“ Absolútna komiksová legenda. Alan Moore (Bažináč, Watchmen) je neuveriteľný. To, čo predvádza, má bližšie k detektívnej práci, než k bežnému písaniu komiksového scenáru. Dáva veci do šialených súvislostí, z ktorých sa čitateľovi ide rozskočiť hlava (kráľovná, Slobodomurári, Sloní muž). Zachádza dokonca tak ďaleko, že jednu dlhú kapitolu poňal ako prehliadku historického Londýna vrátane odborného výkladu (!). V inej ukazuje bežné ráno špičkového chirurga žijúceho v luxuse s ránom chudobnej anglickej prostitútky. Záverečné dodatky sú nabúchané neskutočnými detailmi a informáciami; odporúčame po dočítaní každej kapitoly preskočiť práve na ne. Moore si dokonca zistil aj to, aké zvláštne počasie v tom období bolo (zvláštny nedostatok bežného prírodného svetla, kuriózne sfarbená obloha...). Z pekla je totálna bomba, klasika, legenda. KULT. Moore vychádza z absurdnej, ale často skloňovanej (a podľa mňa nie úplne blbej, vlastne naopak značne chytľavej) teórie, že Jack Rozparovač bol v skutočnosti... ale to už si prečítajte sami (ťažili z toho viaceré rozparovačské filmy, či už televízna mini-séria s Michaelom Caineom alebo ostatne filmová adaptácia Z pekla, natáčaná v Čechách s Johnnym Deppom a Ianom Holmom). Bravúrna čierno-biela kresba Eddieho Campbella je presvedčivá a nepríjemne naliehavá. Nebojí sa erotiky, ani gore, avšak ani nádhernej dobovej architektúry. Niektoré panely sú úchvatné. Príbeh je intenzívny a desivo graduje. Postavy skvelé, dialógy plné šťavnatých, ale realistických nadávok. Pecka, zároveň ale veľmi náročné čítanie. Nie je to proste niečo, čo by ste prečítali na jedno posedenie (komiks má cca 570 strán). Z pekla v češtine vydalo BB/art prvý raz v r. 2003 a v nasledujúcich rokoch ešte trikrát, čo vyvrcholilo v decembri 2021 farebnou reedíciou (od ktorej sa Moore dištancoval a zakázal na nej uvádzať svoje meno napriek tomu, že Campbell tvrdí, že Z pekla od začiatku chceli vydať farebne a k čierno-bielej verzii sa priklonili len z čisto komerčných dôvodov).
Ivan Kucera mecenáš21.12.2021 08:15Z pekla
- Z pekla, jsem měl doma dobrých 6 let. Když jsem viděl množství dodatků a vůbec rozsáhlost knihy, bujel ve mě pocit, že Z pekla si musím prostě nechat na později. Až přijde ten správný čas. V nedávné době jsem přečetl Providence a byl jsem Moorem opět tak nadšen, jako po přečtení Strážců a řekl jsem si, že nastal ten pravý čas, vypravit se spolu s Jackem Rozparovačem na exkurzi do Londýna. Hned v úvodu zmíním, že rozhodně doporučuji číst knihu i včetně dodatků. Prakticky si nedovedu představit číst knihu bez nich a nebo se k nim vracet, až úplně na konec. Obrovské kvantum informací nedává bez dodatků smysl a čtenář poté jen tápe, co tím vlastně Moore chtěl říct a proč to sakra vlastně nedává hlavu a patu. Doporučuji tedy mezi dodatky hodit záložku a pěkně hned po přečtení stránky, doplnit informace. Někdy se dodatky týkají každé stránky, někdy je obsaženo stránek více. Tímto kniha nabídne úplně jiný rozměr a komiks se změní v opravdu napěchovanou encyklopedii a průvodce Londýnem v době řádění Jacka Rozparovače. Scénář je naprosto geniální a absolutně jsem nečekal nic menšího od komiksového velikána, jakým Alan Moore bezesporu je. Při čtení každého dodatku, jsem nechápavě a obdivně kroutil hlavou nad obrovským kvantem nastudovaných informací a vůbec nad celou přípravou, kterou musel Moore absolvovat. Smekám klobouček a klaním se mistře. Příběh se četl perfektně a každý večer jsem se těšil, až se zase vypravím do pochmurného Londýna, na další dávku ďábelského běsnění. Jedinou kapitolou, která se nečetla příliš hladce,, byla exkurze po Londýně s představením dominant a dalších, pro příběh klíčových informací, které ovšem daly zabrat a přiznám se, že jsem byl opravdu rád, když tato kapitola skončila. Zde se Moore opravdu vyžíval, ale takový on prostě je. Kresba byla jednou z věcí, která mě od čtení také dlouho odrazovala. Při letmém listování jsem nabyl dojmu, že mi příliš nesedne. Že je jaksi nepřehledná a orientovat se v ní, bude jako hledat totožnost Rozparovače, mezi všemi obyvateli Londýna. Ale více jsem se nemohl mýlit. Kresba byla naprosto famózní a po přečtení si nedovedu představit jinou kresbu, než tu od Eddieho Campbella. Je pravdou, že občas během Gullova běsnění, nebylo zcela jasné, co že se na panelu odehrává, avšak vzápětí bylo vše rozřešeno, buď na dalších panelech během vyšetřování, nebo v dodatcích. Takže naprosto skvěle řešení. Po přečtení Providence, jsem u recenze napsal, že je to autorovo Opus magnum. Po přečtení Z pekla musím konstatovat, že své Opus magnum napsal již o několik let dříve. Z pekla, je pro mě rozhodně jeden z nejlepších komiksů jaký jsem kdy četl. A zřejmě zatím úplně nejlepší. Je to dílo, které by si měl přečíst každý, kdo o komiksu pochybuje. Mimochodem BB/art, chystá na letošní rok vydání v barvě. Originál je jen jeden, ale rozhodně zkusím i barevnou verzi a vypravím se velice rád do Londýna znovu. A závěrem pozor, není to četba pro každého. Vstupte pouze na vlastní nebezpečí…
Palebras19.6.2021 14:13Z pekla (2. vydání)
- Vše podstatné už bylo napsáno .Kniha stojí na dokonalém scénáři jak je u Moora zvykem zpracovaném na základě dokonalé přípravy. Kresba odpovídá textu ale dle mého je až příliš temná a šrafovaná a rozeznat od sebe zvláště ženské postavy je často obtížné. Samozřejmě špičkový komiks ale pro mě stojí přece jen výš Strážci nebo V jako vendetta. A těším sena slibované vydání v barvě, které může možná přinést nový rozměr a určit lepší srozumitelnost.
Skot mecenáš14.12.2019 20:27Z pekla (2. vydání)
- Kresba a zpracování je vynikající. Je ohromující kolik si toho Moore musel načíst a zjistit aby byl schopen vytvořit něco tak komplexního. Na druhou stranu mi přijde, že komiks trochu trpí určitou sebestředností. Ono, když se jeden zajímá o něco do takovéhle hloubky, tak je jasné, že pak vše vidí prizmatem této hlubiny, a jak je v závěru jedné kapitoly ve Watchmanech, a jak napsal Nietsche (zde volná parafráze): "Dej pozor, ty, kdo zápasíš s monstry, aby ses sám nestal monstrem; a ty, kdo dlouho hledíš do propasti, i propast hledí do tebe." A takový je ten komiks. Je bezbřehý, ale ta bezbřehost je někdy na hranicích příčetnosti. Někomu to ale může sedět. Já si na tomto komiksu cením odvahy s jakou se pouští do dosti spekulativního tématu a příběhu, toho zpracování a té pečlivosti. Pro mě je Z pekla především výsostný komiksový kumšt par excellance. Žel, otázky konspiračních teorií, zednářství, symbolů, náznaků a okultismu většinou jen nepozorovány procházejí skrze mne. Doporučuji.
puml11.12.2019 17:14Z pekla (2. vydání)
- V podstatě souhlasím s tím, co tu několikrát ze sebe vyzvracel pisatel Syndrom a to do takové míry, že už nemám náladu podobné sračky psát... Každý kdo to myslí s komiksem vážně si musí Z pekla přečíst, ale je také třeba do toho nějakým způsobem dorůst. Pro začátečníky to asi nebude nejlepší volba.
TonyT2.10.2019 12:31Z pekla
- Jedna z nejlepších anotací,co sem čet - tady nahoře. Janiš odvedl monstrózní kus práce. Díky bohu za něj. Expresivní tvrdá kresba. Historie v komiksu: bez vysvětlivek se de facto neobejdete, ale tohle fakt není na první dobrou a tím myslím samozřejmě obsahem, jenž je rozsahem gargantuovský (zřídka mohu použít ve větě). Forma je jednoduchá. Brilantní vypravěčský experimenty z dob Bažináče by se samozřejmě nehodily. Tohle chce být medicínsky reál. Kritik by napsal: Jednoduchá panelová forma a klasické literární postupy dávají naplno vyniknout temnému realismu kusu. Každá postava pěkně svým jazykem - poctivé psaní odshora, hlavně o Tématu. Zase ty jednoduché nápodoby (smutné kriketové tyče - tééééda) a dialogy tradičně sluha a ne pán. Hodně vysvětlujících literárních berliček a skoků, avšak naprosto pochopitelných. Napsal si to pro sebe leda ve smyslu, že toho chce říct až moc, jinak pokud tohle není profesionální práce, pak už nevím co.
Syndrom4.7.2019 00:27Z pekla (2. vydání)
Postrádá lidskost? Je až hororově lidská. Nihilisticky lidská - jsme jenom my a naše neskutečné mozky. Osud a jeho vznosná romantika, když seš nahoře a ukrutná tíha, když seš dole. O tom jak mocní udržují slabší v šachu; ženy, dělnictvo, byrokracie; o způsobech, které nejsou zjevné; o osudu a jeho napojení; o vrstvách; stát se zrůdou jakoby z nudy (Což není malá věc. Ta nuda.); z cynismu moci; porušit ultimátní přikázání: Ženu nezabiješ. Tímto rituálem dostat od bohů moc. Tyhle archetypy: lidem neurčené pravdy odhalit skrze násilí, sex, tělesné extrémy, zrod, tvorbu. Uzříš substanci a tím se ocitneš ve světě substancí. Jde o to to ustát. Být sám natolik mocný nebo nemocný. Záporák, který neudělal chybu a stal se skutečným šampiónem ďábla. Skoro hrozí, že to někdo vezme jako vzor, ale Moore vždycky počítá s vyspělostí čtenáře. Detektivka detektivek. Osud si vyvoluje všechny stvůry i světce. Všechno je napojeno: všechno je významová korelace a Moorův styl to ví. Zvláštní případ, kdy dílo mluví samo o sobě tak přímočaře a zároveň nepřímo. Napsal Moore příběh o skutečnosti samé? Nelze se pohybovat v čase, ale čas je iluze - plyne nám před očima a my s ním v konvenčním smyslu nic nenaděláme. Že je všechno naráz se nemyslí nic jiného, že časoprostor nazývána čtvrtá dimenze je prostor ve kterém se pohybuje hmota. Nejsou doby, jen hmota byla nějaká a změnila se pohybem. Nejzábavnější politika a nejohavnější telenovela. Ošemetná tajemství vládnoucích. Chrám utrpení a autority. Dunivý vesmír nádherné moci. Záchrana dějin na konci dějin. Muž a žena jako bipolární energie tvořící universum. Pád jasného monarchistického světa a vznik demokracie: média - polopravdy; trh - polopravdy; volby - polopravdy, ale co jsme čekali? Po tisících let království je moderní společnost stále děckem. Teprve se učíme vládnout. Minulost jak z jiné planety tady ožívá před očima. Pohyb ze tmy do záře. O pádu mužství a posledním muži. Tvůrčí čin jako ornament ve věčnosti - Já mocnější, starší, větší - JÁ DÁL.
S věkem začínám chápat jak je Alan dobrej. Velikán, génius. Jsou to zprofanované lichotky, ale u něj platí. V literatuře za to neručim, ale obecně je podle mě poslední OPRAVDOVÝ umělecký génius. Jako byl Shakespeare, Miles Davis, Michelangelo, Mozart. Jen je pořád naživu a zažil tuhle tragédii, kdy se rychloobčerstvení mísí s božskou manou. Jedno má jednou 4 hvězdičky, podruhé 5. Bavil jsem se kluci a holky. Dávám pět. Doporučuju ke koupi :) - Tak tato knížka mi explodovala v hlavě a rezonovala ještě nejméně týden. Takle se mnou pohnulo jen málo knih obecně. Čítával jsem to pozorně asi během tří nočních směn v práci a byl to silně znepokojivé a velice čtivé. Moore je génius a toto je fenomenální dílo.
Spacecore11.5.2019 08:48Z pekla (2. vydání)
- Jo,bylo to kulervoucí. Komplexní,temné a náročné. Tedy...klasický Moore,se vším všudy. Kresba byla sice chvílemi lehce nepřehledná,tj.,šílené nadrásaná,ale to byly naštěstí jen dílčí úseky. Rozhodně doporučuji hned po každé kap.číst k ní pozn. Určitě ne,naopak.:) Povinnost pro všechny milovníky viktoriánské literatůry a hororů. Domnívám se,že jde o vůbec nejtlustšího,nejambicióznějšího a nejpropracovanějšího Moorea vůbec.
PKD8.8.2018 18:32Z pekla (2. vydání)
- Úžasná kniha! Černobílá ponurá kresba dokonale koresponduje s temným příběhem.
zd13.1.2017 14:30Z pekla (2. vydání)
- Moorova dobová fabulace na téma Jacka rozparovače. Autor kvůli ní musel nastudovat hodně z historického pozadí příběhu a rozhodně si to nehodlá nechat pro sebe. Místo aby použil dobové reálie jako živoucí podklad pod svůj zfabulovaný příběh, tlačí místy na pilu opravdu z tuha, nezřídka pozastavuje hlavní linii a hustí historii viktoriánského Londýna stejně tak jako vlastní černoknežnické myšlenky do čtenáře doslova pod tlakem. Vždyť co kdyby se náhodou zlotřilý čtenář rozhodl, že si povrchně užije jen příběh a vysvětlující dodatky přeskočí? To se rozhodně nesmí povést! Je to škoda, protože Moore má k tématu rozhodně co říci a hlavní příběhová linka, kterou navrhl může být klidně zábavnější než realita. Monstrózní rozsah knihy, schematická monotónní kresba, někdy do extrémních detailů rozpitvané osudy naprosto nedůležitých postav a výuka geografie a historie však hlavní linku neúměrně zpomalují, což dělá ze čtení poměrně dost nudnou záležitost a to i na dlouhé zimní večery. Kniha hlavně pro ty co "se v tom rádi hrabou" a chtějí si u toho připadat chytře.
louza1.11.2016 14:06Z pekla
- Moorea mám dlouhodobě na piedestalu díky kombu Strážci, V jako vendeta a Ligy výjimečných, ale Z pekla - třebaže je to bezesporu další jeho výjimečné komiksové veledílo - pro mě bylo, je a nejspíš vždycky bude i kvůli kresbě (která tomu ale sedí) těžko stravitelné. Ovšem scéna, v níž Gull jezdí se svým kočím po Londýně a osvětluje mu jak mystickou filozofii skrytou za různými architektonickými výtvory, tak svůj plán, je naprosto geniální. A poznámkový aparát ke každé stránce umístěny na konci knihy je dost možná nejlepší bonusový materiál v komiksu ever.
choze23.7.2016 19:10Z pekla
- "Z pekla" je jeden z těch komiksů, které mi naplno dokázaly hned několik věcí. Zaprvé to, že Alan Moore je komiksový génius. A nejen komiksový, prostě románový, scenáristický, kreativní. Tím druhým základním poznáním byla skutečnost, že komiks může vyprávět cokoli. Více: http://www.comics-blog.cz/2016/01/1073-z-pekla-2-vydani-100.html
kaylin6.1.2016 07:51Z pekla (2. vydání)
- Nemá cenu se rozepisovat o pozitivech, takových příspěvků jsou tu kvanta, takže budu kritizovat. (U této klasiky už bez lítosti:)) )
Josh14.2.2014 04:54Z pekla
Není pochyb o tom, že jde o velký dílo, ale smysl vší tý velikosti mi asi unikl. K čemu jsou všechny ty záblesky z jiných míst a časů, když u nich člověk absolutně netuší, o co tam jde, ani proč to tam je a musí se to dočíst až v závěrečných dodatcích (který jen tak mimochodem tvoří 41 stran textu)?? To mě neskutečně štvalo. Viz. dvě stránky kompletně v němčině, odehrávající se kdesi v Horním Rakousku - jasně, pak si u těch vysvětlivek pomyslíte: „Wow, tak to je dobrej nápad!“ Jenže to už je jaksi pozdě, nebo ne??? Příběh je tou dobou dávno pryč a vy jste zbytečně dumali nad tim, co to jako kurva mělo znamenat a jak to s čim souvisí, jen aby pak mohl Moore na konci rádoby pokorně zvolat: "Chachá! Pokloňte se před mým rešeršním géniem!" Ta zajímavá informace by se přitom úplně snadno dala vyjádřit v rámci samotnýho děje. Fuck it, tohle jsem fakt nepochopil.
Stejně to funguje s postavama a jménama. Je jich tam tolik, některý se jen mihnou, abyste se opět až ve vysvětlujících dodatcích dozvěděli jejich roli v celym případu. Bullshit. Z Pekla mi často přišlo jen jako taková exhibice vědomostí a znalostí. I proto si všimněte, že v komentářích snad nikdo nepíše ani zmínku o charakterech, o tom, jestli byl inspektor Abberline sympaťák nebo ne a jak se kdo bál o Mary Kellyovou a koho kdo ze čtenářů od srdce nenáviděl. Protože je nám od začátku podsouváno, že čteme něco VELKÝHO, strašně zásadního a to něco je s každym dalšim prologem každý další epizody čim dál tim větší a zásadnější. Postavy se tam ztrácí jako figurky na neustále se rozpínající šachovnici tak obřích rozměrů, že veškerej jejich pohyb po ní postrádá smysl, jelikož ke konci dojít nikdy nemůžou.
Nevim, jestli za to dokážu před Moorem smeknout. Věnoval x let života něčemu, co se mě vnitřně nijak nedotklo, podle mě to celý (samotnej komiks včetně přípravy na jeho sepsání) postrádá veškerou lidskost:)) Možná i v tom byl ten geniální záměr, v týhle paralele s whitechapelským vrahem:))
Samozřejmě při tom velkym počtu postav je průserem výtvarná stránka. Někdy jsem skutečně nevěděl, který ženský se spolu vlastně baví, která z nich je zrovna vražděná a podobně. A bylo mi to popravdě celkem jedno, tohle nevědomí mě rušilo hlavně ze začátku, pak jsem prostě rezignoval a přestal to řešit, to už jsem chápal, že o postavy vlastně až tolik nejde. Zřejmě i to výtvarno byl tedy záměr, ale asi nejsem dostatečně transcendentální mysli na to, abych ho dokázal ocenit.
Body dolů mi určitě ubralo i nenaplněný očekávání, což je taky takovej nepolapitelnej sériovej vrah. Doufal jsem v mnohem napínavější čtení, v detektivku, kde se bude pátrat po Rozparovačově identitě. Ale to se dozvíme velmi záhy a zbytek díla už pak jen sleduje jeho činy a nečinnost ostatních. Nuda. Takřka fádní popis pravděpodobnejch okolností s přidanou hodnotou v podobě mystična.
Původně jsem chtěl dát čtyři hvězdy, ale při psaní komentáře se mi to hodně rozleželo v hlavě a vzhledem k zbožštělýmu statusu a faktu, že jsem dočítal víceméně z povinnosti a opravdu mě to strhlo jen chvílemi, dávam tři.
PS: Možná bych doporučil Brkowyczovo styl, tzn. čtení poznámek vzadu souběžně s komiksem. Třeba ten zážitek pak budete mít lepší a nebudete tolik tápat. Na druhou stranu, pro většinu bylo to tápání zřejmě součástí zážitku, tak si vyberte:))
PPS: Ono je totiž zpětně dost složitý dohledat k daným poznámkám ty správný stránky, jelikož jejich očíslování je tu vyřešený neskutečně debilně, což je nepochopitelný už jen proto, že opravdu budete nucený zpětně listovat knihou.
PPPS: Překlad ovšem bez chybičky, řekl bych. - ŠPIČKOVÁ VĚC...TAKŽE SI TO ANI NETROUFNU HODNOTIT...:/
adevr24.1.2014 16:27Z pekla
- "Z pekla" není jen nějaké průměrné čtení, ale jedná se o skutečně silnou literaturu. "Z pekla" dává pojmu "grafický román" naprosto nový a konkrétnější význam. Tohle není komiks, který nepřečtete za jeden večer. Budete o něm přemýšlet, budete ho rozebírat. Rozhodně doporučuji přečíst knihu, ať už jste viděli filmové zpracování, či nikoli. I když je Johnny Depp výtečný herec, kniha je v tomhle případě mnohem lepší a uvěřitelnější než její adaptace. Více: http://www.comics-blog.cz/2013/05/89-z-pekla-95.html
kaylin26.5.2013 16:05Z pekla
- titánské...ale trvalo mi řádně dlouho, než jsem si k tomuhle arcidílu našel cestu (pamatuju si, jak v lidovkách byla v roce 2004 anketa o knihu roku, kde různí mudrlanti dělali žebříček a objevovalo se tam i Z pekla, tedy komiks - do té doby věc nevídaná)
J.Connor mecenáš19.1.2013 10:20Z pekla
- Neuvěřitelně erudované a autentické, symboly a imperativy doby, mysticismus. Dokonalé dílo.
Syndrom23.11.2012 11:10Z pekla
- Scénáristicky ten nejlepší komix, se kterým jsem měl tu čest. Ohromná porce stránek pro celistvý příběh a přeci tu není hluché místo. Pro mě nejlepší komiks, i přes to, že kresba mi ne vždy sedne. Občas v ní zmate "nepodobnost" postav na různých stranách, ale atmosféru drží znamenitě. To ale s radostí odpouštím, protože ten příběh je neuvěřitelně vystavěný. Klobouk dolů pane Moore :)
Widl1.10.2012 21:43Z pekla
- Rozepisovat se o tom, jak Moore zvládl popsat to, či ono nemá smysl. Tohle je Moore.
Radiomir22.5.2012 13:06Z pekla
- Na lepší grafický román jsem zatím nenarazil.
J|P3.11.2011 13:38Z pekla
- K tomu snad není třeba nic dodávat...
Azalin mecenáš4.2.2011 13:10Z pekla
- Naprosto skvostné dílo kolosálních rozměrů. Vypiplaný příběh do posledního detailu plný zajímavých dějových linií a rovin, které se na konci spojí v jeden zcela harmonický celek. Velmi hutná a temná atmosféra dobře klapajícího strojku vyprávění ozdobená přirozenými dialogy a skvělými monology doktora Gulla. Těmito větami bych tuto knihu tak nějak kostrbatě popsal teď, krátce po přečtení poslední stránky. Je pravda, že mi tlusté dílo (na komiks) dalo zabrat, ale ani jednou jsem nedostal pocit, že je tam něco navíc, že je tam nějaká věc zbytečná či že je kniha uměle natahovaná. Vše jakoby mělo své precizně vybrané místo v příběhu a všechny rozuteklé a zašmodrchané nitky nakonec skončily v jednom bodě. Měl jsem pocit, že Moore už nemůže vymyslet lepší (nebo alespoň srovnatelné) dílo než je V jako vendeta a Strážci, ale hrubě jsem se zmýlil.
George Walker Bush admin18.10.2010 23:52Z pekla
Jsem nadšený, ale to neznamená, že by dílko nebylo bez chyby. Třeba Campbellova kresba vytváří příhodnou atmosféru, ale zprvu mi vůbec nepomáhala rozlišovat jednotlivé postavy, které byly až moc podobné ostatním a zároveň sami pokaždé vypadaly trochu jinak. Možná se také Moore až příliš pokouší o intelektuální fabulace a trochu to přehání, ale tahle kýčovitá patetická rádobymoudrost či jak to nazvat je rysem všech Moorových děl a vždycky se jí alespoň špetka objeví. To samé platí o klasické moorovské mystičnu, viz Gullova smrt (podobný případ z Bažináče II. a jeho psychedelie). Tím chci jenom říct, že Moore je sice osoba nesmírně vzdělaná a všestranná a 90% jeho úvah a myšlenek je zajímavých, nicméně 10% je hnáno až na samou hranici snesitelnosti a začíná se jevit jako nešikovně konstruované pseudointelektuálno. Každopádně tohle dílo se jistě zařadilo do mého top ten (či snad top five) comics chartu...
Jinak se tam taky hodně souloží, což mi připomíná, že je tu ještě minimálně jedno zásadní Moorovo dílo, které jsem nečetl, a to jsou jeho Ztracené dívky. Tož to jsem zvědavý... - fakt me hrozne mrzi, ze me todle nesedlo, protoze bych si to chtel taky tak uzit, jako vsichni tady co dali stovku. bohuzel pro me, ale uz jen pro moznost ze vas to oslovi, bych doporucoval koupit.
Light29.9.2010 16:04Z pekla
- komiks psaný chirurgickým nožem zahalený do dlouhého pláště. Je to temné, ponuré, krvavé a plné konspiračních teorií. Moorovi se podařilo stvořit jednoho z nejlepších psychopatů literatury, na jehož bedrech leží celý tenhle příběh. Film je oproti komiksu velmi slabý čajíček, byť má taky své plusy. Nicméně teď nechci Moora vidět hodně dlouho, jeden takový špalek mi stačí na dlouhou dobu dopředu.
Sirius12.7.2010 14:16Z pekla
- Výborně zpracované téma. Ponurá atmosféra. Ale přišlo mi to až moc zdlouhavý a takový hutný na čtení. Na to, kolik času jsem tomu věnoval, to ve až tolik pocitů nezanechalo a asi se k tomu jen tak nevrátim.
flipflop5.5.2010 21:23Z pekla
- Tohle je kultovní dílo mezi komiksy.
Mildaha123.4.2010 10:55Z pekla
- Nebudem sa vyjadrovať k príbehu, pretože som ho nečítal. Tie londýnske reálie, Wrenove stavbičky a atmosféra viktoriánskej doby je myslím naozaj verne zachytená. Sklamali ma skôr figurálne záležitosti, hlavne tie xichtíky. Autor si dá toľko záležať s architektúrou a potom odflákne tváre...sakra
andywart29.10.2009 08:14Z pekla
- Za sebe říkám čistě geniální záležitost, nejen nejlepší comics co jsem kdy četl, ale možná vůbec nejlepší věc jako jsem kdy četl.
brkowycz26.10.2009 12:25Z pekla
Skutečně chápu, že to někomu nemusí sednout. Jsme převážně v záplavě comicsů ve stylu dynamické kresby a kratších, oproti tomuto románu přímějšich a jednoduších příběhů, které , se i mě líbí. Ale tohle...
Dá to opravdu práci. Celou knihu jsem měl celou dobu otevřenou na dvou místech. Přečtl jsem stránku comicsu, nahlédl jsem do anotace, o co tam vlastně šlo. Díky tomuhle se mi tváře nepletli, měl jsem jasno kdo je kdo. Celkově kresba seděla k obrovské pochmurnosti celého díla. Člověk celou dobu zírá, jakou práci si musel dát Moore s připravováním scénáře. Takovej rozsáhlej kolos a všechno do sebe nějak zapadá, máme tu trochu mistiky, trochu psychologie, trochu teorií, trochu detektivky.
A to nemluvím o Moorových vychytávkách, jako je zjevení synagogy, ze které se valí krev ve spojitosti se souloží pana a paní Hitlerových. Nebo člověk který se dívá na přízrak Gulla a Gull se dívá do dvacátého století na něj. Opravdu, je to zdlouhavé a náročné, ale je fakt třeba číst všechny anotace, dát si na čas to přelouskat a přesto že se zdá, že vám Moore všechno prozrazuje od začátku, na příběhu to neubírá a jednu malou hádanku, kterou si sami můžete doplnit vám nechá ve čtrnácté kapitole na straně 23. Dovoluji si říct, že jsem tuto malou jeho hádanku vyřešil a o to větší jsem měl zážitek z celého románu.
Shrnuto podtrženo, pokud vám nevadí trochu (na comics) náročnější četba a dokážete oceni propracovanost a propojitelnost jednotlivých scén obsáhlého románu, není (zvláště teĎ když to maj v Luxoru za 370) proč váhat s koupí. - Nejlepší komiks, který jsem doposud četl. A nejsem si jist, zda někdy v komiksu najdu najdu něco lepšího (hutnějšího). Tohle už se kvalitou scénáře dá srovnat se špičkovými romány. A po bedlivém prozkoumání anotací v dodatku, jsem přesvědčen o tom, že Alan Moore je naprostý génius. Už se těším na Ztracené dívky.
Kaluž mecenáš10.10.2009 18:32Z pekla
- Vynikající záležitost, Moore nezklamal (ostatně jako ještě nikdy). Scénář je neskutečně provázaný, propracovaný a navíc chytře operuje s historickými fakty, což je pro komiks věc vskutku netypická. Campbell možná nemá dokonale zmáknutou anatomii, dokáže ale dokonale vystihnout tajemnou atmosféru viktoriánského Londýna. Líbí se mi také, že dokáže střídat přehledné realistické obrázky s expresivními atmosférickými výjevy, navíc používá různé techniky a kupříkladu ty rozmazané akvarelové (?) scénky pro mě byly opravdu příjemným zpestřením. K tomu aby člověk všemu v příběhu porozumněl je však třeba si důkladně studovat anotace na konci knihy a to nemusí být pro každého právě příjemné (ale těžko byste asi sami pochopili, že souložící rakouský pár jsou budoucí Hitlerovy rodiče) - mě to ale nevadilo. Četbu knihy jsem (víceméně shodou náhod) kombinoval s pobytem v Londýně, takže jsem navštívil některá místa vážící se k příběhu - Hawksmoorův kostel páně, katerdrálu sv. Pavla, ba dokonce jsem shlédl některé Sickertovy obrazy v galeriích. Jen při hledání míst zavraždění prostitutek jsem nebyl příliš úspěšný - například v Hanbury Street mi řekli, že "number 29 is here not any more", a do Miller's court se běžný člověk vůbec nedostane, jelikož celé to místo patří soukromé firmě.
Neutrino11.8.2009 12:10Z pekla
- Parádní a velmy poučný, trochu mě zklamal závěr, podle mě trochu překombinový s odkazy na různý zločiny s Jackem nesouvisející a idilou v Irsku, ale zase to vynahradil bonus v podobě Honu na racka. Smekám před Moorem i Campbellem...
Le Porello16.5.2009 18:15Z pekla
- Geniálne
Tommmson4.5.2009 20:17Z pekla
- Tohle je geniální. Když si člověk uvědomí, kolik muselo dát práce Moorovi tohle všechno dát dohromady a sepsat, musí smeknout klobouk dolů. Něco tak atmosferického jsem dlouho nečetl. Víc takových
The Genius24.9.2008 15:21Z pekla
- Mrazivé a promyšlené do posledního detailu, pro mě asi nejlepší komiks vůbec!
Dr_Bilo12.3.2008 21:41Z pekla
- Nemá cenu popisovať, absolútne peklo. A záverečné poznámky k deju sú rovnako diabolské ako príbeh sám. Neprehľadná kresba navyše dokonale dotvára atmosféru. Toto je tuším jediný komiks, ktorý uznali aj niektorí slovenskí literáti, a to už je čo povedať, ak sa totiž dej neodohráva niekde na dedine (napríklad v Lipovianskej Maši) a autor nie je Štúrovec, tak je všetko odpad...
erik18.12.2007 12:54Z pekla
- Alan Moore je jednoducho diabol :)
Tommmson6.11.2007 13:04Z pekla
- Tak nevím zda tohle se m patří je to spíše kniha, než komix, ale je to výborně napsané, dobře nakreslené jen škoda, že je to tak hutné že to místy spadá trochu do nudy, po přečnení jsem naprosto pochopil, proč film tak okleštili jelikož, kdyby byl zcela natočen podle předlohy tak by se na to skoro nedalo koukat hold film je stále dost jinačí než komix...Když bych měl ohodnotit práci BB atku tak na tomhle se vytáhl jediná výtka je k nekvalitnějšímu papíru, ale jen díky tomu vyjde na přijatelnou korunu dvacet.
Wiruss18.7.2007 08:25Z pekla
- Pro mě to bylo docela zdlouhavý, ale ty propracovaný vraždy a příběh. Velmi doporučuju, ale ne všem.
Black Bro, yo28.5.2005 20:03Z pekla
- Nejdříve jsem viděl film-špatný!!!!!! Potom jsem zakoupil Knihu-dobrý, moc !!!!!!!!!!!!!!
2scha mecenáš26.2.2005 12:36Z pekla
- A pozapomněl jsem na nepřekonatelný poměr cena/výkon - četl jsem to pomaličku, vychutnával jsem si to, téměř 10 dní (z vysvětlivkami to ani moc rychleji nejde) a dal jsem za to v antiku 460k. Myslím, že není co dodat:-) Moore rulez!!!
Kapis mecenáš2.2.2005 16:32Z pekla
- Paráda, vychutnával jsem si každé okýnko, styl kresby neskutečný, příběh vypiplaný do nejjemnějších nuancí. Prostě nádhera. Více si zaslouží jen Sandman a Sin City (a Hellboy):-)
Kapis mecenáš21.1.2005 10:45Z pekla
- Je to jeden z těch komiksů, který by mohl přesvědčit i leckterého zapřísáhlého opovrhovače komiksu, že komiks nejni pouze četba pro málé děti. ... Měl jsem broblém s rozpoznáváním "děvčat". Papír a celé zpracování je poctivá řemeslná práce - doufám:)
andre mecenáš14.9.2004 11:21Z pekla
- Nad Z PEKLA som stravil tri dni dovolenky a nelutujem, je to velmi dobre, aj ked kresba je
mirror7.9.2004 14:47Z pekla
dost stroha, ziadna americka/japonska dynamika. Svojou pochmurnostou vsak vytvara dokonalu atmosku. Miestami az moc hustu....ziaden humor.....husta beznadej a bezmocnost.
Osviezujuci (po tom vsetkom) bol dodatok cislo 2: Hon na racka, aneb tanec podvodníků.....tato kapitola sa mi pacila najviac!
Je to fatktograficky fiktivne - historicky roman a po jeho docitani mam chut si zajst do Londyna a obzriet si na vlastne oci v nom opisane ulicky a pamiatky......pocitit tu hrozivu mystiku, ktorou to Moore obalil.
Moore a Eddie Campbell odviedli kopec roboty a BBart este vacsi.
- Faktom je že je to výborná kniha o Rozparovačovi, ale ..... . Miestami si clovek musi oddychnut aby sa preluskal dejom. Postavy su miestami až nerozoznateľné, čo je pri takom počte postav asi zlé. A prečítal som si ju a už sa k nej z najväčšou pravdepodobnosťou nikdy nevrátim iba ak by som si chcel upresniť niektoré fakty o Rozparovačovi a to urobím v dodatkoch. Som rád že ju vlastním a budem ju ukazovať známim ale za naj... ju nepovažujem
Zajo original mecenáš6.8.2004 11:38Z pekla
- Celá ta vomáčka kolem Rozparovače je geniální vlastně i celá kostra příběhu, ale prostě sem se asi půlku komiksu nudil protože je tam strašně moc zbytečností a ta kresba byla fakt hnusná. Opravdu odporná a navíc se v ní člověk sakra blbě vyzná.Mít to jenom takovejch 300 stran a bejt to pěkně nakreslený dal bych 100procent.
KLAUN_DOMINANT mecenáš5.8.2004 19:08Z pekla
- Jeden z nejlepších u nás vydaných komiksů (osobně mám raději Sandmana). A must have! A navíc za slušnou cenu.
j0hni1.8.2004 18:11Z pekla
- Je vidět ,že si na tom Moore dal fakt záležet.A taky se mu to povedlo.Kresba sice není nejdokonalejší,ale k tomu příběhu mi dokonale sedla.
Lobodlak31.7.2004 20:48Z pekla
- Výborné, atmosférické, hutné a zevrubné. Kolik jste v životě přečetli 600 stránkových (v podstatě faktografických) knih a bavili se při tom? Kresba myslím přesně sedí, nejvíc se mi líbila v té kapitole, kdy je zabita Mary Kelly. Jinou kresbu bych si u toho ani nedovedl představit. Použitý papír umožňuje relativně rozumnou cenu, a úplně špatný taky není. A dodatky? Síla. Četl jsem to včetně průběžných dodatků a pár dní mi to zabralo.
Netorack30.7.2004 00:35Z pekla
- Já si myslim, že volba papíru byla nejšťastnější- k tomuhle by mně ňákej lesklej kříďák vůbec nesedl... a že je děj příliš komplikovaný- nezdá se mi, možná, že jsme zvyklí na bezduchou akci a když je to trochu promakaný, tak nám to připadá hned zbytečně komplikovaný. Případ Rozparovače byl složitej (kdyby nebyl, tak by se vyřešil), proto kniha (jestli má být kvalitní a věrohodná) musí být také trochu zamotaná...
Slaine admin28.7.2004 14:43Z pekla
- Částečně souhlasím s willisem, že děj je občas nepřehledný a volba papírů nebyla nejšťastnější. Jinak je to, ale kniha, která stojí za to. MdS
Markyz de Sade28.7.2004 11:32Z pekla
- Na tuhle knihu jsem si vysetril jednu volnou sobotu a precetl jsem to na jeden zatah. A stalo zo za to. Tusim, ze Moore s Campbellem Z pekla delali 10let, coz je teda fakt kus zivota. Mimo to je bajecne vykonstruovany pribeh. Kresebne take fajn. Takze poklona panu Moorovi, panu Campbellovi a take za preklad panu Janisovi.
DEmnoG mecenáš27.7.2004 20:54Z pekla
- Souhlasím s tím, že Moore si dal s vyhledáváním podkladů hodně záležet. Campbell má určitě architekturu Londýna v ruce, ovšem postavy se mi nějak špatně rozlišovaly. Vůbec celý komiks jsem měl dost problémů dočíst (měl jsem ho rozečtený asi měsíc), děj je sice hodně propracovaný, ale také dost spletitý a nepřehledný a nebojím se říci až překombinovaný. Úprava BBartu je sice pěkná, ale nevím jestli použitý papír je nejvhodnější a obávám se, že se časem bude barva rozmazávat. Takže jsem tenhle komiks dost strhal, ale to, že se nebude líbit všem vcelku jasné.
willis27.7.2004 09:23Z pekla
- Toto považuji za nejlepší vydaný komiks u nás - dokonalé dílo se skvělou atmosférou, kresbou i zápletkou. Teprve po přečtení dodatků si člověk uvědomí, jak si na tomhle musel Moore máknout. Campbellova kresba je perfektní, ponurá normální kresba se střídá s ještě ponurejšími "zamlženými" pasážemi bez textu a skvěle nám přibilžuje temný Londýn. Moore střídá "lov na prostitky" se sugestivním líčením architektury a historie Londýna. Zkrátka BOMBA. Mimo jiné je to nejdelší komiks u nás (a i to, že dokáže člověka držet celých 600 stran něco dokazuje).
Slaine admin26.7.2004 18:35Z pekla
15219912
Lokas19988.10.2022 20:18Z pekla (2. vydání)
Nezbi mecenáš28.6.2022 00:56Z pekla (2. vydání)
Kadin mecenáš14.6.2022 08:34Z pekla (2. vydání)
hroubek28.4.2022 16:24Z pekla (2. vydání)
Bubákolog25.2.2022 08:04Z pekla (2. vydání)
gezic3.2.2022 22:58Z pekla
Ivan Kucera mecenáš25.12.2021 07:06Z pekla
Sakyk1.12.2021 19:42Z pekla
Covenant15.11.2021 09:17Z pekla
Saint of Killers13.7.2021 17:28Z pekla (2. vydání)
Palebras19.6.2021 14:24Z pekla (2. vydání)
invape mecenáš4.6.2021 23:45Z pekla (2. vydání - limitovaná edice 50 ks)
invape mecenáš4.6.2021 23:45Z pekla (2. vydání)
invape mecenáš4.6.2021 23:45Z pekla
jeanbaklajean14.1.2021 21:21Z pekla (2. vydání)
Matthew27.12.2020 02:13Z pekla (2. vydání)
regressiv17.8.2020 10:22Z pekla (2. vydání)
lacoste10.7.2020 18:14Z pekla (2. vydání)
Honzyk21.6.2020 11:57Z pekla (2. vydání)
Ozymandias29.4.2020 22:03Z pekla
Zbysek24105.3.2020 16:03Z pekla (2. vydání)
Negan7.1.2020 20:40Z pekla (2. vydání)
Skot mecenáš14.12.2019 20:27Z pekla (2. vydání)
puml11.12.2019 17:14Z pekla (2. vydání)
TonyT2.10.2019 12:31Z pekla
Libča25.8.2019 08:31Z pekla
farnhajt mecenáš18.8.2019 20:08Z pekla
Syndrom4.7.2019 00:58Z pekla (2. vydání)
Spacecore11.5.2019 08:48Z pekla (2. vydání)
filosh5.1.2019 21:05Z pekla
nfo27.12.2018 03:00Z pekla
PKD8.8.2018 18:32Z pekla (2. vydání)
sala21.5.2018 14:06Z pekla (2. vydání)
Const.ex14.1.2018 11:47Z pekla (2. vydání)
Killingjoke mecenáš10.12.2017 13:22Z pekla (2. vydání)
Killingjoke mecenáš10.12.2017 13:22Z pekla (2. vydání - limitovaná edice 50 ks)
mcleek30.11.2017 20:13Z pekla
M_M21.11.2017 20:39Z pekla (2. vydání)
crewni.konzerva25.9.2017 03:09Z pekla
deefha mecenáš28.8.2017 16:53Z pekla
MurinWolf5.8.2017 17:18Z pekla
besikv1.8.2017 15:56Z pekla (2. vydání)
Mikei11.7.2017 09:44Z pekla (2. vydání)
Olesh11.6.2017 17:35Z pekla (2. vydání)
disclose24.5.2017 23:02Z pekla
Choky861.3.2017 23:52Z pekla
spagr31.1.2017 00:00Z pekla
willis25.1.2017 16:39Z pekla (2. vydání)
zd13.1.2017 14:26Z pekla (2. vydání)
kinak10.1.2017 16:29Z pekla (2. vydání)
Famozní17.11.2016 16:53Z pekla (2. vydání)
louza1.11.2016 14:06Z pekla
monte walsh25.9.2016 17:38Z pekla
mackin18.9.2016 11:26Z pekla (2. vydání)
randy25.8.2016 11:44Z pekla
hakunamatata24.8.2016 18:16Z pekla (2. vydání)
Abstinent mecenáš16.8.2016 14:45Z pekla (2. vydání)
3DD!318.7.2016 12:16Z pekla
Fuf00n16.7.2016 23:11Z pekla (2. vydání)
Kruttor66617.6.2016 16:01Z pekla
hakunamatata31.5.2016 17:36Z pekla
hakunamatata30.5.2016 21:24Z pekla (2. vydání - limitovaná edice 50 ks)
DAxik22.5.2016 13:30Z pekla (2. vydání)
FrankieCZ19.5.2016 21:37Z pekla
Davedd16810.5.2016 21:25Z pekla (2. vydání)
kadas9723.4.2016 12:03Z pekla (2. vydání)
Mariohurbanek22.4.2016 17:54Z pekla (2. vydání)
Suši9.4.2016 19:05Z pekla (2. vydání)
rafannn129.2.2016 19:44Z pekla (2. vydání)
Paldini26.2.2016 12:20Z pekla
2Hitman324.2.2016 12:15Z pekla (2. vydání)
tricky13.2.2016 01:03Z pekla
Cabal11.2.2016 19:13Z pekla (2. vydání - limitovaná edice 50 ks)
Glumal15.1.2016 14:27Z pekla
rajot12.1.2016 12:24Z pekla
Vrenn12.1.2016 03:55Z pekla (2. vydání)
Light9.1.2016 20:19Z pekla
kaylin5.1.2016 18:09Z pekla (2. vydání)
Bart5.1.2016 17:26Z pekla
sadoman mecenáš24.12.2015 08:57Z pekla (2. vydání)
Ricarderon mecenáš17.12.2015 14:47Z pekla (2. vydání)
Fox01 mecenáš14.12.2015 18:05Z pekla (2. vydání - limitovaná edice 50 ks)
mart.in mecenáš6.12.2015 19:58Z pekla (2. vydání - limitovaná edice 50 ks)
terrordemon5.12.2015 10:38Z pekla (2. vydání - limitovaná edice 50 ks)
Trevelyan4.12.2015 09:23Z pekla (2. vydání - limitovaná edice 50 ks)
Kokuun2.12.2015 19:04Z pekla (2. vydání - limitovaná edice 50 ks)
George Walker Bush admin2.12.2015 13:51Z pekla (2. vydání)
hellblazer29.11.2015 18:09Z pekla (2. vydání)
cyboy mecenáš15.10.2015 12:12Z pekla
HarryHaller20.6.2015 23:54Z pekla
trudoš editor25.4.2015 01:08Z pekla
monty.cl6.4.2015 21:04Z pekla
mgeralt1.2.2015 11:30Z pekla
piemaker31.1.2015 15:01Z pekla
ebbe_voe27.1.2015 11:35Z pekla
Final mecenáš22.12.2014 16:34Z pekla
filmator3.12.2014 00:10Z pekla
Doppelganger10.10.2014 19:35Z pekla
royaler3.10.2014 16:32Z pekla
mrkirby22.9.2014 09:59Z pekla
lemon_zobak7.9.2014 11:39Z pekla
terrordemon21.6.2014 00:22Z pekla
DanQ4.6.2014 22:55Z pekla
Kazumaki mecenáš3.6.2014 12:38Z pekla
323476920.5.2014 08:55Z pekla
Lachvos mecenáš20.3.2014 22:35Z pekla
Shpeckk19.3.2014 15:45Z pekla
namdnas8.3.2014 13:54Z pekla
Kel16.2.2014 23:55Z pekla
2scha mecenáš16.2.2014 09:09Z pekla
Josh13.2.2014 01:53Z pekla
hanzzo25.1.2014 01:29Z pekla
adevr24.1.2014 16:26Z pekla
hypermlok30.12.2013 15:01Z pekla
Doly29.12.2013 17:06Z pekla
oleav mecenáš25.10.2013 12:06Z pekla
David F.22.7.2013 21:56Z pekla
Qee9.7.2013 08:32Z pekla
Spideyy13.6.2013 15:51Z pekla
Noci13.6.2013 11:00Z pekla
kaylin24.5.2013 16:22Z pekla
disordered21.5.2013 11:53Z pekla
ladynka9.4.2013 21:18Z pekla
AxusNalim2.4.2013 20:06Z pekla
maara mecenáš26.3.2013 19:18Z pekla
JFL15.3.2013 01:46Z pekla
Nightmare21.2.2013 14:57Z pekla
RaptoR mecenáš14.2.2013 22:13Z pekla
J.Connor mecenáš19.1.2013 10:20Z pekla
xspeed mecenáš6.1.2013 11:58Z pekla
Widl1.10.2012 21:37Z pekla
Syndrom25.9.2012 11:28Z pekla
choze3.9.2012 10:08Z pekla
duri2.9.2012 12:41Z pekla
MindReader14.7.2012 23:11Z pekla
Nexis28.5.2012 16:44Z pekla
willis22.5.2012 13:10Z pekla
Radiomir22.5.2012 13:05Z pekla
morbn18.5.2012 00:09Z pekla
filipes13.4.2012 11:10Z pekla
Killingjoke mecenáš15.2.2012 10:34Z pekla
Mankin mecenáš7.2.2012 18:34Z pekla
Slaine admin5.2.2012 14:06Z pekla
DEmnoG mecenáš5.2.2012 14:06Z pekla
Markyz de Sade5.2.2012 14:06Z pekla
Netorack5.2.2012 14:06Z pekla
kojot5.2.2012 14:06Z pekla
Lobodlak5.2.2012 14:06Z pekla
j0hni5.2.2012 14:06Z pekla
KLAUN_DOMINANT mecenáš5.2.2012 14:06Z pekla
Zajo original mecenáš5.2.2012 14:06Z pekla
Ogre5.2.2012 14:06Z pekla
mirror5.2.2012 14:06Z pekla
andre mecenáš5.2.2012 14:06Z pekla
Kapis mecenáš5.2.2012 14:06Z pekla
5.2.2012 14:06Z pekla
Black Bro, yo5.2.2012 14:06Z pekla
namathur5.2.2012 14:06Z pekla
Wiruss5.2.2012 14:06Z pekla
Woffce5.2.2012 14:06Z pekla
erik5.2.2012 14:06Z pekla
strougy5.2.2012 14:06Z pekla
The Genius5.2.2012 14:06Z pekla
matrosh5.2.2012 14:06Z pekla
BlackDragon5.2.2012 14:06Z pekla
Tommmson5.2.2012 14:06Z pekla
Le Porello5.2.2012 14:06Z pekla
PHM5.2.2012 14:06Z pekla
Neutrino5.2.2012 14:06Z pekla
Kaluž mecenáš5.2.2012 14:06Z pekla
brkowycz5.2.2012 14:06Z pekla
shyANDROID5.2.2012 14:06Z pekla
Mildaha15.2.2012 14:06Z pekla
c.tucker5.2.2012 14:06Z pekla
flipflop5.2.2012 14:06Z pekla
Tombal5.2.2012 14:06Z pekla
Sirius5.2.2012 14:06Z pekla
hlošík5.2.2012 14:06Z pekla
George Walker Bush admin5.2.2012 14:06Z pekla
Dr_Bilo5.2.2012 14:06Z pekla
Karolín785.2.2012 14:06Z pekla
Azalin mecenáš5.2.2012 14:06Z pekla
J|P5.2.2012 14:06Z pekla
- Josh: (Kastrace jsem se neobával, jsem si celkem jistej, že bych si svůj komentář před kýmkoliv obhájil:)) Věřim tomu, ale já se pořád těch Frantů a Venců z Kotěhulek u Zlámaný Lhoty bojim, ačkoli je fakt, že trolling už neni, co býval.
Syndrom18.2.2014 15:30Z pekla
(Jen mě to zcela minulo a nevěřim, že mě při druhym-třetím čtení něco osvítí.) - Ačkoli jsem na druhý straně barikády, osvícení by mi u těhle mindfucků taky pomohlo. - Syndrom: Díky za doporučení i konstruktivní reakci. Kastrace jsem se neobával, jsem si celkem jistej, že bych si svůj komentář před kýmkoliv obhájil:)) Nejsem žádnej antimoorista, jak by se mohlo zdát. V jako Vendeta, Watchmen, Top 10 - to všechno se mi opravdu hodně líbilo. Ani nechci nikoho přesvědčovat, že Z pekla je sračka nehodná přečtení a podobně, což si navíc ani nemyslim:)) Jen mě to zcela minulo a nevěřim, že mě při druhym-třetím čtení něco osvítí. Třeba to časem zkusim znovu, ale to bude jisto jistě až za hodně dlouho.
Josh17.2.2014 12:23Z pekla
- Josh: Předpokládám, že očekáváš nějaký přísliby kastrací, ale myslim, že tvoje perspektiva je přesně taková, která má co vytknout.
Syndrom14.2.2014 13:22Z pekla
Ano, musíš přistoupit na Moorovu hru. Mistr si napsal dílo pro sebe. Pointa ale je, že ta knížka (záměrně píšu knížka, protože je to mnohem víc dílo literární) je nutně znovučitelná. Musíš kopat alespoň tak hluboko, kde tvůrci začali brát do rukou lopaty a rozsáhlé dodatky a vtipně vizualizované vyprávění jsou toho nedílnou součástí. Nebo taky ne. Troufám si tvrdit, že tak jeden člověk ze sta a rozhodně to nejsem já, by dokázal osvětlit všechny motivy v Z pekla a přesto ten komiks lidi milují a oslavují a mnozí z nich jsou čtenáři s vysokými nároky a znalostmi, né-li odbornící.
Jistě. Balancování mezi exibicí a erudovaností jsem cítil taky, nesmíme ale zapomenout na velký řemeslný um. Ty postavy mají svoje místo a skutečně po druhém, třetím přečtení se v ních dá bez problému zorientovat a vcítit, navíc jejich počet a rozsáhlost dobového mapování utváří ústřední témata filosofie dějin, Fin de siècle a symbolismu. O tom, jestl Moore překročil míru toho mapování se však, jak už jsem zminil, dá mluvit.
U kresby říkám v zásadě to samí, kopej. Já jsem taky poprvé trošku mžoural.
Moore dekonstruuje žánry. To on dělá. Sex, filosofie, boření žánrových konvencí = Moore. Tady je to ve smyslu ne "kdo to udělal", ale "co se stalo", jak autor všude připomíná a to byl záměr. (ano je to taky hodně o odhalení záměrů, jak Josh správně rozpoznal.)
Nechci samozřejmě nikoho násilím nutit, aby změnil názor nebo aby se vůbec angažoval. Je to jeho věc. Josh se může na moje kopání z vysoka vysrat a upřímně jsem rád, že členové komiksový komunity se umí vůči veledílům a všeobecným adoracím vymezit a přesto nemlít hovadiny. (Jakkoli je pro mě Alan Moore uměleckym vzorem, taky si chci občas odpočinout od čarodějových deep fucking "fucking" visions a nasát, nasmát přímočarou svéraznou moudrost Ennise. ((Než začne vrstvit jeden analní fór za druhym, jejichž ne samotná podstata, ale kadence mě donutí znova otevřít Top ten. Tady máš lidskýho Moora Joshi. Jak z učebnice.)) Z mý strany je to tak jen doporučení v podobě snahy a času a jedinou věcí, kterou jsem si v tomhle komentáři stoprocentně jistej, je, že Z pekla za to stojí.
- Četl/a (106)
- 2scha, 3DD!3, adevr, Ash Pointak, autokineton, ben_bella, Blacksad, Choky86, Covenant, crewni.konzerva, cyboy, Darth Raelchi, davidek, Davidos402, Deckard, deefha, DEmnoG, Doly, Doppelganger, Draco nobilis, emanek, erik, farnhajt, fel68, Filios dVekerec, filosh, Final, flipflop, flyboj, gezic, Glumal, guseppe, house192, hypermlok, invape, Ivan Kucera, J.Connor, James, jindroush, jiskra, kallenved, Kaluž, Kapis, KarlosJB, kaylin, Killingjoke, Knuckless, Lachvos, Lawer de Sanctis, Le Porello, Libča, Light, Lojza, mart.in, mgeralt, monte walsh, monty.cl, Moyek, MurinWolf, mywiel, namdnas, NecRoman, Nexis, nfo, Noci, oleav, Ozymandias, Paldini, pechna, petad, Petrisko911 , Philologus, radek840, raenius, rajot, RaptoR, robert.hladil, rockyt, RudyRod, Sakyk, seezeethree, Shake, SHORTY, Shpeckk, Sir_Pete, Slaine, SNUFKIN, spagr, Spike, start05, tacmud, tankgirl, terrordemon, the.kasztan, Thurin, Tony TwoDee, tricky, trudoš, Ukko, Velkej šéf, vita, vrazdinek, VXP, Wiw, ZD3H, zgrywus
- Má (312)
- 00sedm, 2scha, 81splinter, adam.ra, adevr, Afrodoman, Alfi, AlienDr, amazing_k, antiimini, ardath, arnecht, Ash Pointak, autokineton, Avian, Azalin, Azbest, AZTeck, bboorreekk, Bellatrix, Benji, ben_bella, bierce, Black Bro, yo, BlackDragon, blackJag, Blacksad, bmc75, Bob, bourgeois, Braindead, brkowycz, budkin, burzum, c.tucker, calvin10, calviti, Capa, Caps, Cassidy, Celestius, Černá Krysa, charvos, chcita, Corvus, CoupeC, CP, Cr4sh, CSE_AC/DC, Cubert, cybern, cyboy, daniel.cermak, davidek, Davidos402, Deckard, deefha, DEmnoG, DevCageR, disclose, disordered, Doly, domo9321, doophy, Doppelganger, dr. Gull, Draco nobilis, Drakeus, dre, dvoracekpetr1, ebbe_voe, emanek, erik, farnhajt, faster86, FatMonster, fel68, felis, Filios dVekerec, filipes, filippo, filosh, Fimi, Final, Flowtek, flyboj, FrAnK, FrankieCZ, freestyletricker, Fréza, Frizer, Ghostt, Glumal, Golem, gonzales, goodspeed, grinder, gumidekmedvidek, guseppe, Hamichal, Hanyou, hanzzo, hawkzn, haxxor, hedgehog, hellw10, ho.mof, holubdema, horaczhlinska, Houbař, house192, Hulik, hypermlok, Iggy Pop, imro, Infarkt, invape, J.Connor, jakouback, James, jd., jett, Jezura, jirin, jiskra, joehot, John Wick, Johnny Sasaki, Jokerka, Joshua_T, JPU, Kabukiman, kallenved, Kaluž, kamil, Kapis, KarlosJB, kaylin, Kazumaki, Kel, keplik, KINIMODUS, Kjon, Klatic, Knuckless, koniklec, Kreatik Digital, kronoss, Kruttor666, krvinka56, Kuba10, Lawer de Sanctis, Le Porello, lemon_zobak, Lenny, Libča, Light, Lisien, listr, Lobodlak, Lobok257, Lojza, m.abrams, maara, maki, Mankin, Markyz de Sade, mart.in, Martin Buchal, Marvin, Matio, matohan, matrosh, Mauzr, MB, mcleek, metalmaus, mgeralt, mikado, mikki.maser, MindReader, mirec, Mistak, Mitak, moiqpiom, mokkun, Mononoke, monty.cl, morbn, moris.cz, Moyek, MP, Mr. Terrible, mr.des, mrkirby, MurinWolf, mywiel, namathur, NecRoman, Netorack, Neutrino, Nexis, Nightmare, Ninjer, Noci, o2t2, obitus, Odal , Odrikani, ohromno, OldaB, oleav, Paldini, Papa Wu, paulhunter, pavel, pdfak, pearlxjam, pechna, pennywise, petad, Petrisko911 , Philologus, Plumm, POLAKST, Poseidon1978, q, Qee, radek840, RadimNemec, Radowan, raenius, raimi, rajot, RaptoR, recode, renhoek, Ricarderon, rockyt, rooty, Rorschach, rorymac, RudyRod, Saiffer, Samurai-Jack, Saran, sawtooth, Scaleo1, Schramm, Šedo, seeker666, seezeethree, ShadowJuice, Shake, SHORTY, Shpeckk, Sirius, Sir_Pete, Skot, Slaine, Slávek, sleepless, SNUFKIN, Spike, StanleyHu, Stara.kryta, start05, strougy, tacmud, tankgirl, TBB, Teach, terrordemon, The Genius, the.kasztan, Tialster, Toe, Tombal, Tomek, Tominos, Tommmson, Tony TwoDee, TonyT, tracheotomia, trudoš, Ukko, vallyslayer, vasek, Velkej šéf, vita, Vojtěch 393, VojTEKK, vrazdinek, VXP, Widl, willis, Wiruss, Wiw, Woffce, xai, xintax, xspeed, yama, yogi, yojimbo, z-e-d, Zajo original, ZD3H, zebedee, zgrywus, Zíďas, Zod
- Chce (21)
- Bart, Bubsy, ChaoticMan, Dollly, Druid, fusnix, Godsmacker, gwen666, Henry108, isildur heir, lostkokots, malejmates, Maty48, Mighty_Morphine, Mišulka, mouminek, planika, punisher, quardok, tuzexchrist, Vlcacka
- Shání (1)
- quardok
- Nabízí (2)
- Fox01, seezeethree